کیش خوب همانند فوتبال خوب است، حرف نمی زند ، عمل می کند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » سبک زندگی » آشپزی » طرز تهیه انواع اسموتی خوشمزه (اسموتی موز ،آناناس ،توت فرنگی و ..)

    طرز تهیه انواع اسموتی خوشمزه (اسموتی موز ،آناناس ،توت فرنگی و ..)

    اسموتی چیست؟ اسموتی نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن تهیه می‌شود. این بدین معنی است که اجزای یک میوه شکسته می‌شود و به حالت یک نوشیدنی در

    طرز تهیه انواع اسموتی خوشمزه (اسموتی موز ،آناناس ،توت فرنگی و ..)

    اسموتی چیست؟

    اسموتی نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن تهیه می شود. این بدین معنی است که اجزای یک میوه شکسته می شود و به حالت یک نوشیدنی در می اید؛ نوشیدنی که بافت دارد و آبکی نیست. بافت میوه اندکی شکسته و نرم می شود ولی از بین نمیرود و از نوشیدنی از بین بردن نمی شود؛ بعد بدن شما جهت هضم اسموتی نیاز به انجام عملیاتی دارد تا بتواند به صورت کامل این نوشیدنی را در بدن حل کند. ولی این تجزیه تحلیل شدید نیست و بدن خیلی فعالیت زیادی انجام نمی دهد.

    اسموتی در واقع نوعی از نوشیدنی است که توانایی تطبیق بیشتری دارد یعنی شما به آسانی می توانید اجزای آن را عوض کردن دهید و جابجا کنید و تنوع پذیرتر از آبمیوه هست. جهت تهیه اسموتی دست باز است به عنوان نمونه به آسانی می توان از گیاهان، سبزیجات، میوه ها، دانه و مغزها، ادویه ها و هر چیز دیگری که دوست دارید استفاده کنید.

    طرز تهیه انواع اسموتی خوشمزه (اسموتی موز ،آناناس ،توت فرنگی و ..)

    در مطلب زیر روش تهیه اسموتی های خوشمزه که گزینه خوبی جهت قشنگ نگه داشتن پوست است ارائه شده است که آن ها را مشاهده می کنید.

    مصرف اسموتی گشنیز و آناناس، گزینه خوبی جهت قشنگ نگه داشتن پوست هست. یکی از فواید خاص گشنیز، سم زدایی هست. این گیاه کمک می کند تا فلزات سنگین مثل جیوه و سرب از بدن ما دفع شوند.

    آناناس هم حاوی آنزیم هایی است که به سیستم گوارشی شما کمک می کند تا غذا ها خیلی راحت تر و سریع تر هضم شوند. زمانی که بدن شما سالم و سر حال باشد، پوست تان هم سالم، قشنگ و با طراوت خواهد بود.

    به طور کلی گیاه های فواید بسیار زیادی جهت سلامت بدن ما انسان ها دارند. فواید دارویی آن ها، عطر و رایحه و حتی طعم بی نظیرشان استفاده از آن ها را بسیار دلچسب و بافایده کرده است.

    انعطاف پذیری استفاده از گیاه های به گونه ای است که می توانیم از آن ها به روش های گوناگونی استفاده کنیم. جهت مثال، آن ها را به صورت تازه مصرف کنیم یا از دانه و روغن ارزش استفاده کنیم که این گوناگونی بسته به نوع مصرف ارزش گزینش و مورد استفاده قرار می گیرد.

    اسموتی چیست؟ اسموتی نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن تهیه می‌شود. این بدین معنی است که اجزای یک میوه شکسته می‌شود و به حالت یک نوشیدنی در

    تهیه کردن اسموتی های سبز یکی از عالی ترین روش هایی است که علاوه بر لذت بردن از طعم، می تواند به حفظ سلامت بدن تان کمک کند.

    اسموتی که ساخته شده است از گیاه های سبز و تازه است می تواند به آسانی انواع متفاوت ویتامین های ضروری، مواد معدنی بافایده و فیبر مورد نیاز جهت بدن شما را تامین کند.

    در حقیقت این نخستین قدم جهت زیبا، درخشان و سالم نگه داشتن پوست تان هم هست. در ادامه مطلب امروز با دستور تهیه چند اسموتی خوش طعم گیاهی آشنا خواهید شد.

    ۱- اسموتی جعفری

    جعفری حاوی لوتئو لین فلاونوئید است که یک آنتی اکسیدان عالی برای پوست شما هست. نصف فنجان جعفری می تواند ۵۰۰ درصد از ویتامین K. که جهت سفت و مستحکم ماندن پوست شما مورد نیاز است را تامین کنید.

    طرز تهیه انواع اسموتی خوشمزه (اسموتی موز ،آناناس ،توت فرنگی و ..)

    علاوه بر این، همین مقدار جعفری حاوی ۵۰ درصد ویتامین C. هم است که می تواند به نحوه چشمگیری پوست شما را روشن نگه دارد. جهت اینکه طعم نیرومند و غالب جعفری را کمی ملایم تر کنید.

    می توانید ۲ عدد گلابی رسیده را با آن مخلوط کنید و جهت طعم بهتر مقداری لیمو و یا زنجبیل به آن اضافه کنید. اسفناج هم می تواند همراه خوبی باشد، این گیاه حاوی منیزیم، فولات، ویتامین A، ویتامین C. و ویتامین K. هم هست.

    مواد مورد نیاز جهت تهیه اسموتی جعفری:

    – جعفری نصف فنجان
    زنجبیل تازه ۱ قاشق غذا خوری

    عبارات مهم : اسموتی جعفری – مواد غذایی
    گلابی رسیده ۲ عدد
    عسل ۱ قاشق چای خوری
    لیمو تازه و آب گرفته شده است ۱ عدد
    اسفناج ۲ فنجان
    آب ۱.۵ تا ۲ فنجان

    طرز تهیه:

    اسموتی چیست؟ اسموتی نوشیدنی است که از ترکیب و مخلوط کردن تهیه می‌شود. این بدین معنی است که اجزای یک میوه شکسته می‌شود و به حالت یک نوشیدنی در

    تمام مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و بعد از اینکه کاملا با هم مخلوط شدند نوش جان کنید.

    ۲- اسموتی گشنیز و آناناس

    یکی از فواید خاص گشنیز سم زدایی هست. این گیاه کمک می کند تا فلزات سنگین مثل جیوه و سرب از بدن ما دفع شوند. وجود هر یک از این فلزات می تواند باعث مبتلا شدن به بیماری های خطرناک و جدی شود.

    طرز تهیه انواع اسموتی خوشمزه (اسموتی موز ،آناناس ،توت فرنگی و ..)

    این فلزات ممکن است از طریق خوردن ماهی و یا استفاده از رژ لب ها به بدن ما انتقال یافته شوند و خوش بختانه مصرف گشنیز می تواند اثرات مخرب آن ها را دفع کند. جدا از خاصیت بافایده گشنیز، آناناس هم حاوی آنزیم هایی است که به سیستم گوارشی شما کمک می کند تا غذا ها خیلی راحت تر و سریع تر هضم شوند. زمانی که بدن شما سالم و سر حال باشد، پوست تان هم سالم، قشنگ و با طراوت خواهد بود.

    مواد مورد نیاز جهت تهیه اسموتی گشنیز و آناناس:

    – سبزیجاتی مثل اسفناج و کاهو از هر کدام ۱ فنجان
    آناناس یخ زده ۲ فنجان
    پرتقال آب گرفته شده است ۱ عدد
    گشنیز (برگ و ساقه) نصف فنجان
    آب نارگیل ۱.۵ تا ۲ فنجان

    طرز تهیه:

    تمام مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و بعد از اینکه کاملا با هم مخلوط شدند نوش جان کنید.

    ۳- اسموتی ریحان و توت فرنگی

    این اسموتی شیرین، غلیظ و خامه ای شکل است و طعم بی نظیری دارد. ریحان فواید بسیار مفیدی جهت پوست تان دارد. این گیاه حاوی فلاونوئید خاصی به نام اورنیتین و ویسنین است که از پوست شما در مواجهه با عوامل محیطی و استرس زا محافظت می کند. توت فرنگی هم از خانواده بِری ها است که همگی حاوی ویتامین هستند و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و جهت پوست تان بسیار بافایده هستند.

    مواد مورد نیاز جهت تهیه اسموتی ریحان و توت فرنگی:

    – توت فرنگی یخ زده ۱۰ عدد
    ریحان تازه ۱۶ تا ۲۰ برگ
    اسفناج ۲ فنجان
    شیر نارگیل ۳ فنجان
    برگ بِه لیمو (انتخابی) چند عدد

    طرز تهیه:

    تمام مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و بعد از اینکه کاملا با هم مخلوط شدند نوش جان کنید.

    طرز تهیه اسموتی موز جهت فرزند های بدغذا

    شیر یکی از نوشیدنی های مغذی مخصوصاً جهت کودکان است ولی زیاد آن ها از خوردن آن سر باز می زنند. این در حالی است که مصرف روزانه یک لیوان شیر به رشد استخوان ها کمک و قسمت قابل ملاحظه ای از پروتئین مورد نیاز بدن را (با کیفیتی مناسب) تأمین می کند. البته رفتارهای غذایی فرزند ها در زیاد موارد به تقلید از والدین است بنابراین اگر پدر و مادری شیر نخورند، فرزند آن ها نیز همین واکنش‌ها را خواهد داشت بعد شیر نخوردن باید خانوادگی اصلاح شود. البته، ایجاد تنوع در طعم و شکل سرو شیر نیز می تواند تقویت کننده عادت به مصرف شیر باشد بنابراین روش تهیه شیرموز را به عنوان یک وقت مغتنم در نظر بگیرید.
    مقدار کالری

    مواد اولیه نوشیدنی یادشده در مجموع تقریباً ۸۰۰ کیلوکالری انرژی دارند و در صورت تهیه شدن ۴ لیوان شیرموز از آن، هر لیوان

    ۲۰۰ کیلوکالری انرژی خواهد داشت. البته افزودن موادغذایی ای مانند انواع مغزها یا حتی خرما می تواند مقدار کالری دریافتی را حداقل ۱۰۰ کیلوکالری دیگر زیاد کردن دهد. از آنجا که این نوشیدنی نسبتاً پرکالری هست، چه بهتر که در میان وعده عصر بین ساعت های ۴ تا ۵ بعد از ظهر سرو شود.

    همراه این نوشیدنی

    برای ترغیب فرزند ها به خوردن این نوشیدنی، می توانید یک اسکوپ بستنی وانیلی با این نوشیدنی سرو کنید یا کنار آن، یک تکه بسیار کوچک کیک اسفنجی خانگی بگذارید چون نوشیدنی به اندازه کافی کامل است و تقریباً به هیچ همراهی نیاز ندارد. میوه های خرد شده است ای مانند توت فرنگی و آناناس نیز طعم دهنده های مناسبی جهت این نوشیدنی هستند که در صورت میل به فرزندتان، می توانید یکی از آن ها را گزینش کنید. به خاطر داشته باشید گزینش هر یک از این مواد غذایی به میزان وزن فرزندتان بستگی دارد لیکن در صورت اضافه وزن، بهتر است که مواد غذایی پرکالری را گزینش نکنید.

    مواد مورد نیاز جهت ۴ کودک:

    موز بزرگ ۳ عدد ۳۶۰ کیلوکالری
    ماست شیرین ۲ لیوان ۱۱۰ کیلوکالری
    شیر بدون چربی ۲ لیوان ۱۰۰ کیلوکالری
    وانیل ۱ قاشق چای خوری ۰ کیلوکالری
    عسل ۵ قاشق غذاخوری ۲۰۰ کیلوکالری
    یخ خرد شده ۱ لیوان ۰ کیلوکالری

    طرز تهیه:

    * ابتدا موزها را پوست بکنید و خرد کنید.

    * تکه های موز، ماست، شیر، وانیل، عسل و یخ های خرد شده است را در مخلوط کن بریزید و آن ها را به صورت مایعی یکنواخت درآورید.

    * به این ترتیب نوشیدنی شما آماده سرو خواهد بود.

    * بهتر است شیرموز را در لیوان های بلند و بلوری بریزید تا ظاهر بهتری داشته باشد و فرزند ها به خوردن آن تشویق شوند.

    ۸ توصیه راجع به یک اسموتی

    در تهیه این نوشیدنی جهت فرزند ها باید به توصیه هایی توجه داشت:

    ۱. باید جهت تهیه این نوشیدنی از ماست و شیر کم چرب استفاده کرد لیکن در غیر این صورت چربی زیاد این مواد غذایی غلظت بیش از حدی به این نوشیدنی می دهد که چندان مورد پسند فرزند ها نخواهد بود.

    ۲. خیلی وقت ها بوی ماست باعث می شود فرزند ها رغبتی به خوردن این نوشیدنی نداشته باشند بنابراین بهتر است قبل از مخلوط کردن تمام مواد، ابتدا ماست را با شیر رقیق کرد.

    ۳. استفاده از یک مخلوط کن نیرومند می تواند در تهیه هر چه بهتر اسموتی موثر باشد لیکن مایه ای یکنواخت به دست می آید که فرزند ها از خوردنش لذت می برند و حاضر خواهند بود بار دیگر خوردن آن را تجربه کنند.

    ۴. هنگام سرو این نوشیدنی بهتر است آن را در لیوان های پلاستیکیشیشه ای پایه بلند (یک بار مصرف) که در بازار موجود هستند، بریزید تا هم برداشتن آن ها جهت فرزند ها راحت تر باشد و هم قشنگی این نوشیدنی دیده شود.

    ۵. نی های رنگی داخل لیوان ها بگذارید. البته بهتر است این نی ها کلفت باشند لیکن اسموتی یک نوشیدنی نسبتاً غلیظ است و در نی های معمولی گیر می کند و باعث کلافگی فرزند ها خواهد شد.
    ۶. جهت زیباتر به نظر رسیدنی اسموتی موز، بهتر است لبه های لیوان، تکه های موز و توت فرنگی قرار دهید. در ضمن اگر به آن کمی هم بادام اضافه کنید، طعم بهتری خواهد داشت.

    ۷. این نوشیدنی جهت وعده صبحانه مناسب نیست بهتر است آن را جهت میان وعده عصر فرزندتان سرو کنید.

    ۸. اگر میل به دارید جهت خودتان هم اسموتی تهیه کنید، مخلوط ماست، نعناع و توت فرنگی یک ترکیب بسیار استثنایی است و ظاهری بسیار قشنگ دارد. این اسموتی از پرفروش ترین انواع این نوشیدنی در ایالات متحده محسوب می شود. می دانید که احتمالاً خاستگاه «شیک» و «اسموتی» ایالات متحده است و از این کشور به سایر کشورها معرفی شده است است.

    منبع: سلامتیسم

    واژه های کلیدی: اسموتی جعفری | مواد غذایی | اسموتی چیست | توت فرنگی | خوردن ماهی | اسموتی موز | مخلوط کن | موادغذایی | توت فرنگی | ویتامین | نوشیدنی

    طرز تهیه انواع اسموتی خوشمزه (اسموتی موز ،آناناس ،توت فرنگی و ..)

    طرز تهیه انواع اسموتی خوشمزه (اسموتی موز ،آناناس ،توت فرنگی و ..)

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی