قدر زمان حال را بدانید که گذشته هرگز برنمی گردد و آینده شاید نیاید.(گالیله)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » رفع خستگی چشم با یوگای چشم eye yoga

    رفع خستگی چشم با یوگای چشم eye yoga

    امروزه فاصله کاری چشم ها به خاطر استفاده از کامپیوتر، تلفن، آی پد iPad و غیره کمتر شده است و با وجود نور آبی صفحه های نمایش، خستگی

    رفع خستگی چشم با یوگای چشم eye yoga

    امروزه فاصله کاری چشم ها به خاطر استفاده از کامپیوتر، تلفن، آی پد iPad و غیره کمتر شده است و با وجود نور آبی صفحه های نمایش، خستگی چشم یکی از پرسشها مرسوم زندگی امروزه شده.شما می توانید این مسئله را به کمک یوگای چشم برطرف کنید.

    درمان خستگی چشم دیجیتال را با یوگای چشم امتحان کنید

    ما زیاد از زمانی که در خواب به سر می بریم مشغول تماشای صفحه های نمایش هستیم بنابراین جای تعججب نیست که کار زیادی از چشمانمان بکشیم.نظر سنجی اخیری که به وسیله اداره آمار ملی بریتانیا انجام شد نشان داد که ۷۲ درصد بزرگسالان در این کشور ،روزانه از کامپیوتر استفاده می کنند. در حالی که آمار گرفته شده است در سال ۲۰۱۵ نشان داد این افراد بیش از ۵۰ درصد مدت وقت بیداری خود را صرف استفاده از رسانه ها و وسایل ارتباطی می کنندبیشتر از مدت وقت متوسطی که یک فرد در خواب است.

    عبارات مهم : نمایشگر – دیجیتال
    گذشته از این، مهم ترین حسی که روزانه با آن سر و کار داریمبینایی هست. چشم ما تقریبا ۹ ساعت در روز، روی صفحه یک نمایشگر متمرکز است، از کامپیوتر شخصی گرفته تا لپ تاپ، تلفن یا تلویزیون که منجر به معضلی به نام خستگی چشم asthenopia (eye strain) در افراد می شود.

    چطور خستگی چشم eye strain را تشخیص دهیم؟

    رفع خستگی چشم با یوگای چشم eye yoga

    مطالعه ای که در انجمن بینایی The Vision Council انجام شد نشان داد که ۷۰ درصد بزرگسالان آمریکایی از اختلال بینایی ناشی از خستگی چشم دیجیتال digital eye strain زحمت می برند و این آمار در انگلستان هم به همین شکل هست. دیلیپ دارجی Dilip Darjee، متخصص چشم در Silhouette توضیح می دهد:

    خستگی چشم زمانی رخ می دهد که عضلات چشم زیاد از آنچه که مورد نیاز است کار کنند که این فعالیت بیشتر، منجر به خستگی و فرسودگی چشم می شود. پیش از این فاصله انجام وظایف چشم زیاد از امروز بود و نوع وظایف عمدتا خواندن متن های پرینت شده است سیاه و سفید مثل کتاب و روزنامه بود نه وسایل دیجیتال. امروزه فاصله کاری چشم به خاطر استفاده از کامپیوتر، تلفن، آی پد iPad و غیره کمتر شده و با وجود نور آبی صفحه های نمایش، خستگی چشم یکی از پرسشها مرسوم زندگی امروزه شده.

    بنابراین اگر شما در حال استفاده از هر نوع تکنولوژی مبتنی بر صفحه نمایش به مدت طولانی هستنید احتمال این که بعضی از علایم خستگی چشم را تجربه کرده باشید وجود دارد.

    علایم خستگی چشم:

    • – خارش چشم
      – خشکی چشم
      – سردرد
      – سرما خوردگی
      – تاری دید
      – دید دوگانه

    به علاوه یک نظر سنجی از ۲۰۰ کارمند بانک در ایتالیا نشان داد که بیش از یک سوم آن ها، حداقل یک بار در هفته دچار خستگی چشم می شوند. بسیاری از افرادی که از خستگی چشم شکایت دارند ادعا می کنند که از استرس شغلی زحمت می برند، که عواقب روانی و عوارض جسمی را هم در پی دارد.

    خستگی چشم را با ضعیف شدن چشم اشتباه نگیرید

    گاهی اوقات به آسانی ضعیف شدن چشم را با خستگی چشم اشتباه می گیریم. چون بعضی از علایم – مانند سردرد و سرگیجه – می توانند نشان دهنده پرسشها بینایی هم باشند و بین هر دو اختلال یعنی ضعیف شدن چشم و اختلال چشم یکسان است.بیشتر اوقات، خستگی چشم موقتی است و به سرعت با دست کشیدن از نگاه کردن به صفحه نمایش از بین می رود. با این حال اگر به طور مداوم از علایم خستگی چشم زحمت می برید و احساس می کنید که بر توانایی و عملکرد کاری شما تاثیر می گذارد به توصیه دیلیپ بهتر است به یک چشم دکتر مراجعه نمایید.

    یک آزمون بینایی در عینک فروشی محل زندگی تان می تواند تشخیص دهد مشکل شما ضعف شدن چشم است یا خستگی چشم و پزشکتان عالی ترین راهکار در مورد چگونگی برخورد با مسئله بینایی شما را در اختیارتان قرار خواهد داد. همچنین می تواند سلامت چشم شما را بررسی نموده و در صورت نیاز برایتان عینک تجویز نماید. “

    درمان خستگی چشم:

    • در طول روز می توانید با انجام کارهایی راحت چشمانتان را خوشحال کنید مثل استراحت منظم بین کارهای کامپیوتری (در فواصل منظم چشم از صفحه کامپیوتر و… بردارید و به چشم تان استراحت دهید).

      بعضی محصولات هم هستند که جهت کمک به کم کردن خستگی چشم طراحی شده است اند. مثل اسپری Optrex ActiMist که به سرعت خشکی و خارش چشم را تا ۴ ساعت از بین می برد.

      – یوگای چشم eye yoga را امتحان کنید.

    چگونگی انجام حرکات یوگای چشم جهت مقابله با خستگی چشم دیجیتال:

    این تمرینات روزانه با درگیر کردن تمام ۶ عضله چشم که از حرکات چشم پشتیبانی می کنند، موجب بهبود انعطاف پذیری حرکات افقی و عمودی و تمرکز چشم می شوند.

    ” این تمرینات را هم مانند تمرین روی سایر عضلات در نظر بگیرید. هر چه چشمانمان را زیاد تمرین دهیم ، حرکات آن ها به جهت های متفاوت را زیاد تقویت می کنیم. این تمرینات کمک می کند که چشم ها زیاد بتوانند در این دنیای دیجیتال دوام بیاورند. “

    با انجام این تمرینات در محل کار یا منزل سلامت و شادابی را به چشمانتان هدیه دهید.

    امروزه فاصله کاری چشم ها به خاطر استفاده از کامپیوتر، تلفن، آی پد iPad و غیره کمتر شده است و با وجود نور آبی صفحه های نمایش، خستگی

    حرکات یوگای چشم : نوبت صبح

    •  – چشمانتان را باز کنید، ۵ بار به بالا و پایین نگاه کرده و چشمانتان را ببندید.(بدون حرکت دادن گردن، به بالا نگاه کنید بعد به پایین نگاه کنید و بعد چشم ها را ببندید= ۱ بار).

      چشمانتان را باز کنید، ۵ بار به چپ و راست نگاه کرده و چشمانتان را ببندید.(بدون حرکت دادن گردن،به چپ نگاه کنید، بعد به راست نگاه کنید و بعد چشم ها را ببندید=۱بار)

      چشمانتان را باز کنید، ۵ بار به گوشه بالا سمت راست و گوشه پایین سمت چپ نگاه کرده و چشمانتان را ببندید.

      چشمانتان را باز کنید، ۵ بار به گوشه بالا سمت چپ و گوشه پایین سمت راست نگاه کرده و چشمانتان را ببندید.

      کف دستانتان را محکم به هم کشیده تا گرم شوند و روی چشمانتان بگذارید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آموزش تصویری تمام حرکات یوگای چشم

    حرکات یوگای چشم: در طول روز

    • روی صندلی خود راحت بنشینید، سپس چشمانتان را به سمت بالا و پایین، چپ و راست، به صورت دایره ای و خطی  حرکت دهید. حرکات را آهسته شروع کرده و کم کم سرعت را زیاد کردن دهید.

      چشمانتان را ببندید و کف دستها را محکم به هم بکشید تا گرم شوند. کف دستها را روی چشم ها گذاشته بدون این که مستقیما با پلک ها تماس داشته باشد. گرمای کف دستتان از پلکها عبور کرده و به چشمها رسیده و باعث ریلکس شدن آن ها می شود.

      حرکات بالا را ۳ بار تکرار کنید.

    حرکات یوگای چشم: نوبت بعد از ظهر

    • چشم راستتان را ببندید و با دست راست بپوشانید، تماس دست با پلک خیلی آرام باشد.

      – شروع به چشمک زدن با چشم چپ تان کنید. به آرامی پلکها را بسته و باز کنید بدون این که فشاری بر آن ها وارد شود انگار که پلکتان فقط حرکت مژه ها را که به سمت پایین و بالا می روند دنبال می کند.

      پلک چپ را به آرامی حرکت دهید. حرکت پلک سمت چپ باید آرام باشد که فشاری هم به پلک سمت راست وارد نشود و حرکتی نداشته باشد که بتوان با انگشت حسش کرد.

      در صورت میل به می توانید حین انجام این تمرین، پیشانی خود را هم ماساژ دهید تا تنش بیشتری از بدن تان آزاد شود.

    حرکات یوگای چشم: قبل از خواب ( تراتاکا Trataka )

    تراتاکا Trataka قدیمی ترین تمرین یوگا جهت چشم هست. این تمرین بسیار راحت است ولی در عین حال تاثیر چشمگیری در پاکسازی چشم ها دارد.

    – یک شمع روشن کنید و در یک متری آن در حالتی راحت بنشینید.
    – به شعله خیره شوید تا زمانی که چشمانتان خسته شده است و اشک تولید کند.
    – به پشت دراز کشیده و ۱۰ دقیقه استراحت کنید.

    تهیه و ترجمه:گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: نمایشگر | دیجیتال | استفاده | کامپیوتر | روزانه | نمایش | سلامت | روزانه | بینایی

    رفع خستگی چشم با یوگای چشم eye yoga

    رفع خستگی چشم با یوگای چشم eye yoga

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب لاتین
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتب خلبانی زبان اصلی