هر برادری که از منافع برادر خود مانند نفع خویش حمایت کرد به کار خود سامان داده است (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » ۸ اشتباه که هر ماه در وقت پریود انجام می دهید

۸ اشتباه که هر ماه در وقت پریود انجام می دهید

 خانم ها در وقت پریود باید بعضی نکات را رعات کنند تا از بروز درد جلوگیری کرده و علائم سندروم پیش از قاعدگی را کم کردن دهند. در این

8 اشتباه که هر ماه در وقت پریود انجام می دهید

زن ها در وقت پریود باید بعضی نکات را رعات کنند تا از بروز درد جلوگیری کرده و علائم سندروم پیش از قاعدگی را کم کردن دهند. در این مقاله با مرسوم ترین غلط های زن ها در وقت پریود اشاره می کنیم.

۸ اشتباهی که هرماهه موقع پریود انجام می دهید

پریود دوره کثیفی است ولی لزومی ندارد سرشار از سموم شود. اخیرا تحقیقاتی در مورد ایمنی تامپون ها و پدها و آخرین مسئله دلواپس کننده در مورد تامپون ها و قفسه داروهایتان، انجام شده. در این مقاله ۸ اشتباهی که هر لحظه در حین پریودتان انجام می دهید را به شما یادآور می شویم.

اشتباه اول در دوره پریود: استفاده از تامپون و پدهایی که با ابریشم مصنوعی (rayon ) یا پنبه سفید شده است (bleached cotton )

۸ اشتباه که هر ماه در وقت پریود انجام می دهید

اغلب تامپون ها و پدها با ابریشم مصنوعی، پنبه یا ترکیبی از این دو درست می شوند. این پدها و تامپون های مرسوم می توانند حاوی عنصرهای آفت کش باقی مانده از فرایند سفید کنندگی، چسب هایی مانند متیل دی بروم گلوتارونیتریل methyldibromo glutaronitrile و دیوکسین dioxin باشند،ماده ای که باعث ایجاد اختلال در باروری و غدد درون ریزمی شود.

عبارات مهم : شیمیایی – استفاده
بسیاری از محققان و گروه های سیاسی بر این باورند که اعلان FDA در مورد خطر دیوکسین موجود در تامپون ها و ضرر آن بسیار کوتاه بوده است و در برابر نفوذ پذیری بافت واژن، در معرض قرار گرفتن مداوم آن یا اثرات طولانی مدت قرار گرفتن در معرض دیوکسین ناچیز بوده است.

این خطر را باید ضرب در ۱۲۰۰۰ کرد، که تعداد تامپون های مورد استفاده یک زن در طول عمرش است، این باقی مانده های شیمیایی به ندرت قابل تشخیص هستند و عامل بالقوه خطرناکی محسوب می شوند. تحقیقات بیشتری جهت اثر طولانی مدت آن ها بر روی سلامت نیاز است.

به گفته ادن فرامبرگ Eden Fromberg، متخصص زنان و زایمان، ” زنان باید دلواپس آفت کش ها و سمومی که در اثر استفاده از تامپون و پد در معرضشان قرار می گیرند باشند. مجلات پزشکی و دانشمندان متعدد خواستار تنظیم بهتر این وسایل شده است اند. بر اساس گزارش Women’s Voices for the Earth قرار گرفتن در معرض این مواد شیمیایی ممکن است موجب آسیب تناسلی، اختلاب غدد درون ریز و سرطان شود.

مصرف تامپون و پدهایی که در معرض سفید کننده های شیمیایی قرار گرفته اند را کنار گذاشته و از انواع ارگانیک آن استفاده کنید.کاپ های قاعدگی* ساخته شده است از مواد سیلیکونی و لباس زیر های پنبه ای هم گزینه هایی ایمن و موثر هستند.

* کاپ قاعدگی menstrual cup :وسیله کوچکی است شبیه به یک فنجان کوچک که در وقت قاعدگی وارد واژن زن شده است و از نشت خون جلوگیری می کند.

اشتباه دوم در دوره پریود: مصرف داروهای مسکن

علیرغم اثری که این داروها در کم کردن گرفتگی و درد قاعدگی دارند، داروهای بدون نسخه مانند ایبوپروفن ( Advil, Midol, Motrin )، ناپروکسن (Aleve ) و استامینوفن (Tylenol ) می توانند زیاد به ضررتان باشند تا به سودتان.

بر اساس گزارش کتابخانه پزشکی ملی آمریکا، داروهای ضد التها غیر استروئیدی ( NSAIDs ) می توانند احتمال خطر حمله قلبی ناگهانی یا سکته مغزی بدون هشدار قبلی را زیاد کردن دهند. همچنین می توانند باعث ایجاد حفره یا خونریزی در معده و روده و اختلال یا آسیب به باکتری های بافایده روده تان شوند. استفاده مکرر از داروهای ضد درد می تواند منجر به ایجاد آسیب به کلیه ها و کبد شوند.

ولی این بدان معنا نیست که مجبورید دندان هایتان را به هم فشرده و درد بکشید. افزایش میزان مصرف منیزیم، کلسیم و ویتامین B6 می تواند به کم کردن یا از بین رفتن گرفتگی های قاعدگی کمک کند. یک مطالعه بزرگ نشان داد زنانی که روزانه ۱۲۰۰ میلی گرم کلسیم مصرف می کردند علایم سندرم پیش از قاعدگی در آن ها مانند سردرد، گرفتگی، بدخلقی و اشتهای کاذبشان به نصف کم کردن پیدا کرد. به توصیه فرومبرگ، روغن گل مغربی پروستاگلاندین prostaglandin اضافه بدن را که موجب گرفتگی می شود را دفع می نماید و یک پد گرم کننده می تواند جریان خون را زیاد کردن داده و سیستم عصبی و عضلات را آرام کند. روغن گل مغربی و ویتامین E می توانند حساسیت سینه را کم کردن دهند. توصیه مهم این است که تا شروع گرفتگی و سردرد صبر نکنید. پیش از این که علایم شروع شده است و بدتر شوند درمانشان کنید. شکستن زودرس سیکل درد به کم کردن مصرف داروها و مداخلات لازمه کمک می کند.

 خانم ها در وقت پریود باید بعضی نکات را رعات کنند تا از بروز درد جلوگیری کرده و علائم سندروم پیش از قاعدگی را کم کردن دهند. در این

اگر می خواهید زیاد بدانید : نشانگان پیش از قاعدگی و کم کردن درد !!

اگر می خواهید زیاد بدانید : سندرم پیش از قاعدگی را بشناسید

اگر می خواهید زیاد بدانید : کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی با این خوراکی ها

اگر می خواهید زیاد بدانید : پیشگیری از سندرم پیش از قاعدگی با دو ماده مغذی

اشتباه سوم در دوره پریود: تامپونتان را به موقع عوض نمی کنید

هر چه مدت وقت استفاده از پد یا تامپون طولانی تر باشد باکتری بیشتری رویشان رشد می کند. استفاده طولانی مدت از این دو محیطی مناسب جهت رشد باکتری ها از جمله استافیلو کوکوس اورئوس (Staphylococcus aureus ) می شود که سمی آزاد می کند که می تواند منجر به ایجاد سندرم شوک سمی* Toxic shock syndrome شود. هر ۴ تا ۸ ساعت تامپون یا پد خود را عوض کنید. اگر به محافظ طولانی مدت تری نیاز دارید می توانید از فنجان قاعدگی به مدت ۱۲ ساعت هم استفاده کنید سپس آن را شسته و مجددا مصرف نمایید.

۸ اشتباه که هر ماه در وقت پریود انجام می دهید

* سندرم شوک سمی Toxic shock syndrome:یک عارضه ی نادر ولی مرگبار ناشی از عفونت های باکتریایی می باشد. این سندرم اکثراً ناشی از سم تولیدی از استافیلوکوکوس اورئوس می باشد. این سندرم در درجه اول با نواربهداشتی های فوق جاذب در ارتباط است.

اشتباه چهارم در وقت پریود: از محصولات معطر استفاده می کنید

هیچ کس نمی خواهد بوی تلخ داشته باشد، ولی باید از محصولات معطر اجتناب کنید، ممکن است باعث جنبش بدن شده است و منجر به عفونت مخمری یا باکتریایی یا نفوذ مواد شیمیایی مضر شوند. این محصولات سرشار از مواد شیمیایی مصنوعی مانند فتالات phthalates، پارابن phthalates و مواد شیمیایی عامل سرطان مثل هیدروکسی آنیزول بوتیل (butylated hydroxyanisole ) هستند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اعلام کرده است که زنان نباید از محصولات خانمانه معطر از جمله پد، تامپون، یا اسپری استفاده کنند.

اشتباه پنجم در وقت پریود: استفاده از دوش واژینال Douching

 خانم ها در وقت پریود باید بعضی نکات را رعات کنند تا از بروز درد جلوگیری کرده و علائم سندروم پیش از قاعدگی را کم کردن دهند. در این

با وجودی که استفاده از دوش واژینال douching جهت مدتی کوتاه بوی بد قاعدگی را از بین می برد ولی ممکن است پرسشها بدتری ایجاد کنید. پزشکان می گویند به دلایل متعدد نباید از دوش واژینال استفاده کرد. استفاده از دوش واژینال با عفونت های باکتریایی و مخمری ، سخت باردار شدن، عفونت واژینال و عفونت های منتقله از راه جنسی مرتبط است. دوش های تجاری حاوی عطرهای ناشناخته شیمیایی، پارابن و رنگ هایی هستند که می تواند منجر به خارش آلرژیک یا اختلال در غدد درون ریز شوند.این محصولات PH طبیعی واژن را به هم زده و بعضی از باکتری های مفیدی که از ایجاد عفونت پیشگیری می کنند را از بین می برد.

وجود کمی بو در واژن کاملا طبیعی است به خصوص در طول قاعدگی. ولی واژن به خودی خود سیستم تمیز کننده دارد. تعویض پد یا تامپون به موقع می تواند این بو را کم کردن دهد و استفاده از کاپ های قاعدگی با جلوگیری از قرار گرفتن مایعات جمع شده است در معرض هوا از ایجاد بو جلوگیری می کند. اگر فکر میکنید بویی که حس می کنید طبیعی نیست به جای استفاده از دوش که به صورت بالقوه مسئله شما را بدتر می کند به دکتر مراجعه نمایید.

به هیچ عنوان از دوش یا شستشو با صابون استفاده نکنید. واژنتان به این چیزها نیازی ندارد. فقط می توانید اطراف واژن را با آب ولرم شستشو دهید.

دوش واژینال Douching :شستن واژن و داخل آن با استفاده از آب و ترکیبی از مایعات دیگر (که سرکه یکی از آنهاست) جهت تمیز کردن و از بین بردن بوی واژن را دوش واژینال می گویند.

اشتباه ششم در وقت پریود: به اندازه کافی نمی خوابید

زمانی که در معرض گرفتگی، بی حوصلگی و بی خوابی هورمونی قرار بگیرید، خوابیدن کار مشکل می شود ولی زمانی که پریود هستید، خواب کافی اهمیت خاص ای پیدا می کند. به گفته فرمبرگ، ” بدون خواب کافی بدن تحت فشار و التهاب قرار می گیرد که منجر به شدت یافتن عوارض سندرم پیش از قاعدگی و گرفتگی خواهد شد.خواب و داشتن استراحت کافی باعث می شود بدنتان خودش را ترمیم کرده و سیستم ایمنی اصلاح پیدا کند. از این رو ۷-۸ ساعت خواب کافی داشتن در دوره قاعدگی اهمیت بالایی دارد.

۸ اشتباه که هر ماه در وقت پریود انجام می دهید

اشتباه هفتم در وقت پریود: ورزش روزانه تان را متوقف می کنید

ورزش کردن علاوه بر این که راهی فوق العاده جهت از بین بردن استرس و دفع سموم بدن در اثر عرق کردن است می تواند گرفتگی را کم کردن داده و باعث اصلاح خوابتان شود. دانشکده پزشکی مریلند پیشنهاد می کند که حداقل ۵ روز در هفته به مدت نیم ساعت ورزش کنید حتی اگر پریود هستید. تحقیقات نشان داده است زنانی که کم ورزش می کنند یا اصلا ورزش نمی کنند زیاد دچار عوارض سندرم پیش از قاعدگی می شوند. فعالیتهای سبک مانند شنا، دوچرخه سواری یا پیاده روی می تواند به کم کردن درد قاعدگی کمک کند. همچنین فرمبرگ پیشنهاد می دهد ورزش های کششی ران و باسن که باعث کم کردن تنش در این مناطق می شود مفیدند البته باید مراقب حرکاتی که دو ران را از هم دور می کند باشید چون باعث زیاد کردن گرفتگی خواهد شد.

اشتباه هشتم در وقت پریود: نوشیدن قهوه

کمبود خواب، خستگی، سردرد احتمالا انگیزه ای عالی جهت نوشیدن قهوه است. ولی کافئین می تواند باعث از دست دادن آب بدن شده است و علایم شما به خصوص سردردتان را بدتر کند.حذف چای و قهوه در دوران قاعدگی می تواند به کم کردن تنش، بی خوابی و اضطراب شما کمک کند.

بسیاری از پزشکان پیشنهاد می دهند که از مصرف کافئین جهت پیشگیری از درد سینه قبل از شروع علایم قاعدگی اجتناب کنید. با وجودی که تحقیق معتبری جهت ارتباط بین درد سینه پیش از قاعدگی و کافئین انجام نشده ولی می توانید جهت ۳ تا ۴ ماه از مصرف آن اجتناب کنید تا ببینید آیا حساسیت سینه هایتان کم کردن پیدا می کند یا خیر.

اگر می خواهید زیاد بدانید : ۶ رنگ خون قاعدگی و ۶ توصیه ای که راجع به سلامتی شما می گوید

اگر می خواهید زیاد بدانید : برای راحت گذراندن دوران پریودی، این خوراکی ها را بخورید

اگر می خواهید زیاد بدانید : پریود شما راجع به طول عمرتان چه می گوید؟

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


واژه های کلیدی: شیمیایی | استفاده | واژینال | محصولات | عفونت | سلامت | سلامت خانواده | سلامت زنان

8 اشتباه که هر ماه در وقت پریود انجام می دهید

۸ اشتباه که هر ماه در وقت پریود انجام می دهید

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو