هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
خوش آمدید - امروز : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کاهش وزن با مصرف ویتامین C چطور امکان پذیر است؟

کاهش وزن با مصرف ویتامین C چطور امکان پذیر است؟

 ویتامین C یکی از ویتامین های مهم جهت بدن است که محققان به تازگی دریافته اند که این ویتامین به چربی سوزی کمک زیادی می کند.

کاهش وزن با مصرف ویتامین C چطور امکان پذیر است؟

ویتامین C یکی از ویتامین های مهم جهت بدن است که محققان به تازگی دریافته اند که این ویتامین به چربی سوزی کمک زیادی می کند.

با مصرف ویتامین C می توانید وزن خود را کم کردن دهید!!!

یکی از روش هایی که جهت حصول اطمینان از سلامت مفاصل می توان مد نظر قرار داد، حفظ وزن سالم است. پژوهش ها نشان داده اند که کاهش وزن به میزان تنها ۱۰ پوند (۴٫۵ کیلوگرم) طی ۱۰ سال می تواند خطر مبتلا شدن به آرتریت را تا بیش از ۵۰ درصد کم کردن دهد.

عبارات مهم : ویتامین C – هورمون ها
البته، چربی سوزی نمی تواند آسیب وارده به مفاصل در نتیجه مبتلا شدن به آرتریت را اصلاح ببخشد، ولی می تواند در کم کردن درد و کند کردن موزیک پیشرفت بیماری موثر باشد. و شاید موجب شگفتی شما شود اگر بدانید ویتامین C تا چه اندازه می تواند کمک حال شما در این زمینه باشد.

حمل وزن بیش از اندازه افزون بر ایجاد درد در مفاصل دچار آرتریت، شما را در معرض پیامدهایی جدی که حتی زندگی انسان را با خطر مواجه سازند، قرار می دهد.

چربی شکمی بیش از اندازه نه تنها موجب ترشح مقدار بیش از حد هورمون هایی می شود که سطوح کلسترول را عوض کردن می دهند، فشار خون را زیاد کردن می دهند و استفاده از انسولین را کم کردن می دهند، بلکه عملکرد ضعیف این هورمون ها زیاد کردن وزن را نیز تسهیل می کند.

این شرایط شما را در معرض خطر بیشتری جهت مبتلا شدن به بیماری قلبی و سکته مغزی قرار می دهند و این کابوس متابولیکی موجب شکل گیری تناوب ای می شود که شرایط را جهت سیستم های بدن به منظور حفظ سلامت شما سخت می سازد.

ویتامین C چگونه می تواند به شما کمک کند؟

کاهش وزن با مصرف ویتامین C چطور امکان پذیر است؟

ویتامین C همانند یک سلاح مخفی جهت چربی سوزی هست. این ویتامین و گلوکز دارای ساختارهای شیمیایی مشابه هستند. آنها پیوسته در حال مسابقه جهت ورود به سلول های شما هستند و در این میان شرایط جهت ویتامین C دشوارتر است. یک گیرنده به نام Glut-1 وجود دارد که هم به گلوکز و هم به ویتامین C اجازه ورود به سلول ها را می دهد. متاسفانه، این گیرنده زیاد به گلوکز علاقه دارد. این به معنای آن است که ویتامین C جهت ورود باید به تعداد بیشتری ظاهر شود.

هنگامی که با کمبود ویتامین C مواجه هستید، گلوکز بیشتری نسبت به آنچه بدن جهت تامین انرژی روزانه خود نیاز دارد، وارد سلول ها می شود. این شرایط موجب جنبش تولید انسولین می شود. انسولین به بدن در جذب گلوکز کمک می کند، در شرایطی که به طور همزمان به بدن شما می گوید سوزاندن چربی ذخیره شده است را متوقف کرده و توجه خود را به جذب آنچه وارد می شود، معطوف کند.

متوجه ارتباط شدید؟ ویتامین C ناکافی … گلوکز بیش از اندازه … انسولین زیاد … سوزاندن چربی کمتر … وزن بیشتر.

برای تاثیرگذاری ورزش به ویتامین C نیاز دارید

کارشناسان در دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد فعالیت جسمانی با شدت میانگین به مدت حداقل ۳۰ دقیقه در روز را جهت کم کردن مطلوب چربی شکم توصیه می کنند. اگر با درد آرتریت مواجه هستید ممکن است در این زمینه با محدودیت مواجه شوید. در نتیجه، اهمیت میزان کافی از ویتامین C هرچه زیاد خود را نشان می دهد.

سطوح ناکافی از ویتامین C امکان سوزاندن چربی کارآمد را حتی در صورت دنبال کردن یک رژیم ورزشی خوب از بدن سلب می کند. ویتامین C جهت سوخت و ساز چربی نیاز هست. از این رو، شما بدون مقدار کافی از آن قادر به کم کردن چربی شکم خود حتی در صورت انجام ورزش نخواهید بود.

نتایج یک مطالعه نشان داده است افرادی که به میزان کافی ویتامین C مصرف می کنند، طی انجام ورزش با شدت میانگین ۳۰ درصد زیاد از افرادی که به میزان کم ویتامین C مصرف می کنند، چربی می سوزانند.

ویتامین C از تنش آدرنال و زیاد کردن وزن پیشگیری می کند

پشتیبانی از غدد آدرنال با مقادیر کافی از ویتامین C می تواند موجب کوتاه شدن تناوب دیگری از رویدادها شود که به زیاد کردن وزن منجر می شود. غدد آدرنال میزبان بالاترین میزان تراکم ویتامین C در بدن هستند. ویتامین C جهت تولید کورتیزول، هورمون استرس مسئول تصویر العمل جنگ یا گریز، مهم است.

بدون مقدار کافی از ویتامین C، غدد آدرنال دچار تنش شده است و کورتیزول بیشتری ترشح می کنند. این شرایط اثر منفی بر سطوح قند خون می گذارد و به صورت مستقیم تجمع چربی شکمی ناسالم را موجب می شود.

 ویتامین C یکی از ویتامین های مهم جهت بدن است که محققان به تازگی دریافته اند که این ویتامین به چربی سوزی کمک زیادی می کند.

ویتامین C را به بخشی از رژیم غذایی روزانه خود تبدیل کنید

ویتامین C در طیف گسترده ای از میوه ها و سبزیجات یافت می شود. از جمله بهترین منابع جهت این ویتامین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فلفل قرمز شیرین، نصف فنجان خام، ۹۵ میلی گرم.

– کیوی، یک عدد، ۹۱ میلی گرم.

– توت فرنگی، یک فنجان، ۸۵ میلی گرم.

– پرتقال، یک عدد اندازه متوسط، ۷۰ میلی گرم.

– بروکلی، نصف فنجان پخته، ۵۱ میلی گرم.

– گریپ فروت، نصف یک میوه اندازه متوسط، ۳۸ میلی گرم.

– گوجه فرنگی، یک عدد اندازه متوسط، ۱۶ میلی گرم.

– اسفناج، یک فنجان خام، ۸ میلی گرم.

همچنین، شما می توانید روزانه از مکمل ویتامین C استفاده کنید. جهت پیشگیری از کمبود این ماده مغذی مقدار مصرف توصیه شده روزانه حداقل ۶۵ تا ۷۵ میلی گرم است، ولی این میزان حداقلی محسوب می شود. دوز بالاتر از ۲۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز نشان داده استکه سطوح ویتامین C را در خون پایدار نگه می دارد. پیش از مصرف مکمل ویتامین C می توانید با دکتر خود مشورت کنید.

اگر می خواهید زیاد بدانید : راه تازه چربی سوزی بدون ورزش به کمک ویتامین c !

اگر می خواهید زیاد بدانید : فواید خوردن ویتامین ث

اگر می خواهید زیاد بدانید : ویتامین C در این ۱۲ خوراکی زیاد از پرتقال وجود دارد!!

اگر می خواهید زیاد بدانید : وظایف ویتامین C در بدن شما

اگر می خواهید زیاد بدانید : بهترین منبع ویتامین C را می شناسید؟

کاهش وزن با مصرف ویتامین C چطور امکان پذیر است؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: asriran.ir


واژه های کلیدی: ویتامین C | هورمون ها | مبتلا شدن | ویتامین | روزانه | انسولین | فنجان | سلامت | هورمون

کاهش وزن با مصرف ویتامین C چطور امکان پذیر است؟

کاهش وزن با مصرف ویتامین C چطور امکان پذیر است؟

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو