امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کشف عامل ضد پیری به وسیله دانشمندان

بالاخره دانشمندان عامل ضد پیری را کشف کردند

تا به امروز علم میگفت که از دست دادن انرژی و عضلات با بالا رفتن سن اجتناب ناپذیر هست. ماده ای طبیعی وجود دارد که می تواند به شما یاری کند چندین دهه جوان تر بمانید. تحقیقات تازه به ماده ای رسیده است که می تواند ساخت عروق خونی و عضلات را در بدن افراد مسن مانند یک فرد جوان تقویت کند.

عبارات مهم : دانشمندان – استخوان
    چندین سال قبل دانشمندان کشف کردند که کاهش تدریجی سطوح یک آنزیم به نام نیکوتینامید آدنین دی نوکلئوتید nicotinamide adenine dinucleotide یا به اختصار NAD منجر به از دست دادن پروتئینی کلیدی به نام سیرتوئین sirtuins می شود. این پروتئین کلید رشد عروق خونی و عضلات است ولی مسئله این جا بود که با دادن NAD به موش، سطح سیرتوئین بالا نمی رفت.

چندی قبل دانشمندان دانشگاه واشنگتن موجه شدند که حداقل در موش ها یک پیش ماده طبیعی NAD به نام نیکوتین آمید مونو نوکلئوتید یا به اختصار NMN در عرض چند دقیقه تبدیل به NAD می شود. و در نتیجه باعث زیاد کردن انرژی سوخت و ساز شده است و طور بالقوه اثرات اجتناب ناپذیر پیزی مانند زیاد کردن وزن، از دست دادن حساسیت به انسولین و کم کردن فعالیت فیزیکی را کنار می زند.

کشف عامل ضد پیری به وسیله دانشمندان

به تازگی دانشمندان موسسه فناوری ماساچوست کشف کردن که درمان موشهای مسن با NMN به مدت حداقل ۲ ماه به طور چشم گیری باعث اصلاح سلامت عروق خونی آن ها می شود. استقامت ورزشی این موش ها تا ۸۰ درصد زیاد کردن داشته و توده عضلانی آن ها مانند موش های جوان تر بازسازی شده است هست. نتیجه های این مطالعه در مجله Cell انتشار یافته است.

به گفته دکتر لئونارد گارنت Leonard Guarente، استاد زیست شناسی و یکی از نویسندگان ارشد این مطالعه، تداخل عملکردی زیادی بین عضلات و استخوان ها وجوددارد بنابراین از دست دادن توده عضلات در نهایت منجر به از دست دادن استخوان ها، پوکی استخوان و ضعف می شود که از پرسشها عمده پیری هستند. این مطالعه نشان می دهد که می توان توده عضلانی افرد سالخورده را با این مداخله بازسازی نمود. بهتر است تا وقت اثبات نتیجه آزمایش روی انسان مکمل های NMN را مصرف نکنید. ولی می توانید جهت به تعویق انداختن پیری بدنتان از مواد غذایی که حاوی این پیش ماده هستند بهره ببرید: آووکادو، بروکلی، کلم، خیار و سویا.

اگر می خواهید زیاد بدانید : ۳ علت مهم پیری پوست

اگر می خواهید زیاد بدانید : ۶ گیاهی که روند پیری را در زنان کند می کند

اگر می خواهید زیاد بدانید : ۵ راه جهت به تاخیر انداختن پیری

اگر می خواهید زیاد بدانید : آقایان پیری خود را با این روش ها به تاخیر بیندازید!

تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ