کسی را که به تو شنا یاد داد، غرق مکن.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » نشانه های کمبود ویتامین C

    نشانه های کمبود ویتامین C

     ویتامین C یکی از مهم ترین ویتامین ها جهت بدن محسوب می شود که کمبود آن با نشانه هایی همراه هست. در ادامه به بااهمیت ترین نشانه های کمبود ویتامین C اشاره می کنیم.

    نشانه های کمبود ویتامین C

    ویتامین C یکی از مهم ترین ویتامین ها جهت بدن محسوب می شود که کمبود آن با نشانه هایی همراه هست. در ادامه به بااهمیت ترین نشانه های کمبود ویتامین C اشاره می کنیم.

    کمبود ویتامین C و نشانه های آن

    احتمالا می دانید که مصرف ویتامین C به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری مانند سرماخوردگی یا کم کردن شدت آن کمک می کند، ولی این تنها دلیلی نیست که باید مصرف چنین آنتی اکسیدان مهمی را جدی بگیرید.

    عبارات مهم : نخ دندان – کمبود آهن
    مصرف ویتامین C ناکافی می تواند به انواع مختلفی از پرسشها سلامت منجر شود که از احساس خستگی مداوم تا خونریزی های بی علت در دهان را مشمول بر می شوند. خبر خوب این است که به طور معمول مصرف مواد غذایی سرشار از ویتامین C یا مکمل طی مدت زمانی کوتاه کمبود این ماده مغذی را برطرف می کند. در ادامه با بعضی از نشانه های مهم کمبود ویتامین C زیاد آشنا می شویم.

    نشانه های کمبود ویتامین C : لثه های ملتهب و خونریزی از آنها

    یکی از آشنا شده است ترین نشانه های کمبود ویتامین C خونریزی ساده از لثه ها، به خاص هنگام مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان هست. لثه های متورم از التهاب حکایت دارد و مصرف ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند به اصلاح آن کمک کند. مطالعات نشان داده اند که مصرف ویتامین C کافی با سلامت بهتر لثه پیوند خورده است.

    نشانه های کمبود ویتامین C

    نشانه های کمبود ویتامین C : شل شدن دندان ها

    در کنار خونریزی و احساس درد در لثه ها، کمبود ویتامین C می تواند به شل شدن دندان ها نیز منجر شود. ضعف استخوان، غضروف، دندان ها و بافت همبند می تواند به شل شدن و پوسیدگی دندان ها و در نهایت از دست دادن دندان منجر شود.

    لثه های ناسالم و دیگر ضعف های ساختاری به واسطه کمبود ویتامین C می توانند موجب شل شدن و حتی افتادن دندان ها شوند.

    نشانه های کمبود ویتامین C : خونریزی از بینی

    خونریزی از بینی می تواند جهت افراد بسیاری رخ دهد و ارتفاع زیاد یا خشکی علت آن باشد، ولی این شرایط یکی از نشانه های کمبود ویتامین C نیز محسوب می شود.

    رگ های خونی در بینی جهت حفظ استحکام خود به کلاژن وابسته هستند و ویتامین C جهت تولید کلاژن مهم است. خونریزی از بینی زمانی رخ می دهد که رگ های خونی کوچک در این قسمت از بدن پاره می شوند، از این رو خون دماغ شدن های مکرر می تواند نشانه ای از ضعف رگ های خونی در بینی باشد.

    نشانه های کمبود ویتامین C : پوست خشک و زبر

    کلاژن پوست را انعطاف پذیر نگه می دارد و ظاهری جوان به آن می بخشد و بر همین اساس است که بسیاری از محصولات قشنگی حاوی کلاژن هستند. از این رو، جای شگفتی نیست که کمبود ویتامین C اثر منفی بر ظاهر و بافت بزرگترین اندام بدن انسان داشته باشد.

    زمانی که بدن با کمبود ویتامین C مواجه هست، احتمال خشکی، زبری، پوسته پوسته و قهوه ای رنگ شدن پوست نیز زیاد کردن می یابد. این شرایط به علت تولید کلاژن ناکافی شکل می گیرد.

    نشانه های کمبود ویتامین C : موخوره

    موخوره و حتی شکنندگی ناخن ها می توانند نشانه ای از سطوح کم ویتامین C باشند. از آنجایی که مو یک بافت غیر مهم در نظر گرفته می شود، مواد مغذی مانند ویتامین C پیش از این که در دسترس آن قرار بگیرند، ابتدا به اندام ها و بافت های مهم تر ارسال می شوند.

    در شرایطی که ممکن است با دیگر نشانه های کمبود ویتامین C مواجه نباشید، بدن تغذیه بخش های دیگر با این ویتامین را نشانه قرار داده و از نعمت موی درخشان و ناخن هایی نیرومند بی بهره خواهید شد.

     ویتامین C یکی از مهم ترین ویتامین ها جهت بدن محسوب می شود که کمبود آن با نشانه هایی همراه هست. در ادامه به بااهمیت ترین نشانه های کمبود ویتامین C اشاره می کنیم.

    نشانه های کمبود ویتامین C : تغییرات خلقی

    در شرایطی که ویتامین C زیاد به واسطه توانایی خود در مبارزه با بیماری های جسمانی مشهور هست، ولی این ماده مغذی می تواند به همان اندازه در پرهیز از پرسشها روانی نیز نقش داشته باشد.کمبود ویتامین C می تواند موجب آسیب عصبی شود و افزودن این ماده مغذی به رژیم غذایی می تواند علائم اضطراب، افسردگی و اختلال دو قطبی را اصلاح بخشیده یا معکوس کند.

    نشانه های کمبود ویتامین C : خستگی مزمن

    دلایل مختلفی می توانند به احساس خستگی مزمن منجر شوند، ولی کمبود ویتامین C یکی از مواردی است که نباید نادیده گرفته شود. علائم اولیه ممکن است شامل کسالت و خستگی باشند که احتمالا در نتیجه بیوستنز معیوب کارنیتین شکل می گیرند.

    کارنیتین carnitine ماده ای است که جهت کمک به انتقال اسیدهای چرب اساسی به سلول های تولیدکننده انرژی به وسیله بدن تولید می شود.

    نشانه های کمبود ویتامین C : زیاد کردن وزن

    اگر ورزش می کنید و رژیم غذایی خوبی دارید، ولی همچنان وزن اضافه می کنید، ممکن است سطوح کم ویتامین C علت شکل گیری این شرایط باشد.

    ویتامین C به پشتیبانی از تولید انرژی به وسیله سلول ها کمک می کند و سطوح کم این ماده مغذی با موزیک کند سوخت و ساز پیوند خورده هست. سوخت و ساز آهسته احتمال زیاد کردن وزن را زیاد می کند. جای شگفتی نخواهد بود که این اثر کمبود ویتامین C با احساس خستگی همزمان شود.

    نشانه های کمبود ویتامین C : کبودی

    بدن بعضی افراد به آسانی کبود می شود و مشخص شده است است که دلایل پزشکی از جمله کمبود ویتامین C می توانند در بعد این مناسبت قرار داشته باشند.

    جدا از زیاد کردن سن، اعتیاد به الکل، و اثرات جانبی بعضی داروها، کمبود ویتامین C می تواند یکی از دلایل کبود شدن راحت بدن انسان باشد.

    نشانه های کمبود ویتامین C : سطوح کم آهن

    برخی ویتامین ها، مواد معدنی و عنصرهای جهت ارائه عالی ترین نتیجه به مواد دیگر وابسته هستند و ویتامین C و آهن از چنین رابطه ای برخوردار هستند. بدن دو نوع آهن را جذب می کند که مشمول بر هم و غیرهم می شوند. در شرایطی که آهن هم معمولا از منابع حیوانی سرچشمه می گیرد و به آسانی جذب می شود، آهن غیرهم این گونه نیست.

    آهن غیرهم معمولا از منابع گیاهی سرچشمه می گیرد و به آسانی در بدن جذب نمی شود. ویتامین C به بدن در جذب کارآمدتر آهن غیرهم کمک می کند و نشان داده است که نشانگری نیرومند جهت اوضاع آهن محسوب می شود. کمبود آهن و ویتامین C معمولا دست در دست یکدیگر دارند.

    نشانه های کمبود ویتامین C

    نشانه های کمبود ویتامین C : مفاصل متورم و دردناک

    سطوح کافی ویتامین C ممکن است به پیشگیری از انواع آرتریت کمک کند، در شرایطی که مقدار بیش از حد آن نیز می تواند مسئله ساز باشد. البته مصرف بیش از حد ویتامین C بسیار نادر هست. مقدار مصرف توصیه شده است روزانه ویتامین C جهت زنان ۷۵ میلی گرم و جهت مردان ۹۰ میلی گرم است.

    نتایج مطالعه ای که در دانشگاه دوک انجام شد، نشان داد در بدن سوژه های حیوانی که مقدار بسیار زیاد ویتامین C دریافت کرده بودند پروتئینی ترشح می شود که استخوان ها را تحت تاثیر قرار داده و تسریع آسیب مفصلی و درد در سوژه های مبتلا به آرتروز را موجب شد.

    مطالعه ای دیگر نیز نشان داد افرادی که کمبود ویتامین C دارند در مقایسه با افراد سالم سه برابر احتمال بیشتری دارد به آرتریت روماتوئید مبتلا شوند.

    نشانه های کمبود ویتامین C : اسکوروی Scurvy

    این بیماری بسیار نادر هست، اما اگر در بدن خود به میزان کافی ویتامین C نداشته باشید ممکن است نشانه های اسکوروی Scurvy را تجربه کنید.

    اسکوروی با سطوح کم ویتامین C پیوند خورده است و می تواند به شکل گیری علائمی مانند خستگی بیش از حد، خونریزی بی دلیل، و ایجاد زخم در لثه منجر شود و همچنین درد و تورم در اندام ها را به همراه دارد.

    گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع : asriran.ir

    واژه های کلیدی: نخ دندان | کمبود آهن | ویتامین C | ویتامین | خونریزی | سلامت | دندان | اندام | احساس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی