هر روز، روزي است كه هست و هرگز در جهان روزهاي هم شكلي وجود نداشته است.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » اگر رابطه جنسی نداشته باشید این پرسشها برایتان به وجود می آید

    اگر رابطه جنسی نداشته باشید این پرسشها برایتان به وجود می آید

     اگر رابطه جنسی نداشته باشید دچار مشکلاتی خواهید شد که مورد نیاز است بدانید. در ادامه به پرسشها ناشی از نداشتن رابطه جنسی اشاره می کنیم.

    اگر رابطه جنسی نداشته باشید این پرسشها برایتان به وجود می آید

    اگر رابطه جنسی نداشته باشید دچار مشکلاتی خواهید شد که مورد نیاز است بدانید. در ادامه به پرسشها ناشی از نداشتن رابطه جنسی اشاره می کنیم.

    نداشتن رابطه جنسی و پرسشها مربوط به آن

    رابطه جنسی، پدیده ی قدرتمندی هست؛ این توانایی را دارد تا حال تان را بهتر کند و حتی از سایز کمرتان کم کند. رابطه ی جنسی یک بار در هفته حتی می تواند طول عمرتان را زیاد کند. توقف فعالیت جنسی تاثیراتی بر بدن دارد که بر اساس اوضاع سلامتی تان، سن تان و حتی نوع فعالیت جنسی تان می تواند متفاوت باشد. ولی اگر از سلامت عمومی برخوردار باشید و به دلایلی فعالیت جنسی خود را متوقف کنید (هر دلیلی به جز علت جسمی و فیزیکی)، تغییراتی در بدن تان روی خواهد داد. ممکن است احساس کنید میل جنسی تان را از دست داده اید یا اینکه گرایش جنسی تان زیاد شود!

    عبارات مهم : برقراری رابطه ی جنسی – رابطه جنسی سالم
    در عده ای از افراد با کنار گذاشتن روابط جنسی، احساس بیحالی و کشش کمتر نسبت به فعالیت جنسی روی خواهد داد، یعنی دوری کردن از رابطه ی جنسی باعث می شود این دسته از افراد احساس نیاز و میل به خود به این فعالیت را نیز از دست بدهند. ولی برای عده ای دیگر، نداشتن رابطه ی جنسی می تواند آن را خواستنی تر کند! به عبارتی دیگر، کنار گرفتن از رابطه ی جنسی یا شما را کلا بیخیال آن می کند یا اینکه میل به تان را خیلی زیاد می کند!

    کاهش رابطه جنسی و احساس غم

    بخشی از رابطه جنسی، جسمی و بخشی از آن ذهنی هست. در رابطه ی جنسی تماس پوستی برقرار می شود و این نوع تماس، ابتدایی ترین شیوه ی انسان جهت رسیدن به آرامش است (مانند کودک در آغوش مادر). ارتباط جنسی، تماس پوستی و نوازش های زیادی جهت طرفین فراهم می کند و همین کمک می کند تا حس و حال هر دو طرف بهتر شود. همچنین ترشح هورمون اوکسی توسین حین رابطه ی جنسی می تواند حال طرفین را بهتر کرده و تولید زیاد اندورفین را به دنبال داشته باشد. حالا با متوقف کردن تمام این اتفاق های مثبت در بدن، ممکن است دچار حس غم و ناراحتی شوید، ولی به این معنی نیست که از لحاظ بالینی افسرده اید.

    هر چند پژوهش ها نشان داده که افسردگی و نداشتن رابطه ی جنسی با هم مرتبطند، ولی این ارتباط، علت و معلولی نیست. اگر شما یک فرد سالم باشید و فعالیت جنسی خود را متوقف کنید، افسرده نخواهید شد، بلکه به عنوان نمونه به این علت ممکن است افسرده شوید که همسر یا نامزد شما به شما خیانت کرده و زندگی تان تحت تاثیر قرار گرفته هست. بنابراین نداشتن فعالیت جنسی به هیچ طریقی موجب افسرگی بالینی نمی شود، حتی با این وجود که ارتباط قابل توجهی این میان وجود دارد.

    اگر رابطه جنسی نداشته باشید این پرسشها برایتان به وجود می آید

    کاهش رابطه جنسی و ضعیف شدن دیواره ی واژن

    برای زنی که وارد دوران یائسگی شده است است اگر رابطه ی جنسی مکرر وجود نداشته باشد با بالا رفتن سن، دیواره های واژن ضعیف شده است و هنگامی که مجددا رابطه ی جنسی برقرار شود، این فعالیت دردناک خواهد بود. بعد از ورود به یائسگی، رابطه ی جنسی جهت سلامت واژن مهم هست. زنان سنین بالاتری که فعالیت جنسی ندارند زیاد در معرض نازک و ضعیف شدن دیواره ی واژن و خشکی بافت آن هستند. حتما می دانید که رابطه ی جنسی موجب زیاد کردن جریان خون در اندام های جنسی می شود.

    کاهش رابطه جنسی و کم شدن ترشحات واژن

    برای زنان سنین بالاتر، اگر بعد از مدتی توقف رابطه ی جنسی مجددا این فعالیت شروع شود، ممکن است ترشحات واژن به مشکل صورت بگیرد. لیکن با زیاد کردن سن، هورمون استروژن کمتری تولید می شود. یک زن ۲۰ یا ۳۰ ساله، استروژن زیادی دارد و بافت های تناسلی اش سالم تر، نرم تر و منعطف ترند. ولی زن ۶۰ ساله ای که استروژن ندارد، این شاخصه ها را نیز ندارد. بعد مهم است که جریان یکنواخت فعالیت های جنسی حفظ شود.

    کاهش رابطه جنسی و کم کردن یا زیاد کردن استرس

    آنهایی که کلا کمتر استرس دارد، میل به ارزش به رابطه ی جنسی زیاد است ولی در اینجا هم باید بگوییم که این یک رابطه ی علت و معلولی نیست. اگر فعالیت جنسی جهت شما نوعی تسکین دهنده ی استرس هست، بعد توقف آن می تواند میزان استرس تان را بالا ببرد. مطالعه ی کوچکی در اسکاتلند نشان داد افرادی که رابطه ی جنسی داشتند در مقایسه با کسانی که از آن امتناع می کردند، تصویر العمل فشار خون ارزش نسبت به استرس کمتر بوده هست. برای بعضی از زن ها، رابطه جنسی به دلایل گوناگونی استرس برانگیز هست، به عنوان نمونه ممکن است دردناک باشد.

     اگر رابطه جنسی نداشته باشید دچار مشکلاتی خواهید شد که مورد نیاز است بدانید. در ادامه به پرسشها ناشی از نداشتن رابطه جنسی اشاره می کنیم.

    کاهش رابطه جنسی و کم کردن احتمال عفونت دستگاه ادراری

    عجیب نیست که با توقف رابطه ی جنسی، ریسک عفونت های مقاربتی کم کردن می یابد ولی احتمال عفونت های دستگاه ادراری نیز پایین می آید. البته این عنوان بستگی به نوع رابطه ی جنسی نیز دارد. هشتاد درصد عفونت های دستگاه ادراری در زنان سنین پیش از یائسگی در عرض ۲۴ ساعت بعد از برقراری رابطه ی جنسی روی می دهد.

    کاهش رابطه جنسی و شدت یافتن دردهای پریود

    جالب است بدانید رابطه جنسی می تواند گرفتگی ها و دردهای روزهای پریودتان را تسکین بدهد. هر چند این عنوان هنوز دقیقا مورد مطالعه و بررسی قرار نگرفته هست، ولی به گفته ی کارشناسان منطقی به نظر می رسد: رحم عضله ای است که هنگام ارگاسم منقبض می شود، یعنی ارگاسم باعث می شود خون سریع تر خارج شود و در نتیجه از گرفتگی ها و دردها قاعدگی کم خواهد شد. البته این میان اندورفین نیز زیاد کردن می یابد که آن هم می تواند جهت کم کردن این درد و ناراحتی ها بافایده باشد.

    کاهش رابطه جنسی و کم کردن احتمالی عملکرد مغز

    البته دقیقا اینطور نیست! ولی دو پژوهش بسیار جالب روی موش ها که یکی در دانشگاه مریلند و دیگری در کره جنوبی انجام شد دریافت که داشتن فعالیت جنسی، عملکرد مغز و رشد سلول های مغزی ارزش را زیاد کردن داده است. ولی به تحقیقات بسیار بیشتری نیاز است تا بتوانیم به طور قطعی بگوییم که نداشتن رابطه ی جنسی به معنی از دست دادن این اصلاح عملکرد در مغز است.

    حفظ توان فیزیکی رابطه ی جنسی

    هر چند بعضی از افراد به عنوان نمونه زنان یائسه تحت تاثیر عوارض بلند مدت ِ نداشتن رابطه ی جنسی قرار می گیرند ولی به طور کلی بدن شما هنگامی که که بعد از یک دوره توقف، دوباره به این فعالیت ها برمی گردد می تواند شیوه های جنسی خود را به یاد بیاورد. بعد از شروع مجدد روابط جنسی همه چیز سر جای اول خود برمی گردد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : رابطه جنسی سالم چطور باعث زیاد کردن طول عمر می شود؟

    اگر رابطه جنسی نداشته باشید این پرسشها برایتان به وجود می آید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۱۹ حقیقت باور نکردنی راجع به رابطه جنسی و عشق

    اگر می خواهید زیاد بدانید : رابطه جنسی تان را با این حقه راحت بهتر کنید

    گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع : bartarinha.ir

    واژه های کلیدی: برقراری رابطه ی جنسی | رابطه جنسی سالم | رابطه ی جنسی | دوران یائسگی | رابطه جنسی | سلامتی | دستگاه | عفونت | سلامت | استرس | احساس

    اگر رابطه جنسی نداشته باشید این پرسشها برایتان به وجود می آید

    اگر رابطه جنسی نداشته باشید این پرسشها برایتان به وجود می آید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • افست کتاب لاتین
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب خارجی
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی