در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » عوارض میگرن و بیماری هایی که بر اثر میگرن به آن دچار می شوید

    عوارض میگرن و بیماری هایی که بر اثر میگرن به آن دچار می شوید

     میگرن نوعی سردرد شدید و طاقت فرساست که پیامدها و عوارضی هم در پی دارد. در ادامه به بااهمیت ترین عوارض میگرن اشاره می کنیم.

    عوارض میگرن و بیماری هایی که بر اثر میگرن به آن دچار می شوید

    میگرن نوعی سردرد شدید و طاقت فرساست که پیامدها و عوارضی هم در پی دارد. در ادامه به بااهمیت ترین عوارض میگرن اشاره می کنیم.

    عوارض میگرن و بیماری های ناشی از میگرن

    اگر مبتلا به میگرن هستید، هر از گاهی دچار درد مداوم و ناامید کننده ای می شوید. ولی متاسفانه میگرن فقط به سردرد محدود نمی شود. میگرن منجر به بروز پرسشها دیگری هم می شود. آگاهی از خطرات مربوط به میگرن می تواند یاری کند که کارها احتیاطی مورد نیاز را انجام دهید.

    عبارات مهم : پارکینسون – مبتلا شدن
    در ادامه به مشکلاتی اشاره می کنیم که میگرن در پی خواهد داشت. بنابراین اگر به میگرن مبتلا هستید، مراقب این امراض باشید.

    سکته مغزی

    یک سوم مبتلایان به میگرن در معرض خطر مبتلا شدن به سکته مغزی هستند. میگرن سردردی است که با نورهای خیره کننده یا نقطه های سیاه در میدان دید و همچنین بی حسی و سوزن سوزن شدن صورت و دست ها همراه است. اگر خانمی هستید که بین ۳۵ تا ۴۵ سال سن دارید و به میگرن مبتلا هستید، زیاد در معرض مبتلا شدن به سکته ایسکمیک* ischemic می باشید.

    عوارض میگرن و بیماری هایی که بر اثر میگرن به آن دچار می شوید

    * سکته مغزی ایسکمیکischemic : شایع ترین نوع سکته مغزی هست. این نوع سکته با انسداد یا تنگی عروق خونرسان به مغز ایجاد می شود و منجر به کم کردن شدید جریان خون به مغز (ایسکمی) می شود.

    دکتر ریچار کرگ Richard Kraig، مدیر کلینیک میگرن در دانشگاه شیکاگو در این باره می گوید: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که در مبتلایان به میگرن پلاکت های خون فعال شده است و خطر بروز لخته خون زیاد کردن پیدا می کند. به علاوه قرص های ضدبارداری هورمونی و سیگار کشیدن هر دو عواملی هستند که خطر بروز لخته خون را زیاد کردن می دهند.

    به همین علت دکتر کرگ به زن هایی که مبتلا به میگرن هستند توصیه می کند از روش های دیگری به جز قرص های ضد بارداری جهت پیشگیری از بارداری استفاده کنند. البته سیگار نکشند. بررسی ها نشان داده اند افرادی که مبتلا به میگرن هستند و سیگار هم می کشند، سه برابر دیگران در معرض خطر سکته مغزی هستند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : نشانه های سکته مغزی که نباید نادیده گرفته شوند

    مشکل قلبی

     میگرن نوعی سردرد شدید و طاقت فرساست که پیامدها و عوارضی هم در پی دارد. در ادامه به بااهمیت ترین عوارض میگرن اشاره می کنیم.

    طبق بررسی های انجام شده است میگرن خطر بروز بیماری های قلبی را در فرد مبتلا زیاد کردن می دهد که البته ارتباط بین این دو به طور واضح روشن نیست. دکتر کرگ می گوید بیماران میگرنی که مبتلا به پرسشها قلبی نیز هستند باید بعضی داروهای محبوب میگرن، مانند تریپتان ها triptan را با احتیاط مصرف کنند. این داروها عروق خونی را در مغز و قلب منقبض کرده که این مسئله می تواند به قلب فشار وارد کند.

    دردهای میگرنی باعث حملات زیاد میگرن می شود، به همین علت مورد نیاز است دردها و علائم میگرن را برطرف کنید. مبتلایان به میگرن دارای مغز جنبش پذیرتری هستند، به این معنا که حتی اختلالات کوچک هم می تواند منجر به سردرد این افراد شود.

    نخوردن یک وعده غذایی، نوشیدن قهوه در وقت نامناسب یا کم خوابی شبانه تمام عواملی هستند که منجر به بروز حمله میگرنی می شوند. در نتیجه مورد نیاز است مبتلایان به میگرن برنامه منظمی داشته باشند و اختلالی در این برنامه به وجود نیاورند.

    مسئله دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که در محل کار خود نیز مراقب برنامه غذایی و عملکردهای تان باشید. بعد از۹۰ دقیقه کار کردن بلند شوید به مدت چند دقیقه راه بروید. در طول روز حتما استراحت کنید و آخر هفته ها کار نکنید.

    فیبرومیالژیا

    افراد مبتلا به این اختلال مزمن – که منجر به درد گسترده عضلانی می شود – میگرن را نیز تجربه می کنند. علت این عارضه واضح نیست، ولی این دو مسئله دارای علل ریشه ای مشابه هستند، از جمله توانایی بدن جهت کنترل درد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فیبرومیالژیا یا اختلال درد مزمن

    افسردگی

    به گفته دکتر کرگ میگرن زیاد در افرادی مشاهده می شود که دچار بیماری اختلال دو قطبی و افسردگی هستند. اختلال دو قطبی، افسردگی و میگرن همه شرایطی هستند که فرد در آنها دارای مغز جنبش پذیرتر هست. بررسی ها نشان داده اند هر چه تعداد سردردهای شما زیاد باشد، زیاد در معرض مبتلا شدن به افسردگی هستید.

    مشخص نیست که آیا سردردها به طور مستقیم به افسردگی منجر می شوند یا خیر. ولی سبک زندگی شما تاثیر زیادی بر روی اصلاح خلق و خو و پیشگیری از میگرن دارد. دکتر کرگ در این باره توصیه می کند پیاده روی ۲۰ دقیقه ای در روز و خواب کامل شبانه به اصلاح شرایط کمک زیادی می کند. خواب و پیاده روی هر دو عواملی هستند که جنبش پذیری مغز را کم کردن داده و از بروز میگرن و افسردگی پیشگیری می کنند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علائم اختلال دو قطبی

    اگر می خواهید زیاد بدانید : تفاوت اختلال دوقطبی و افسردگی

    عوارض میگرن و بیماری هایی که بر اثر میگرن به آن دچار می شوید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : تشخیص اختلال دوقطبی چگونه است؟

    اضطراب

    حدود ۵۰ درصد افرادی که مبتلا به میگرن مزمن هستند، دچار اضطراب می شوند. میگرن مزمن عبارت است از ۱۵ یا زیاد از ۱۵ حمله میگرنی در ماه. متخصصین معتقدند برخی افراد در نتیجه میگرن مزمن دچار اضطراب می شوند. با این حال این اعتقاد هم وجود دارد که روش ارسال پیغام ها در مغز از یک نورون به نورون دیگر در بروز این مسئله تاثیر دارد.

    فلج بل

    بررسی های زیادی در زمینه فلج بل انجام شده است و نشان داده اند مبتلایان به میگرن دو برابر دیگران در معرض خطر مبتلا شدن به فلج بل هستند. فلج بل شرایطی است که منجر به فلج شدن صورت می شود.

    تحقیقی که بر روی صد هزار فرد مبتلا به میگرن انجام شد مشخص شد که مبتلا شدن به فلج بل در بین مبتلایان به میگرن تقریبا دو برابر دیگران است. فلج بل شرایطی است که بر روی عصب هایی تاثیر می گذارد که حرکات و عضلات صورت را کنترل می کنند.

    اینکه میگرن و فلج بل چه ارتباطی با هم دارند مشخص نیست، ولی به هرحال التهاب، پرسشها قلبی یا پرسشها گردش خون عواملی هستند که می توانند ارتباط آنها را توضیح دهند.

     میگرن نوعی سردرد شدید و طاقت فرساست که پیامدها و عوارضی هم در پی دارد. در ادامه به بااهمیت ترین عوارض میگرن اشاره می کنیم.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فلج صورت آنجلینا جولی: فلج صورت چیست؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : درباره فلج بل چه می دانید؟

    بیماری پارکینسون

    اگر سردردهای میگرنی شما با پرسشها بینایی همراه هست، خطر ابتلای شما به بیماری پارکینسون نیز بیش از دو برابر خواهد شد، به خاص اگر در میانسالی به میگرن مبتلا شوید. گرچه هنوز علل سردردهای میگرنی مورد بجث و بررسی هستند، ولی محققان معتقدند پرسشها مربوط به انتقال دهنده های عصبی دوپامین هم نقش مهمی در این مسئله دارد. به علاوه محققان دریافته اند دوپامین در افراد مبتلا به پارکینسون نیز دچار اختلال است که می تواند این ارتباط را توضیح دهد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : پارکینسون چیست؟(علل، درمان)

    عوارض میگرن و بیماری هایی که بر اثر میگرن به آن دچار می شوید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : نشانه های مبتلا شدن به پارکینسون، ۶ نشانه اولیه

    تشنج

    افراد مبتلا به میگرن دو برابر دیگران در معرض تشنج هستند و مبتلایان به تشنج نیز دو برابر دیگران در معرض مبتلا شدن به میگرن می باشند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : میگرن چند مرحله دارد؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۱۸ نشانه ای که خبر از میگرن می دهند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چه افرادی مستعد میگرن هستند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : حقایق دلواپس کننده راجع به میگرن

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت گروه تحریریه سایت
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سلامت

    واژه های کلیدی: پارکینسون | مبتلا شدن | افسردگی | بیماری | افسردگی | میگرن | سلامت | پیشگیری و بیماریها

    عوارض میگرن و بیماری هایی که بر اثر میگرن به آن دچار می شوید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار