برخي برده به دنيا مي آيند، ديگران برده مي شوند و باز عده اي به سوي برده داري جذب مي شوند.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کاهش وزن ۵ درصدی چه مزیت های باورنکردنی جهت بدن دارد؟

    کاهش وزن ۵ درصدی چه مزیت های باورنکردنی جهت بدن دارد؟

     کاهش وزن تنها جنبه قشنگی ظاهری ندارد بلکه مزیت های زیادی هم جهت حفظ سلامت جسمی و معنوی بدن دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

    کاهش وزن 5 درصدی چه مزیت های باورنکردنی جهت بدن دارد؟

    چربی سوزی تنها جنبه قشنگی ظاهری ندارد بلکه مزیت های زیادی هم جهت حفظ سلامت جسمی و معنوی بدن دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

    ۵ درصد چربی سوزی چه فوایدی جهت بدن دارد؟

    لازم نیست جهت رسیدن به سلامت جسمی حتما وزن خود را به اندازه دوره دبیرستان کم کردن دهید. کاهش چند درصد وزن هم می تواند تاثیرات زیادی بر سلامت جسمی دارد. کم کردن ۵ درصد از وزن شما می تواند به اصلاح سلامت جسمی و برطرف پرسشها یاری کند و به شما نیز حس بهتری می دهد. در ادامه به بااهمیت ترین مزیت های چربی سوزی می پردازیم.

    عبارات مهم : افزایش کلسترول – چربی اضافه

    با چربی سوزی سنگینی از روی مفصل ها برداشته می شود

    ۴٫۵ کیلوگرم وزن می تواند معادل ۱۸ کیلوگرم فشار به زانوها و دیگر مفاصل تحتانی بدن وارد کند. این مسئله باعث می شود مفصل ها سریعتر فرسوده شوند. به علاوه چربی اضافه می تواند باعث التهاب می شود – بر اثر چربی مواد شیمیایی در بدن می توانند بافت ها را به مرور وقت آسیب ببیند. اگر به میزان چربی های بدن خود اهمیت ندهید، در سنین بالاتر دچار آرتروز می شوید.

    کاهش وزن ۵ درصدی چه مزیت های باورنکردنی جهت بدن دارد؟

    پیشگیری از دیابت نوع ۲

    اگر زیاد در معرض مبتلا شدن به دیابت نوع ۲ هستید، چربی سوزی یکی از روش های پیشگیری از این بیماری است.روش دیگر ورزش کردن است – ۳۰ دقیقه ورزش در ۵ روز در هفته. اگر ۷۳ کیلوگرم وزن دارید، کم کردن ۳٫۵ تا ۵٫۵ کیلوگرم وزن مزیت های زیادی جهت شما دارد. اگر به دیابت مبتلا باشید، چربی سوزی کمک می کند داروی کمتری مصرف کنید، قند خون خود را کنترل کنید و شرایطی که باعث بروز پرسشها سلامتی می شوند، با ورزش برطرف می شوند.

    افزایش کلسترول خوب با چربی سوزی اتفاق می افتد

    شما می توانید کلسترول بد یا LDL را با خوردن غذای سالم و مصرف دارو کم کردن دهید. ولی بالا بردن کلسترول خوب یا HDL کار آسانی نیست. کلسترول خوب به برطرف کلسترول بد از خون کمک می کند، بنابراین هر چه کلسترول خوب خون شما بالاتر باشد، فایده های بیشتری جهت شما خواهد داشت. ورزش کردن و کم کردن چربی بدن به رسیدن به HDL ایده آل کمک می کند. کلسترول خوب باید بالاتر از ۶۰ ml/dl باشد تا احتمال بروز بیماری قلبی را کم کردن دهد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کلسترول بد خون خود را با این غذاها بالا نبرید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کلسترول بد و کلسترول خوب یعنی چه؟

     کاهش وزن تنها جنبه قشنگی ظاهری ندارد بلکه مزیت های زیادی هم جهت حفظ سلامت جسمی و معنوی بدن دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

    تری گلیسرید خون کم کردن پیدا می کند

    تری گلیسریدها ذراتی هستند که به ذخیره سازی چربی و تبدیل چربی به انرژی کمک می کنند. بالا بودن سطح تری گلیسرید (یعنی زیاد از ۲۰۰ mg/dl) شما را زیاد در معرض حمله قلبی و سکته مغزی قرار می دهد.با لاغر شدن می توانید به سطح سالم تری گلیسرید (۱۵۰ mg/dl ) نزدیک شوید.

    بهبود فشار خون بالا با لاغر شدن

    اضافه وزن باعث می شود خون با شدت بیشتری به دیواره رگ ها برخورد داشته باشد. به علاوه فشار خون بالا باعث سخت تر شدن کار قلب می شود. اگر ۵ درصد از وزن خود را کم کردن دهید، می توانید فشار خون خود و پرسشها ناشی از آن را کم کردن دهید. نمک را در رژیم غذایی خود کم کردن دهید و سبزی، میوه و لبنیات کم چرب بخورید، به این ترتیب می توانید حتی راحت تر فشار خون خود را کم کردن دهید.

    کاهش وزن مقاومت به انسولین را معکوس می کند

    چربی، به خاص چربی ناحیه شکم، مواد شیمیایی آزاد می کند که باعث توقف تصویر العمل بدن به انسولین می شود. انسولین هورمونی است که سطح قند خون بدن را در سطحی سالم حفظ می کند. گرچه پانکراس زیاد کار می کند تا انسولین بیشتری تولید کند، قند خون همچنان بالا می رود. کاهش مقدار کمی از وزن می تواند این تاثیر را معکوس کند.

    خطر بروز سرطان کم کردن پیدا می کند

    به نظر می رسد وزن اضافه خطر بروز سرطان، از جمله سرطان پستان، کبد، کلیه، تخمدان، رحم و پروستات را زیاد کردن می دهد. هیچ مدرک قطعی وجود ندارد که چربی سوزی می تواند از شما در برابر امراض محافظت کند، ولی کاهش وزن باعث تغییراتی در بدن می شود که این تغییرات می توانند از بدن در برابر سرطان محافظت کنند. به عنوان مثال افرادی که دارای اضافه وزن هستند و وزن خود را کم کردن می دهند، میزان هورمون هایی مرتبط با سرطان، مانند استروژن، انسولین و آندروژن در بدن آنها کم کردن پیدا می کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : اگر ۵ کیلوگرم اضافه وزن داشته باشید ۵۰% سرطان می گیرید!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چاقی باعث بروز این سرطان ها می شود، مراقب باشید

    کاهش وزن ۵ درصدی چه مزیت های باورنکردنی جهت بدن دارد؟

    رفع آپنه خواب

    افرادی که دچار اضافه وزن هستند، در پشت گلوی خود دارای بافت های اضافه هستند. در وقت خواب که بدن در حالت استراحت قرار می گیرد، این بافت ها حالت افتاده پیدا کرده و مسیر هوایی فرد را مسدود می کنند. این مسئله منجر به وقفه های تنفسی مکرر در طول شب می شود که پرسشها زیادی را در پی خواهد داشت، به خاص جهت قلب. چربی سوزی می تواند به اصلاح آپنه خواب کمک کند – گاهی انقدر موثر خواهند بود که فرد دیگر به تجهیزات تنفسی در طول خواب احتیاجی نخواهد داشت.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : انواع آپنه خواب، علائم، شیوع، علل و درمان هر یک از آنها

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آپنه خواب، بدن شما را نابود می کند

    خواب بهتر و طولانی تر با چربی سوزی

    اگر وزن خود را کم کنید، خواب بهتری خواهید داشت و مدت وقت خوابتان نیز زیاد خواهد شد. ولی این فایده های را تجربه نخواهید کرد مگر اینکه حداقل ۵ درصد از وزن خود را کم کردن دهید. در بررسی های انجام شده است در این زمینه مشخص شد افرادی که ۵ درصد از وزن خود را کم می کنند، در طول شب به مدت ۲۱ دقیقه زیاد می خوابند.

     کاهش وزن تنها جنبه قشنگی ظاهری ندارد بلکه مزیت های زیادی هم جهت حفظ سلامت جسمی و معنوی بدن دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

    کم کردن وزن و اصلاح خلق و خو

    کاهش وزن به برطرف ناامیدی و دلسردی کمک می کند. دانشمندان هنوز در تلاش هستند ارتباط بین اصلاح خلق و خو و اصلاح کیفیت خواب با چربی سوزی را درک کنند. پژوهشی در این باره انجام شد و دانشمندان دریافتند افرادی که دچار افسردگی و اضافه وزن هستند، بعد از کم کردن حدود ۸ درصد از وزن خود حس بهتری دارند.

    کاهش وزن باعث کم کردن التهاب می شود

    سلول های چربی، به خاص سلول های اطراف شکم مواد شیمیایی آزاد می کنند که بافت های سراسر بدن را جنبش و ملتهب می کنند. این مسئله با بروز مشکلاتی مانند آرتروز، بیماری قلبی، حمله قلبی و سکته مغزی در ارتباط است. با کم کردن ۱۰ درصد از وزن خود می توانید میزان این مواد شیمیایی را کم کردن داده و خطر بروز بیماری های جدی را کمتر کنید.

    بهبود رابطه جنسی با کم کردن وزن

    زمانی که دچار اضافه وزن هستید، به طور طبیعی رابطه جنسی کمتری برقرار می کنید. رابطه جنسی کمتر به این علت است که حس خوبی نسبت به بدن تان ندارید. ولی علت دیگر آن این است که اضافه وزن بر روی خلق و خو تاثیر می گذارد و بدن تصویر العمل مناسبی نشان نمی دهد. چربی سوزی به بدن کمک می کند حس بهتری نسبت به خود داشته باشید و تصویر العمل بدن اصلاح پیدا خواهد کرد.

    رژیم غذایی جهت چربی سوزی

    هیچ رژیم کاملی جهت کمک به چربی سوزی وجود ندارد، ولی قوانین اساسی در این باره وجود دارد. نیمی از بشقاب خود را با میوه و سبزیجات پر کنید. از پروتئین های بدون چربی و فرآوری نشده استفاده کنید، غذاهای دریایی، لوبیا، آجیل و دانه های متفاوت مصرف کنید. دانه های تصفیه شده است مانند نان سفید و برنج سفید کمتر مصرف کنید و زیاد غلات سبوس دار، دانه های کامل، برنج قهوه ای و جو دوسر مصرف کنید.

    کاهش وزن ۵ درصدی چه مزیت های باورنکردنی جهت بدن دارد؟

    ورزش جهت کم کردن وزن

    برای حفظ سلامت جسمی باید حداقل ۵ روز در هفته و هر روز به مدت ۳۰ فعالیت های ورزشی انجام دهید، فعالیت هایی مانند دوچرخه سواری یا پیاده روی. جهت چربی سوزی و حفظ آن فعالیت هایی جهت تقویت عضلات خود انجام دهید، از جمله بلند کردن وزنه سبک. جهت مناسب ترین حرکات بهتر است با دکتر مشورت کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : لاغری ۷ کیلویی با رژیم کاهو + روش تهیه سالادی جهت لاغری

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کاهش وزن واقعی با ۴ راه موفقیت آمیز

    اگر می خواهید زیاد بدانید : دلایل لاغری و چربی سوزی بی دلیل

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت گروه تحریریه سایت
    seemorgh.com/health
    اختصاصی گروه تحریریه سایت

    واژه های کلیدی: افزایش کلسترول | چربی اضافه | سرطان پستان | اضافه وزن | اضافه وزن | شیمیایی | سلامتی | کلسترول | انسولین | سلامت

    کاهش وزن ۵ درصدی چه مزیت های باورنکردنی جهت بدن دارد؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب خارجی
  • منابع اورجینال رباتیک