اینترنت همانند دریاست ، کسی که آن را نمی شناسد همانند کسی ست که شنا را نمی داند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » بیماران تیروئیدی نباید این کارها را انجام دهند

    بیماران تیروئیدی نباید این کارها را انجام دهند

     بیماری تیروئید پیامدهای مختلفی در پی دارد که رعایت بعضی نکات و انجام ندادن بعضی کارها به اصلاح سریعتر بیماری کمک می کند

    بیماران تیروئیدی نباید این کارها را انجام دهند

    بیماری تیروئید پیامدهای مختلفی در پی دارد که رعایت بعضی نکات و انجام ندادن بعضی کارها به اصلاح سریعتر بیماری کمک می کند

    این کارها را انجام ندهید تا مسئله تیروئید شما برطرف شود

    اگر مبتلا به مسئله دیابتی هستید، هر لحظه راجع به کارهایی که باید انجام دهید شنیده اید، این بار ۱۰ کار را که نباید انجام دهید را به شما می گوییم.

    عبارات مهم : درمان تیروئید – علائم سرطان

    ۱- باور کردن هر آنچه در اینترنت می خوانید

    با وجود بیماران تیروئیدی زیادی که در سراسر دنیا که در تلاش یافتن درمان و عوض کردن شرایط جهت خود هستند، تعدادی از ما ممکن است رو به اینترنت بیاورند. در اینترنت هر لحظه وقت طلبانی وجود دارند تا با وعده های درمانی شگفت انگیز ( ولی بی پایه و اساس ) بخواهند جهت خود مقداری پول بدست بیاورند.

    در حال حاضر هزاران کتاب الکترونیکی، ویدئو، و برنامه در سراسر گوگل، فیس بوک، و وب سایت ها وجود دارد و روز به روز در حال زیاد کردن هستند. بیایید رو راست باشیم، ما همه به دنبال درمانی جادویی جهت تیروئید، یا مکملی سری هستیم که به صورت معجزه آسا و امن باعث کم کردن وزنمان شود.

    همین نیاز به کلاه برداران اجازه می دهد تبلیغات دروغین بسازند و شما را شگفت زده کنند. یک بار از خود بپرسید این فروشنده چه چیزی می داند که این همه دکتر نمی دانند؟ ولی متاسفانه بسیاری از ما زمانی متوجه اشتباهشان می شوند که دیگر دیر هست. البته دارو ها و برنامه هایی نیز پیدا می شود که واقعا جواب می دهند و به صورت علمی ثابت شده است اند.

    بیماران تیروئیدی نباید این کارها را انجام دهند

    ۲- با دکتر خود طوری صحبت می کنید که انگار دوست صمیمی شما است

    پیش دکتر خود می روید و هنگامی که او می پرسد حالت چطور است؟ شروع به شکایت از مشکلاتی که دارید می کنید، ” یک گرم هم نمی توانم کم کنم … هر بار به یک شیرینی نگاه می کنم پنج کیلو اضافه می کنم! ” یا ” هر لحظه خسته ام جهت آمدن اینجا مجبور شدم خودم را بکشم باورت می شود! “. بسیاری از ما این کار را می کنیم.

    تمامش کنید!

    در دنیای امروز، که زیاد از ۱۰ دقیقه وقت صحبت کردن با دکتر را ندارید، وقت محدودی در اختیار دارید تا علائم را طوری جهت دکتر توضیح دهید که او متوجه شود. هنگامی که علائم را به صورت احساسی بیان می کنیم، ممکن است باعث شویم دکتر علائم را عاطفی و در محیط زیست ما تشخیص دهد. در نتیجه به جای اینکه با یک آزمایش یا درمان مطب دکتر را ترک کنید با یک نسخه داروهای ضد افسردگی، و توصیه به ورزش زیاد این کار را خواهید کرد. توصیه ما این است: همان کاری را بکنید که هنگامی که به مصاحبه ی کاری می روید انجام می دهید، کیفیت را بیان کنید.

    ” دکتر، من سه بار در هفته به مدت یک ساعت ورزش شدید هوازی انجام می دهم، روزانه ۱۵۰۰ کالری غذاهای با گلایسمی پایین و کم چرب مصرف می کنم، هر هفته مقداری به وزنم اضافه می شود ” یا ” هر شب تلاش می کنم حداقل هشت ساعت بخوابم، ولی هنوز آنقدر خسته ام که قبل از آماده کردن شام باید نیم ساعت چرت بزنم، در کنار این بعضی روزها مدت وقت بیشتری به خواب نیاز پیدا می کنم “

    وقتی حالتان خوب نیست حق دارید ناله و شکایت کنید، حس بدی داشته باشید، و حتی دلسرد شوید. ولی این گونه صحبت ها را بهتر است با اعضای خانواده و دوستان دلسوز خود انجام دهید. حتی وقت صحبت با دلسوزترین پزشکان نیز تلاش کنید کمتر احساساتی پرسشها را بیان کنید. به صورت واقعی و جدی کیفیت علائم را جهت دکتر توضیح دهید، با این کار دکتر علائم را بهتر درک می کند و جدی می گیرد، و در نهایت عملکرد بهتری ارائه می کند.

    ۳- همه علائم را از تیروئید می دانید

    بسیاری از ما هنگامی که متوجه می شویم مسئله تیروئیدی داریم دیگر هر درد، گرفتگی و علائمی را زیر سر آن می دانیم. این می تواند باعث بعضی چالش ها شود، اول، با ارتباط دادن همه علائم به تیروئید، ممکن است پیشرفت درمان تیروئید خود را با علائمی بسنجید که اصلا ربطی به آن ندارند.

    دوم، ممکن است از بین رفتن بعضی علائم را به نشانه ی اصلاح تیروئید خود بگیرید.

    خانمی را به یاد می آورم که اصرار داشت درد شکمش مربوط به تیروئیدش هست، و این از زمانی شروع شده است بود که پزشکان تشخیص داده بودند کم کاری تیروئیددارد. او بصورت مرتب از مکمل ها و داروهایی که خودش تجویز می کرد کمک می گرفت، تا زمانی که دچار حمله ی تمام عیار صفری شد. مسئله کیسه صفری او بود نه تیروئیدش.

    همچنین مردی را به خاطر دارم که کم کاری تیروئید خفیف داشت و تحت درمان بود، او مسئله کلسترول بالانیز داشت و انتظارش این بود که با درمان تیروئیدش مسئله کلسترولش نیز حل شود. او پدرش و برادرش به صورت ژنتیکی گرایش به سمت کلسترول بالا داشتند.

    تیروئید در مواردی نشانه های یکسان با دیگر اختلالات دارد جهت مثال در مسئله خود ایمنی موها می ریزد و این یکی از نشانه های مسئله تیروئید نیز هست. ابتدا باید از اینکه علت چیست مطمئن شد.

    ۴- سیگار کشیدن بیماران تیروئیدی

    سیگار حاوی مواد شیمیایی مختلفی است که به صورت خاص جهت تیروئید مضر هستند. جهت بیماران مبتلا به گریوز* graves، سیگار کشیدن خطر مبتلا شدن به بیماری تیروئید چشمی را بالا می برد و همچنین تاثیر درمان این بیماری را نیز کم می کند. دلایل زیادی جهت سیگار نکشیدن وجود دارد، ولی بیماران تیروئیدی علت خاص خود را جهت دور ماندن از سیگار دارند.

    * گریوز یا بیماری بازدو Graves-Basedow disease :نوعی پرکاری اتوایمیون تیروئید است که معمولاً همراه بااگزوفتالمی (بیرون زدن چشم از حدقه) است

     بیماری تیروئید پیامدهای مختلفی در پی دارد که رعایت بعضی نکات و انجام ندادن بعضی کارها به اصلاح سریعتر بیماری کمک می کند

    ۵- قبول کردن آزمایش نرمال به عنوان نتیجه

    از بسیاری بیماران تیروئیدی شنیده ام که می گویند، ” آزمون تیروئیدم طبیعی بوده ولی هنوز فکر می کنم مسئله تیروئید داشته باشم ” و نخستین پرسش من از آنها این هست، از نظر دکترتان طبیعی چیست؟ به عنوان یک بیمار تیروئید که می خواهد خوب شود، باید قبول کنید که هنگامی که حرف از سلامت خودتان است می خواهید با علت و قاطعانه متوجه شوید که مسئله برطرف شده.

    یک تماس تلفنی که در آن می گویند آزمایشتان طبیعی بوده یا یک ایمیل که در آن خلاصه ای از آزمایش آمده نمی تواند راضیتان کند.

    می خواهید همه آمار و ارقام را داشته باشید و معنی تمام آنها را بدانید. بسیاری از مردم شاید این را ندانند که حدود ۱۰ سال پزشکان قادر به توافق سر طبیعی یا غیر طبیعی بودن هورمون های تیروئید نبودند.

    ۶- مکمل ها و داروهایی که بدون تجویز مصرف می کنید را از دکتر خود مخفی می کنید

    گاهی اوقات با بیمارانی رو برو می شوم که از مکمل های بدون نیاز به نسخه یا فرمول های ترکیبی مخصوص تیروئید استفاده می کنند حتی بعضی از این افراد داروهایی را که نیاز به نسخه دارند را به صورت خود سرانه مصرف می کنند.

    این افراد هنگامی که به وسیله دکتر ویزیت می شوند و ازشان پرسیده می شود آیا چیز دیگری استفاده می کنی؟ می ترسند که به دکتر چیزی بگویند. بنابراین نتیجه های درمانی که دکتر در نظر می گیرد شاید آنطور که انتظار می رود خود را نشان ندهد و دلیلش هم این است که بیمار اطلاعات کافی جهت تصمیم گیری را به دکتر نداده.

    همچنین کسانی که سر خود دارو مصرف می کنند ممکن است دچار پرسشها جدی از جمله فیبریلاسیون دهلیزی یا تکی کاردی کنترل نشده ( ضربان بالای قلب ) شوند.

    اگر به صورت سرخود مکمل یا داروهای مربوط به تیروئید استفاده می کنید – که ما اصلا چنین کاری را توصیه نمی کنیم – حداقل دکتر خود را در جریان قرار دهید.

    ۷- فکر می کنید محصولاتی که روی آنها برچسب کاملا طبیعی یا بدون نیاز به نسخه نوشته شده است کاملا بی خطر و خوب هستند

    وسوسه ای وجود دارد که ما را وادار می کند فکر کنیم هرچه رویش برچسب کاملا طبیعی یا بدون نیاز به نسخه خورده باشد می شود بدون نگرانی مصرف کرد. ولی این اشتباه هست، مخصوصا در مورد بیماران تیروئیدی.

    برخی از مکمل های تیروئید سرشار از ید و کلپ هستند، که ممکن است شرایط تیروئید را شدیدتر کند. راجع به اینگونه استفاده ها باهوش باشید و چشم بسته عمل نکنید ابتدا آشنایی کافی از مکمل را بدست بیاورید و بعد از اطمینان پیدا کردن مصرف کنید.

    ۸- علائم خطری را که می گویند باید به وسیله دکتر جدیدی معاینه شوید را نادیده می گیرید

    شاید با پزشکتان روابط خوب و گرمی داشته باشید، ولی ممکن است او در مورد تیروئید اطلاعات کافی را نداشته باشد. علم پزشکی بسیار جامع است و مسلما یک دکتر نمی تواند به همه پرسشها بیمارها پاسخ بدهد به همین علت تخصص های مختلفی در پزشکی وجود دارد.
    در مورد تیروئید یک متخصص باید شما را معاینه کند و شاید پزشکی که هر لحظه پیش او می روید اطلاعات نادرستی در اختیارتان قرار دهد.

    ۹- هشدار های مربوط به پرسشها تیروئیدی را نادیده می گیرید

    من به عنوان یک متخصص هر لحظه تلاش می کنم خانواده و دوستان را به یادگیری در مورد این پرسشها تشویق کنم و حتی به بعضی از دوستان پیشنهاد می کنم یک آزمایش تیروئید بگیرند.

    اما زیاد مواقع آنها جدی نمی گیرد و می گویند: باشه باشه حتما! و فقط به همین اکتفا می کنند. بعد از چند ماه که با مشاهده علائم متوجه می شوند این مسئله را دارند می گویند فکر کنم راست می گفتی!

    هر بیمار تیروئیدی باید علاوه بر خود به فکر دیگران نیز باشد و تلاش کند اطلاعات اطرافیان را نیز زیاد کردن دهد به عنوان نمونه هنگامی که می شنوید شخصی می گوید آزمایش تیروئیدم طبیعی بوده به او بگویید باید آمار دقیق را از آزمایشگاه بگیرد تا مطمئن شود، یا اگر کسی گفت من برای کم کاری تیروئید لووتیروکسین استفاده می کنم نتیجه می دهد، البته تمام مدت سردم هست، موهایم می ریزد و نمی توانم وزن کم کنم ولی اینها مربوط به تیروئیدم نیست، به این افراد بگویید یک آزمایش کامل تیروئید بدهند. همه ما در این مورد می توانیم نقشی ایفا کنیم.

    بیماران تیروئیدی نباید این کارها را انجام دهند

    ۱۰- امیدتان را از دست می دهید

    گاهی اوقات پیش می آید که امیدتان را به همه چیز از دست می دهید، امید به اینکه دوباره حالتان خوب شود، دکتر مناسب پیدا کنید، انرژی قدیم خود را دوباره بدست بیاورید، موهایتان نریزد و دوباره بدنتان متناسب شود. ولی اینکه به نا امیدی تسلیم شوید اشتباه هست. امید به بهبودی یک نیروی مثبت است با صبر و تلاش جهت اصلاح مطمئن شوید بالاخره پیروز خواهید شد.

    زیاد بدانید : درمان کم کاری تیروئید و پرکاری تیروئید در ۸ روز با این گیاه

    زیاد بدانید : علائم سرطان تیروئید که باید بسیار مراقب باشید

    زیاد بدانید : عوامل بروز پرسشها تیروئید

     بیماری تیروئید پیامدهای مختلفی در پی دارد که رعایت بعضی نکات و انجام ندادن بعضی کارها به اصلاح سریعتر بیماری کمک می کند

    زیاد بدانید : اگر احساس افسردگی یا اضطراب دارید باید تیروئید خود را چک کنید

    زیاد بدانید : ۱۰ علائم تیروئید که ممکن است حتی به وسیله دکتر تان نادیده گرفته شود

    گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع : kermany.com

    واژه های کلیدی: درمان تیروئید | علائم سرطان | آزمایشگاه | تیروئید | اطلاعات | استفاده | بیماری | تیروئید | طبیعی | درمانی | آزمایش

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • چاپ کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو