شب آنگاه زیباست که نور را باور داشته باشیم.
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » مواد شیمیایی رایجی که ویتامین D را از بین می‌برند بشناسید

    مواد شیمیایی رایجی که ویتامین D را از بین می‌برند بشناسید

    مواد شیمیایی رایجی که ویتامین D را از بین می‌برند بشناسید

    مواد شیمیایی رایجی که ویتامین D را از بین می‌برند بشناسید

    علی رغم نیاز اساسی بدن به ویتامین D و اینکه معمولا اکثر مردم و بخصوص خانم ها با کمبود این ویتامین روبرو هستند متاسفانه، لوازم و محصولاتی که روزانه استفاده می کنیم می توانند شرایط کمبود ویتامین D را وخیم‌تر سازند

    همه ما از تاثیر دریافت ویتامین D و اثراتی که کمبود ویتامین D بر سلامتی ما می گذارد به میزان کافی آگاه نیستیم، باید بدانید که در صورت کمبود این ماده مغذی، احتمال مواجهه با خطرات متعدد سلامتی افزایش می یابد. به طور ویژه، کمبود ویتامین D می تواند خطر افزایش ابتلا به افسردگی، زوال عقل، سرطان، بیماری قلبی و بسیاری بیماری های دیگر را در پی داشته باشد.

     

    مواد شیمیایی رایجی که ویتامین D را از بین می‌برند

    بنابر نتایج مطالعه ای جدید که توسط پژوهشگران انگلیسی انجام شده است، از هر پنج انگلیسی، یک نفر از آنها دارای سطوح پایین ویتامین D است. گزارشی دیگر نیز نشان داده است که ۴۲ درصد از شهروندان آمریکایی از کمبود ویتامین D رنج می برند.

    متاسفانه، لوازم و محصولاتی که روزانه استفاده می کنیم می توانند شرایط کمبود ویتامین D را وخیم‌تر سازند. بنابر پژوهش انجام شده توسط دانشگاه میشیگان، مواد شیمیایی رایج که در محصولات آرایشی، محصولات پاک کننده و بسته بندی های مواد غذایی یافت می شوند، می توانند سطوح ویتامین D را کاهش دهند.

    با تجزیه و تحلیل ادرار بیش از ۴ هزار بزرگسال، پژوهشگران دانشگاه میشیگان دریافتند سطوح ویتامین D در افرادی با سطوح بالاتر فتالات ها و بیسفول A پایین‌تر بوده است. به طور قابل توجه، احتمال کمبود ویتامین D در بانوانی که دارای سطوح بالاتر بیسفول A و فتالات در ادرار خود بوده اند، بیشتر بوده است.

    در شرایطی که به طور دقیق مشخص نیست مواد شیمیایی تاثیر مستقیم بر سطوح ویتامین D دارند یا خیر، بسیاری از کارشناسان دارای نظریه های خود هستند که از آن جمله می توان جان میکر، استاد علوم بهداشت محیط در دانشگاه میشیگان اشاره کرد.

    وی معتقد است، بیسفول A و فتالات ها در گوارش و آنزیم های متابولیک که به تبدیل ویتامن D برای استفاده توسط بدن نقش دارند، اختلال ایجاد می کنند. همچنین، بنابر ادعای میکر، ممکن است آنها در سطوح کلسیم بدن نیز اختلال ایجاد کنند که در نتیجه فعالیت ویتامین D را محدود می سازد. البته وی به این نکته اشاره داشته است که باید پژوهش های بیشتری برای تشخیص دقیق علت و معلول، از جمله این که چرا این مواد شیمیایی می توانند برای بانوان نسبت به آقایان ضرر بیشتری داشته باشند، صورت بگیرد.

    بیسفول A و فتالات ها از جمله موارد شناخته شده هستند که در فعالیت غدد درون ریز اختلال ایجاد می کنند. این بدان معنی است که آنها به توانایی بدن برای تولید و تنظیم هورمون ها آسیب وارد می کنند.

    فتالات ها عمدتا در پلاستیک ها یافت می شوند که برای تولید ظروف و مواد منعطف‌تر مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین، آنها در برخی محصولات مراقبت شخصی افزوده می شوند. فتالات با بیماری دیابت، سرطان پستان، و چاقی مرتبط است.

    بیسفول A اغلب در پوشش قوطی های ساخته شده از قلع و ظروف پلاستیکی مواد غذایی و همچنین در پلاستیک های سخت استفاده می شود. همانند فتالات ها، این ماده نیز با بیماری های جدی از جمله بیماری قلبی و اضطراب مرتبط است. بر همین اساس، حتی اگر این مواد شیمیایی بر سطوح ویتامین D تاثیرگذار نباشند، بهتر است آگاهی بیشتری نسبت به آثار آنها داشته باشید.

    از آنجایی که فتالات ها و بیسفول A اساسا در هر جایی وجود دارند، پرهیز از آنها می تواند بسیار دشوار باشد. با این وجود، می توان میزان مواجهه با این مواد شیمیایی را از طریق محدود کردن استفاده از محصولات حاوی پلاستیک، یافتن جایگزین های طبیعی برای محصولات مراقبت شخصی، و محدود کردن مصرف غذاهای فرآوری شده و بسته بندی کاهش داد.

    همچنین، اگر نسبت به مواجهه با این مواد شیمیایی نگران هستید می توانید استفاده از محصولات پاک کننده غیر سمی و دوستدار محیط زیست و همچنین دئودورانت ها و محصولات مراقبت شخصی فاقد رایحه و طبیعی را مد نظر قرار دهید.

    برای تامین ویتامین D مورد نیاز خود قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور مرتب، خوردن غذاهای سرشار از ویتامین D مانند ماهی خال مخالی، پنیر، تخم مرغ یا استفاده از مکمل ها را فراموش نکنید.

     

    مواد شیمیایی رایجی که ویتامین D را از بین می‌برند بشناسید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • چاپ کتاب اورجینال
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب خارجی pdf