برخي برده به دنيا مي آيند، ديگران برده مي شوند و باز عده اي به سوي برده داري جذب مي شوند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » غذا هایی جهت بعد از چهل سالگی

پرداخت وجه درب منزل

shoparak shop

غذا هایی جهت بعد از چهل سالگی

اگرچه تا قبل از رسیدن به ۴۰ سالگی، کمتر کسی دلواپس بیماری‌های قلبی و سرطان است ولی بعد از این سنین بویژه اگر سبک زندگی ناسالمی داشته باشیم،

غذا هایی جهت بعد از چهل سالگی

اگرچه تا قبل از رسیدن به ۴۰ سالگی، کمتر کسی دلواپس بیماری‌های قلبی و سرطان است ولی بعد از این سنین بویژه اگر سبک زندگی ناسالمی داشته باشیم، خطر مبتلا شدن به این بیماری‌ها و پرسشها مزمن دیگر چند برابر می‌شود و سلامت فرد را ترساندن می‌کند

اگر از ۴۰ سال گذشته اید، این غذاها را زیاد بخورید

prevention نوشت: سرطان یکی از قاتلان زنان در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی است و بیماری‌های قلبی نیز قاتل شماره دو به شمار می‌رود. دیابت و سکته مغزی نیز در زنان در سنین ۵۰ تا ۶۰ سالگی مرسوم هست. با این حال اتخاذ یک رژیم غذایی سالم بعد از سنین ۴۰ سالگی از بسیاری از بیماری‌های مزمن می‌کاهد و منجر به زیاد کردن طول عمر سالم می‌شود

غذا هایی جهت بعد از چهل سالگی

کدو تنبل:

هرگونه سبزی قرمز، زرد، بنفش یا نارنجی و همچنین سبزیجات سبز برگ تیره منبع خوبی جهت کاروتنوئیدها محسوب می‌شوند. ولی هویج‌های نارنجی و کنسرو کدو تنبل را باید فوق ستاره‌های بتاکاروتن در نظر گرفت.

گوجه فرنگی پخته:

اگرچه تا قبل از رسیدن به ۴۰ سالگی، کمتر کسی دلواپس بیماری‌های قلبی و سرطان است ولی بعد از این سنین بویژه اگر سبک زندگی ناسالمی داشته باشیم،

یک آنتی اکسیدان قدرتمند دیگر به نام لیکوپن با سرطان مبارزه می‌کند. میوه‌ها و سبزی‌جات قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی، هندوانه، پاپایا، فلفل دلمه‌ای قرمز – منابع خوبی جهت لیکوپن هستند. گوجه فرنگی پخته می‌تواند کمک بیشتری به بدن در جذب هر چه زیاد این آنتی اکسیدان بافایده کند.

غلات جوانه زده:

جوانه غلات که حاوی سبوس، جوانه و اندوسپرم هستند، یکی از معدود منابع غذایی جهت توکوترینول‌ها، نوعی از ویتامین E که ممکن است خطر مبتلا شدن به بیماری‌های مغزی مرتبط با زیاد کردن سن مانند آلزایمر را کم کردن دهد، محسوب می‌شوند.

گردو:

غذا هایی جهت بعد از چهل سالگی

اسیدهای چرب غیر اشباع چند پیوندی که در گردو یافت می‌شوند ممکن است به محافظت از شما در برابر این بیماری کمک کنند. مغزهای خوراکی و دانه‌های دیگر نیز منابع خوبی جهت این اسیدهای چرب سالم هستند.

روغن زیتون:

در شرایطی که روغن سویا و روغن آفتابگردان منابع خوبی جهت این اسیدهای چرب هستند، ولی روغن زیتون عالی ترین گزینه در این زمینه است.

اگرچه تا قبل از رسیدن به ۴۰ سالگی، کمتر کسی دلواپس بیماری‌های قلبی و سرطان است ولی بعد از این سنین بویژه اگر سبک زندگی ناسالمی داشته باشیم،

ماهی سالمون:

ماهی یکی از اجزا مهم رژیم مدیترانه‌ای است و در شرایطی که زیاد انواع ماهی ها جهت سلامت انسان بافایده هستند، ولی ماهی‌های چرب مانند سالمون بیشترین فایده را جهت سلامت قلب ارائه می‌کنند. از دیگر ماهی‌های چرب می‌توان به ساردین، ماهی خال مخالی، شاه ماهی و قزل آلا اشاره کرد.

غذا هایی جهت بعد از چهل سالگی

تمشک:

مشکلات مرتبط با گوارش نادرست، با انواع بیماری‌های خودایمنی مرتبط با التهاب که زنان را از اواسط عمر خود تحت تاثیر قرار می‌دهند، پیوند خورده هست. کمبود فیبر غذایی بخشی از مسئله محسوب می‌شود. میزان مصرف توصیه شده است روزانه فیبر ۲۰ تا ۳۰ گرم هست. در میان میوه‌ها، تمشک از نظر محتوای آنتی اکسیدان و فیبر یک گزینه عالی محسوب می‌شود. یک فنجان تمشک حاوی هشت گرم فیبر است.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health

عبارات مهم : آنتی اکسیدان – گوجه فرنگی
منبع: salamatonline.ir

واژه های کلیدی: آنتی اکسیدان | گوجه فرنگی | رژیم غذایی | ماهی سالمون | گوجه فرنگی | مبتلا شدن | نارنجی | سالمون | بیماری | منابع | فرنگی

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو

shoparak shop

پرداخت وجه درب منزل