هر اقدام بزرگ ابتدا محال به نظر می رسد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » ورزش در هوای گرم نیازمند رعایت این نکات است

ورزش در هوای گرم نیازمند رعایت این نکات است

نکته ای که اهمیت بسیاری دارد این است که ورزش کردن در فصل گرما اصول و قواعدی دارد که اگر رعایت نشود به سلامتی فرد آسیب می زند.

ورزش در هوای گرم نیازمند رعایت این نکات است

نکته ای که اهمیت بسیاری دارد این است که ورزش کردن در فصل گرما اصول و قواعدی دارد که اگر رعایت نشود به سلامتی فرد آسیب می زند. با ما همراه باشید تا این قواعد را جهت شما بیان کنیم

 نکاتی جهت ورزش کردن در هوای گرم

ورزش کردن فایده های بسیاری جهت سلامتی جسمی و معنوی بدن دارد، و شاید یکی از دلایل زیاد کردن امراض عدم تحرک و ورزش نکردن باشد. ورزش علاوه بر اینکه سلامتی ما را تضمین می کند در روحیه فرد هم تاثیر گذار است و باعث شادابی او می شود. ولی جهت ورزش کردن در هوای گرم باید نکات زیر را حتما رعایت کنید.

 

ورزش در هوای گرم نیازمند رعایت این نکات است

۱- محدودیت های خود را بشناسید.

با اینکه هوای گرم لذت بخش هست، ولی به بدنتان فشار وارد می کند، به همین علت است که باید به حسی که دارید توجه کنید و بیش از اندازه به خود فشار نیاورید.

احساس گیجی و سبک شدن سر یکی از نشانه های بارز این است که بدنتان نتوانسته خود را با گرما تطبیق دهد، بنابراین بسیار مهم است که با توجه به این علائم، تصویر العمل نشان دهید. بسیار مهم است که به خوبی روی خود نظارت داشته باشید و با مرتب استراحت کردن و کم کردن شدت تمرینتان، بیشترین استفاده را از ورزش در فصل تابستان ببرید.

 

نکته ای که اهمیت بسیاری دارد این است که ورزش کردن در فصل گرما اصول و قواعدی دارد که اگر رعایت نشود به سلامتی فرد آسیب می زند.

۲- آب بنوشید.

متخصصان توصیه می کنند که باید روزی ۲ لیتر آب بنوشیم. ولی اگر ورزش می کنید این مقدار باید زیاد کردن پیدا کند، مخصوصا در تابستان.

احساس تشنگی هنگام ورزش از نشانه های این است که بدنتان دچار کم آبی شده است هست. بنابراین مطمئن شوید قبل از ورزش کردن آب نوشیده باشید. اگر ورزشی با شدت میانگین دارید، در طول ورزش نیز آب بنوشید تا مطمئن شوید بدن دچار کم آبی نمی شود. اگر مدت وقت و شدت ورزش بالا بود، می توانید از نوشیدنی های ورزشی استفاده کنید تا آنچه از دست می دهید جایگزین شود. یک پارچه خیس با خود داشته باشید تا با استفاده از آن سر و گردن خود را خنک نگه دارید.

 

۳- جهت ورزش مجهز شوید.

برای ورزش لباسی سبک بردارید که سریع خشک شود و هوا در آن جریان داشته باشد. هنگام ورزش در این فصل بسیار مهم است که بتوانید دمای بدنتان را تنظیم کنید و در طول ورزش راحت بمانید.

ورزش در هوای گرم نیازمند رعایت این نکات است

انتخاب هوشمندانه بافت لباسی که می پوشید می تواند از مشکلاتی همچون حساسیت پوستی، راش پوستی و جوش زدن جلوگیری کند. بعضی لباس های ورزشی هستند که مخصوص اینگونه هوا ساخته شده است اند و حتی خاصیت ضد آفتاب نیز دارند. با اینکه قیمت این نوع لباس ها بالاتر است ولی می توانند کمک بسیاری کنند.

 

۴- تنبلی نکنید.

اینکه یک ساعت زیاد در رخت خواب بمانید بسیار وسوسه انگیز است ولی یادتان باشد ورزش صبحگاهی فایده های بسیار زیادی دارد.

نکته ای که اهمیت بسیاری دارد این است که ورزش کردن در فصل گرما اصول و قواعدی دارد که اگر رعایت نشود به سلامتی فرد آسیب می زند.

گرما و رطوبت در انتهای روز بسیار زیاد هست، بنابراین ورزش در ابتدای صبح که هوا گرم نشده هست، انتخابی بهتر به حساب می آید، شما را جهت ادامه روز آماده می کند و باعث می شود انرژی بیشتری داشته باشید.

 

۵- از خود محافظت کنید.

محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید بسیار مهم است و تضمین می کند که پوست شما نمی سوزد، مخصوصا هنگامی که عرق می کنید. کرم ضد آفتابی با SPF بالا استفاده کنید و همچنین مطمئن شوید این کرم جهت فعالیت های ورزشی طراحی شده است باشد، یعنی با عرق کردن و مرطوب شدن بدن از بین نرود.

ورزش در هوای گرم نیازمند رعایت این نکات است

 

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health

عبارات مهم : استفاده – سلامتی
منبع: kermany.com

واژه های کلیدی: استفاده | سلامتی | مطمئن | سلامت | احساس | سلامت | ورزش و سلامت | ورزش و تناسب اندام

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو