حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶
A
خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » تاثیرات خوردن ۲ هفته لبو جهت یک ورزشکار

تاثیرات خوردن ۲ هفته لبو جهت یک ورزشکار

یک مطالعه جدیدتر در سال ۲۰۱۶ بر روی بازیکنان فوتبال انجام شد. بازیکنانی که دو لیوان کنسانتره لبو (آب غلیط لبو) مصرف کرده بودند به طور میانگین ۳٫۴

تاثیرات خوردن 2 هفته لبو جهت یک ورزشکار

یک مطالعه جدیدتر در سال ۲۰۱۶ بر روی بازیکنان فوتبال انجام شد. بازیکنانی که دو لیوان کنسانتره لبو (آب غلیط لبو) مصرف کرده بودند به طور میانگین ۳٫۴ درصد سرعتشان زیاد کردن پیدا کرده بود و ضربان قلبشان هم کمتر شده است بود.

این گیاه ریشه ای شگفت انگیز است که خدا جهت استقامت ورزشکاران آفریده است.لبو یک خوراکی همه کاره است به خصوص جهت دوندگان. همان زمانی که شروع به تمرین جهت ماراتن کردم متوجه علت آن شدم. واقعا این ریشه معجزه آسا بود که دویدن من را اینقدر بهتر کرده بود؟

عبارات مهم : رژیم غذایی – وعده غذایی
تحقیقی که در سال های اخیر انجام شده است متقاعد کننده هست. فرض اولیه این تحقیق بر این اساس است که لبو یک منبع فوق العاده نیترات nitrate هست، که مشخص شده است عامل کم کردن فشار خون هست. بر اساس مطالعه ای که سال ۲۰۱۳ به وسیله اندی جونز Andy Jones انجام شد، استاد فیزیولوژی کاربردی در دانشگاه اکستر Exeter و کاشناس در زمینه کارایی لبو، نشان داد میزان اکسیژنی که جهت ادامه ورزش نیاز دارید بعد از مصرف آب لبو کم کردن پیدا می کند. به عبارت دیگر نسبت به قبل انرژی کمتری جهت دویدن با یک سرعت یکسان نیاز دارید.

با توجه به تحقیقاتی که روی عملکرد دوچرخه سواران انجام شد، ورزشکاران حدود ۲٫۵ ساعت قبل آب لبو مصرف کرده بودند. بالاترین دوز آب لبو (۴ دوز) که به اندازه ۷۰ میلی لیتر تغلیظ شده است بود، عالی ترین نتیجه را بوجود آورد – ۳ درصد کم کردن مصرف اکسیژن.

یک متخصص علم تغذیه در ورزش در مصاحبه ای با Asker Jeukendrup بیان کرده بود که شواهد نیرومند مبنی بر تاثیر لبو بر عملکرد ورزشی وجود دارد.

به گفته جونز Jones، ” فکر نمی کنم شکی در این باشد که نیترات اثرات فیزیولوژیکی دارد. شواهدی جهت نیترات موجود در رژیم غذایی وجود دارد که کاهش دهنده فشار خون بوده و تاثیر مثبت بالقوه نیرومند روی سلامت قلب و عروق دارد. در حال حاضر توصیه کلیدی این است که کشف کنیم در چه جوامع و رویدادهای ورزشی بیشترین عملکرد موثر را دارد.”

یک مطالعه جدیدتر در سال ۲۰۱۶ با هدایت لکس وردیجک Lex Verdijk در دانشگاه ماستریخت Maastricht هلند، بر روی بازیکنان فوتبال انجام شد. بازیکنانی که دو لیوان کنسانتره لبو (آب غلیط لبو) مصرف کرده بودند به طور میانگین ۳٫۴ درصد سرعتشان زیاد کردن پیدا کرده بود. ضربان قلبشان هم نسبت به افرادی که دارونما مصرف کرده بودند کمتر بود.

گذشته از نتیجه های مسابقه های و تحقیقات ، می دانیم که لبو جهت مان خوب است. اگر حتی مصرف لبو باعث شود ورزشکاران کمی راحت تر بدوند هم خیلی عالی هست. به علاوه یک مثال واقعی و آشنا شده است جهت اثبات حرف هایمان داریم، الیود کیپچوگ Eliud Kipchoge، دارنده مدال طلا المپیک و صاحب رکورد ۲:۰۰:۲۵ ماراتن یکی از افرادی بود که به مصرف لبو اعتقاد داشت. اگر لبو اینقدر جهت او بافایده بوده من هم دوست دارم این ریشه قرمز رنگ را امتحان کنم.

در ادامه مقاله تجربه ۱۴ روز متوالی مصرف لبو را می خوانید:

۱٫ عوض کردن رنگ ادرار و مدفوع بعد از خوردن ۲ هفته لبو:

تاثیرات خوردن ۲ هفته لبو جهت یک ورزشکار

بله، به همه باید در مورد رنگ مدفوع شخص مصرف کننده لبو هشدار دهید. من از قبل می دانستم که ادرار و مدفوعم قرار است به رنگ قرمز درآیند وگرنه با مشاهده این رنگ باید خودم را با عجله به اورژانس می رساندم. رنگدانه ای به نام بتانین betanin، ادرار و مدفوع را به رنگی غیر طبیعی در می آورد که در اغلب افراد بسته به مقدار لبویی که مصرف کرده باشند تا ۴۸ ساعت دوام دارد. جالب اینجاست که متوجه شدم هر لحظه به این شکل نیست. به این بستگی دارد که چطور لبو را آماده کرده باشیم یا چقدر از آن خورده باشیم. یک کاسه بزرگ سوپ لبو تاثیر بیشتری از یک کاسه لبوی خرد شده است به همراه برگهایش بر رنگ ادرار داشت. در هر صورت هیچ دلیلی جهت نگرانی وجود ندارد.

پاداش: با مصرف لبو مواد مغذی پر کاربردی از جمله ویتامین C، فولات (اسید فولیک) folate و پتاسیم را به بدنتان می رسانید.

اگر می خواهید زیاد بدانید : رنگ مدفوع خبر میدهد از سر درون

اگر می خواهید زیاد بدانید : رنگ ادرار چه اسراری از درونتان را فاش میکند؟


۲٫ احساس سیری همراه با گاهی اوقات احساس نفخ بعد از خوردن ۲ هفته لبو:

یک مطالعه جدیدتر در سال ۲۰۱۶ بر روی بازیکنان فوتبال انجام شد. بازیکنانی که دو لیوان کنسانتره لبو (آب غلیط لبو) مصرف کرده بودند به طور میانگین ۳٫۴

لبو پر کننده معده است. بر اساس گزارش USDA، یک لیوان لبو که من به عنوان یک وعده استفاده می کردم حاوی ۳٫۸ گرم فیبر (حدود ۱۴ درصد از مقدار توصیه شده است روزانه) هست. اکثر روزها این وعده را با سایر سبزیجات و میوه ها مخلوط کرده و به عنوان نمونه اسموتی درست می کردم که نسبت به یک وعده غذایی معمولی، مدت وقت بیشتری مرا سیر نگه می داشت. این یک مزیت بود صادقانه بگویم که گاهی احساس می کردم مقدارش خیلی جهت یک وعده زیاد است. من نفخ کرده بودم و به خصوص وقت دویدن احساس ناراحتی داشتم. این نفخ بعد از چند روز اول از بین رفت ولی عامل سیر کنندگی همچنان پابرجا بود و بنابراین دیگر مثل روزهای قبل ریزه ذلت نمی کردم. یک اسموتی در صبح قدرت کافی تا وعده ناهار را جهت من فراهم می کرد. ترکیب اسموتی من حاوی بلوبری blueberries، آب نارگیل، شیربادام، یک عدد موز و کره بادام بود. از این نوشیدنی بعد از یک مسافت طولانی دویدن به عنوان ریکاوری هم استفاده می کردم.

۳٫ پودر نوشیدنی لبو Powdered beet drink یا مکمل لبو beet performance supplement؟

من به انواع متفاوت محصولات لبو که جهت ورزشکاران به بازار عرضه شده است بود دسترسی داشتم بنابراین مقداری از پودر آن را تهیه کردم. یک روز که وقت کمی داشتم از پودری استفاده کردم که باید با آب مخلوط می شد و ۲۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از ورزش استفاده می شد. اصلا خوب نبود. نزدیک بود بالا بیاورم و آخرین باری شد که از این پودرهای مخلوط استفاده کردم. مزه اش شبیه شربت سرفه با طعم شیمیایی لبو بود.

سپس از” مکمل ورزشی لبو beet performance supplement “ که هر یک شات آب لبوی آن معادل ۳ عدد لبو بود. بر اساس تبلیغش باید سطح استقامت، مصرف اکسیژن و سلامت قلب و عروق را اصلاح می بخشید” و باید حدود یک ساعت قبل از ورزش استفاده می شد. این یکی طعم خیلی بهتری داشت و راحت تر خورده می شود. آیا مثل همان سوخت جتی که قولش را داده بودند، بود؟ دلم می واهد بگویم که بود ولی گفتنش سخت است و اکثر تمرینات دویدن من در این مرحله با مسئله کم تری روبرو می شد و احتمالا از این مکمل به عنوان یک عادت همیشگی استفاده نخواهم کرد. با این حال این مکمل یک راه عالی جهت استفاده از مزایای لبو با طعم و مزه مناسب است.

۴٫ آماده سازی لبو راحت تر از چیزی است که فکر می کنید.

تاثیرات خوردن ۲ هفته لبو جهت یک ورزشکار

من در آشپزی تقریبا مهارت دارم ولی هرگز سراغ لبو نرفته بودم چون ظاهر مشکل دارد. ولی به من ثابت شد که اشتباه می کردم. ساده ترین روش جهت اضافه کردن لبو به رژیم غذایی برشته کردن آن ها در اول هفته و نگهداریشان در یخچال هست. تنها کاری که نیاز است انجام دهید این است که فر را با دما ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم کنید، برگهای لبو را جدا کرده، در یک فویل آلومینیوم بپیچید و در سینی فر گذاشته و به مدت ۶۰ دقیقه در فر قرار دهید.

پوست کندنشان شاید کمی برایتان مسئله ساز باشد چون دستتان را قرمز رنگ می کند ولی این رنگ به آسانی شسته می شود و فقط هفته ای یک بار مورد نیاز است این کارها را انجام دهید. بعد مقدار مورد نیازتان جهت ۵ روز آینده را یک جا آماده کنید. هنگامی که که لبوها آماده باشند به آسانی می توانید آن ها را به سالاد اضافه کنید یا با بالزامیک مخلوط کنید و رویش پنیر بپاشید یا به هر شکل دیگری که فکر می کنید به آسانی قابل استفاده است.

۵٫ دو هفته اول تمرینات مارتن با لبو بهتر از چیزی شد که تصور می کردم.

بعد از یک مدت وقت طولانی دور بودن از تمرینات به علت مسافرت، شرایط کاری و سایر شرایط زندگی به طور قابل وضوحی دلواپس مدت وقت و شدت تمریناتم بودم. با این که تمرینات هنوز برایم مسئله بود ولی توانستم فاصله ای طولانی را بدون احساس درد بدوم. آیا دلیلش استفاده از لبو بود؟ شاید تنها دلیلش این نبوده باشد ولی مطمئنا مصرفش به ضررم نبوده است. بعد از یک سال مبتلا شدن به آنفولانزا و انواع سرماخوردگی ها توانستم یک ماه تمام در سلامت باشم که به نظرم رژیم غذایی سالمی که در پیش گرفتم عامل مهم این سلامت بود به خصوص استفاده از لبو که بازگشت دوباره ام را مدیون این ریشه دوست داشتنی هستم.


تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
اختصاصی سیمرغ


یک مطالعه جدیدتر در سال ۲۰۱۶ بر روی بازیکنان فوتبال انجام شد. بازیکنانی که دو لیوان کنسانتره لبو (آب غلیط لبو) مصرف کرده بودند به طور میانگین ۳٫۴

واژه های کلیدی: رژیم غذایی | وعده غذایی | مخلوط کن | ورزشکاران | استفاده | مطالعه | مدفوع | لیوان | سلامت | دویدن | ادرار

تاثیرات خوردن 2 هفته لبو جهت یک ورزشکار

تاثیرات خوردن ۲ هفته لبو جهت یک ورزشکار

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو