ایستایی وجود ندارد ، هر چه هست جوشش و جاری بودن است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » خواص بامیه جهت دیابت

    خواص بامیه جهت دیابت

     بامیه گیاهی است که در پخت بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. بامیه دارای فواید زیادی است که به فواید آن جهت دیابت اشاره می شود.

    خواص بامیه جهت دیابت

    بامیه گیاهی است که در پخت بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. بامیه دارای فواید زیادی است که به فواید آن جهت دیابت اشاره می شود.

    فواید بامیه

    بامیه گیاهی خوراکی است که حاوی پتاسیم، ویتامین B، ویتامین C، اسید فولیک و کلسیم است. بامیه حاوی کالری کم و فیبر زیاد هست. بررسی های اخیر نشان می دهند که اضافه کردن بامیه به رژیم غذایی به مدیریت قند خون در مبتلایان به دیابت نوع ۱، نوع ۲ و دیابت بارداری کمک زیادی می کند.

    عبارات مهم : بیماران دیابتی – کلسترول بالا
    به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، دیابت در حال زیاد کردن هست. بررسی ها نشان داده اند بامیه تاثیرات زیادی جهت درمان دیابت دارد. در ادامه به فواید بامیه با شرح بیشتری اشاره می کنیم.

    بامیه و دیابت

    بررسی های پزشکی نشان داده اند بررسی های مربوط به کنترل دیابت با بامیه هنوز در مراحل اولیه هست. در یکی از پژوهش ها مشخص شد که آب بامیه به کم کردن قند خون کمک می کند. دانه های پخته شده است بامیه که مدت های زیادی در ترکیه جهت درمان دیابت استفاده می شده است اند، مورد بررسی قرار گرفته و تاثیرات مثبت آنها بر روی دیابت و کنترل قند خون ثابت شده است است.

    خواص بامیه جهت دیابت

    بامیه حاوی فیبر رژیمی است

    بامیه سرشار از فیبر هست. برآورد شده ۸ عدد بامیه میانگین حاوی ۳ گرم فیبر هستند. این میزان فیبر مزیت های زیادی دارد؛ به هضم غذا کمک می کند، میزان گرسنگی را کم کردن می دهد و فرد را به مدت بیشتری سیر نگه می دارد. غذاهایی که حاوی فیبر زیادی هستند، بخش مهمی از رژیم غذایی جهت درمان دیابت محسوب می شوند. مشخص شده است که افزایش مصرف فیبر باعث اصلاح کنترل گلیسمی و اصلاح حساسیت به انسولین می شود.

    بامیه دارای فواید ضد استرس است

    شواهدی وجود دارد که نشان می دهند عصاره دانه های بامیه در موش ها دارای فواید آنتی اکسیدانی و ضد استرسی در گردش خون بوده اند.مدیریت سطح استرس بخش مهمی از کنترل دیابت محسوب می شود. استرس زیاد در مدت طولانی منجر به زیاد کردن سطح قند خون می شود. سلامت روان باید بخشی از برنامه درمانی دیابت باشد و مصرف بامیه و دانه های آن بخشی از این برنامه محسوب می شود.

    بامیه به کم کردن کلسترول خون کمک می کند

    بررسی های انجام شده است بر روی موش های آزمایشگاهی نشان داده که بامیه به کم کردن کلسترول خون این موجودات کمک می کند. غذاهایی که حاوی فیبر زیاد و آنتی اکسیدان هستند جهت مبتلایان به دیابت توصیه می شوند، لیکن این غذاها می توانند سطح کلسترول را کم کردن دهند.

    به گفته موسسه قلب امریکا افراد مبتلا به دیابت بیش از دیگران دارای سطوح ناسالم کلسترول هستند. زمانی که کلسترول بالا با دیابت همراه می شود، نتیجه آن زیاد خوب نخواهد بود. بنابراین خیلی مهم است که رژیم غذایی شما نیز به کم کردن سطح کلسترول کمک کند.

     بامیه گیاهی است که در پخت بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. بامیه دارای فواید زیادی است که به فواید آن جهت دیابت اشاره می شود.

    بامیه مانع خستگی زیاد می شود

    یکی دیگر از فایده های بامیه برطرف خستگی است. یکی از بررسی ها نشان داد که مصرف بامیه به اصلاح وقت و سطح خستگی کمک می کند. با اضافه کردن بامیه به رژیم غذایی همراه با برنامه منظم ورزشی، می توانید ورزش طولانی تری داشته باشید و به علاوه خستگی ناشی از ورزش نیز سریعتر اصلاح پیدا خواهد کرد. فعالیت قلبی و عروقی بخش مهمی از پیشگیری و درمان دیابت محسوب می شود. بامیه هم می تواند به انجام فعالیت های زیاد کمک کند.

    چه بخش هایی از بامیه قابل مصرف هستند؟

    آب بامیه

    نوشیدن آب بامیه روش تازه استفاده از بامیه است. بعضی معتقدند که نوشیدن آب بامیه حتی می تواند به کم کردن علائم دیابت هم کمک کند. آب بامیه به این روش تهیه می شود که قطعات بامیه را در آب قرار داده و بگذارید یک شب بماند و روز بعد آب را بنوشید. بعضی از مواد مغذی موجود در پوست و دانه های بامیه جذب آب می شوند. اگر با طعم بامیه در آب مشکلی نداشته باشید، این روش یک روش سریع و راحت جهت بهره گرفتن از فواید بامیه محسوب می شود.
    اگر بامیه ها را قطعه قطعه کنید و در آب قرار دهید، ممکن است آب بامیه کمی تلخ شود.

    پوست و پودر دانه های بامیه

    پوست بامیه یکی از سنتی ترین روش ها جهت استفاده پزشکی از بامیه هست. در مطالعات اولیه بر روی بامیه استفاده از پوست عالی ترین راه جهت بهره گرفتن از بامیه محسوب می شد. پوست بامیه را می توانید با یک رنده کوچک آشپزخانه جدا کنید. گرچه محدودیتی جهت میزان مصرف پوست بامیه وجود ندارد، ولی نصف قاشق چایخوری پوست بامیه نیاز بدن به این ماده را برطرف کرده و حتی زیاد از این نیاز می باشد.

    ایده هایی جهت استفاده از بامیه

    ژل موجود در بامیه یک ماده غلیظ کننده است که یک ترکیب مرسوم در بعضی سوپ ها محسوب می شود. اگر تصمیم دارید بامیه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود مورد استفاده قرار دهید، می توانید با یک دستور غذایی راحت شروع کنید.

    یکی از روش هایی راحت استفاده از بامیه جهت مبتلایان به دیابت به این شکل است:

    در وقت دم کردن برنج بامیه هایی را که تمیز شسته اید، زیر برنج ها قرار دهید و برنج را دم کنید. بامیه همراه با برنج و در بخار پخته می شود. بعد از پختن برنج می توانید بامیه ها را جدا کرده و مورد مصرف قرار دهید.

    خواص بامیه جهت دیابت

    چه زمانی نباید بامیه بخوریم؟

    اگر یک برنامه درمانی جهت دیابت دارید، باید حتما در مورد برنامه های تازه مانند مصرف بامیه با دکتر مشورت کنید. در پژوهشی که در این زمینه انجام شد مشخص شد بامیه جذب متفورمین را مسدود می کند. متفورمین دارویی است که جهت کمک به کنترل سطح قند خون مصرف می شود. بنابراین اگر دکتر جهت شما متفورمین تجویز کرده و در حال مصرف آن هستید، خوردن بامیه به عنوان راهی جهت کنترل دیابت توصیه نمی شود.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بیماران دیابتی از این خاصیت داروی متفورمین بی خبرهستند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : لاغری با متفورمین آیا ممکن است؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : متفورمین را چگونه مصرف کنیم و متفورمین چه عوارضی دارد؟

     بامیه گیاهی است که در پخت بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد. بامیه دارای فواید زیادی است که به فواید آن جهت دیابت اشاره می شود.

    به یاد داشته باشید که بامیه نمی تواند جایگزینی جهت انسولین باشد. با وجود تمام مزیت هایی که بامیه دارد، بهتر است آن را در کنار دیگر روش ها و تحت نظر دکتر مصرف کنید.

    مسئله دیگری که در وقت مصرف بامیه باید مد نظر داشته باشید سطح بالای اگزالات oxalates در این گیاه است.اگزالات به کلیه و سنگ کیسه صفرا متصل می شود و باعث بزرگ شدن آنها شده است و شرایط موجود را بدتر می کند. بامیه سرخ شده است نیز باعث بالا رفتن سطح کلسترول می شود، بنابراین بهتر است بامیه را سرخ نکنید تا سطح کلسترول خود را در حد متعادل حفظ کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خواص بامیه

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آنچه راجع به فواید بامیه نمی دانید!

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی گروه تحریریه سایت

    خواص بامیه جهت دیابت

    واژه های کلیدی: بیماران دیابتی | کلسترول بالا | رژیم غذایی | کلسترول خون | غذایی راحت | استفاده | متفورمین | برنامه | کلسترول | کنترل | دیابت

    خواص بامیه جهت دیابت

    خواص بامیه جهت دیابت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های الکترونیک اورجینال
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • چاپ کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب لاتین