دانشگاه تمام استعدادهای افراد از جمله بی استعدادی آن ها را آشکار می کند.(آنتوان چخوف)
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » علت درد قفسه سینه به همراه استفراغ چیست ؟

    علت درد قفسه سینه به همراه استفراغ چیست ؟

    درد قفسه سینه می تواند به علت  موارد گوارشی و شکمی مانند ریفلاکس اسید معده یا زخم معده یا در بعضی موارد به علت پرسشها قلبی در بزرگسالان باشد.

    علت درد قفسه سینه به همراه استفراغ چیست ؟

    درد قفسه سینه می تواند به علت موارد گوارشی و شکمی مانند ریفلاکس اسید معده یا زخم معده یا در بعضی موارد به علت پرسشها قلبی در بزرگسالان باشد.

    درد قفسه سینه به همراه استفراغ به چه دلیلی ایجاد می شود؟

    درد قفسه سینه و استفراغ می تواند علل مختلفی داشته باشد که در بزرگسالان و کودکان متفاوت است.

    عبارات مهم : مواد غذایی – رژیم غذایی
    این دلایل ممکن است مشمول بر موارد گوارشی و شکمی مانند ریفلاکس اسید معده یا زخم معده یا در بعضی موارد به علت پرسشها قلبی در بزرگسالان باشد.

    در این مقاله از سایت تخصصی مدیکال نیوز تودی علل احتمالی درد قفسه سینه و استفراغ که بعضی بی ضرر بوده و بعضی دیگر جدی تر است بررسی شده است است.

    از علل مرسوم درد قفسه سینه و استفراغ می توان به بازگشت اسید به مری (ریفلاکس گاستروازوفاژیال) (GERD)، زخم های گوارشی، وحشت زدگی (حمله پانیک)، اضطراب و حملات قلبی اشاره کرد.

    بازگشت اسید به مری نوعی اختلال سیستم گوارشی است که باعث ایجاد علائمی از جمله سوء هاضمه، سوزش سردل (سوزش قلب)، درد قفسه سینه و استفراغ می شود. افراد مبتلا به این اخلال گوارشی می توانند آن را با دارو و تغییرات تغذیه ای درمان کنند.

    زخم های گوارشی روی جداره معده به وجود می آیند و می توانند بسیار دردناک بوده و علائمی همچون استفراغ و درد سوزش آور در سینه دارند. درمان این زخم ها با داروها صورت می گیرد، ولی در بعضی موارد عمل جراحی جهت درمان آن مورد نیاز است.

    وحشت زدگی که می تواند ترسناک باشد با علائمی همچون تنگی نفس و درد قفسه سینه همراه هست. استرس و اضطراب از عوامل موثر در وحشت زدگی هست، بنابراین پیدا کردن راه هایی جهت کم کردن استرس می تواند به کم کردن علائم آن کمک کند. عوض کردن سبک زندگی و مشاوره با دکتر متخصص نیز در درمان وحشت زدگی موثر هست. کم کردن محرک هایی همچون قهوه و انجام فعالیت هایی همچون مدیکیشن و تمرکز حواس نیز می تواند منجر به کم کردن استرس شود.

    به طور کلی همه افرادی که از درد قفسه سینه و استفراغ زحمت می برند، باید به دکتر مراجعه کنند.

    زیاد بدانید : علائم رفلاکس اسیدی معده کدام است؟

    علت درد قفسه سینه به همراه استفراغ چیست ؟

    آیا درد قفسه سینه می تواند نشانه حمله قلبی باشد؟

    گاهی اوقات درد قفسه سینه و حالت تهوع می تواند نشانه ای از حمله قلبی باشد، ولی فراموش نکنید که نشانه های آن در زنان و مردان به شکل متفاوت ظاهر می شود. از علائم معمول حمله قلبی می توان درد خفیف قفسه سینه و احساس ناراحتی که به آهستگی ایجاد می شود، احساس ناراحتی در بالاتنه، تنگی نفس، حالت تهوع یا استفراغ، سرگیجه ناگهانی، عرق سرد و خستگی غیرمعمول را نام برد. طبق اعلام انجمن قلب آمریکا، زنان زیاد ازمردان علائمی همچون تنگی نفس، حالت تهوع، استفراغ و درد کمر، شانه ها و فک را احساس می کنند. حملات قلبی نیاز به کمک پزشکی فوری داشته و در صورتی که این علائم را احساس کردید سریعا با اورژانس تماس بگیرید.

    حمله قلبی زمانی رخ می دهد که یک یا چند عروق کرونر در قلب فرد مسدود شود. این انسداد مانع جذب اکسیژن و مواد مغزی به بافت و عضله قلب می شود که می تواند منجر به فوت شود.

    پزشک می تواند به وسیله الکتروکاردیوگرام (EKGTEST) یا آنژیوگرافی کرونری حمله قلبی را تشخیص دهد. در صورتی که آزمایش ها ریتم نامنظم قلب را نشان دهد، فرد مسئله قلبی دارد. گاهی پزشکان جهت تشخیص حمله قلبی از آزمایش خون نیز کمک می گیرند.

    درمان حمله قلبی: به محض مشاهده علائم حمله قلبی و مشکوک شدن به آن با اورژانس تماس بگیرید. به هنگام انتظار جهت رسیدن اورژانس خوردن آسپیرین خرد شده است می تواند اثر حمله قلبی را کم کردن دهد. سایر درمان های اولیه مشمول بر آسپیرین، نیتروگلیسیرین و داروهای ضد انعقاد هست، ولی بعضی از افراد ممکن است به عمل های جراحی نیاز پیدا کنند. از انواع عمل های جراحی جهت درمان در حملات قلبی می توان به آنژیوپلاستی (رگ بازسازی) (PCI) که مشمول بر قراردادن یک استنت فلزی یا پلاستیکی کوچک در شریان به منظور اصلاح جریان خون هست، جراحی بای بعد سرخرگ تاجی که جراح قسمتی از یک رگ در بخشی دیگر از بدن را برداشته و جهت بای بعد عروق کرونری مسدود شده است استفاده می کند اشاره کرد. درمان های طولانی مدت نیز مشمول بر اتخاذ تغییرات سبک زندگی سالم، مدیریت استرس و ترک سیگار است.

    زیاد بدانید : علائم قبل از سکته قلبی را بشناسید

    آیا احتمال آنژین قلبی وجود دارد؟

    آنژین که ناشی از تجمع پلاکت ها در شریان هاست، از علائم یک بیماری بوده و خود به تنهایی نوعی بیماری به حساب نمی آید. به هنگام آنژین قلبی فرد احساس فشردگی قفسه سینه یا سوء هاضمه داشته و ممکن است از احساس درد در نواحی گردن، شانه ها، بازو، فک و کمر زحمت ببرد.

    برای تشخیص آنژین دکتر علاوه بر انجام معاینات فیزیکی، علائم، سوابق خانوادگی و پزشکی فرد، استعمال دخانیات، رژیم غذایی و دیگر عوامل خطر مبتلا شدن را در نظر گرفته و در صورت مشکوک شدن به آنژین ازمایش هایی مانند آزمون الکتروکاردیوگرام (EKG)، آزمون استرس، عکسبرداری، اشعه ایکس از قفسه سینه و آزمایش های خون را تجویز می کند.

    درمان آنژزین قلبی: انواع گزینه های درمانی جهت آنژین وجود دارد. در صورتی که علائم خفیف باشد مصرف بعضی داروها و عوض کردن سبک زندگی موثر هست. از عوامل سبک زندگی موثر در درمان آنژین می توان به ترک سیگار، پیروی از رژیم غذایی سالم، دوری از خوردن وعده های غذایی سنگین و زیاد، استراحت های منظم در ورزش، فعالیت جسمی، کم کردن موقعیت های استرس زا و مدیریت اضطراب، حفظ وزن مناسب و مصرف منظم داروهای تجویزی دکتر اشاره کرد. در صورتی که این گزینه های درمانی موثر واقع نشد، بعضی روش های پزشکی مانند آنژیوپلاستی یا پیوند عروق کرونری به کار گرفته می شود.

    درد قفسه سینه می تواند به علت  موارد گوارشی و شکمی مانند ریفلاکس اسید معده یا زخم معده یا در بعضی موارد به علت پرسشها قلبی در بزرگسالان باشد.

    زیاد بدانید : کدام قلب درد واقعا درد قلبی است؟!

    علل درد قفسه سینه در کودکان چیست؟

    درد قفسه سینه و حالت تهوع دو علت مرسوم بستری شدن کودکان در بیمارستان هاست، ولی به طور کلی علی رغم بزرگسالان اغلب درد قفسه سینه در کودکان بی خطر هست. از عوامل درد قفسه در کودکان می توان موارد زیر را نام برد:

    بازگشت اسید به مری (GERD): تولید بیش از حد مایعات گوارشی نظیر اسید معده و مایع صفرا در معده باعث برگشت مواد غذایی به مری و تخریب بافت پوششی آن می شود. درمان این بیماری مشمول بر پیروی از رژیم غذایی مناسب و مصرف داروهای بدون نسخه است.

    اختلالات اسکلتی – عضلانی: درد و حساسیت دیواره، عضلات و اسکلت قفسه سینه باید به مرور وقت برطرف شود. درمان این اختلالات نیاز به مراجعه مداوم به دکتر دارد.

    سایر علل: در کودکان مبتلا به آسم یا کودکانی که از اضطراب و استرس زحمت می برند، ممکن است درد ناگهانی در قفسه سینه و استفراغ رخ دهد.

    بیشتر بدانید : درد قفسه سینه و علت های عجیب آن

    گردآوری : گروه سلامت گروه تحریریه سایت
    seemorgh.com/health
    منبع : isna.ir

    واژه های کلیدی: مواد غذایی | رژیم غذایی | عمل جراحی | استفراغ | کودکان | اضطراب | استفراغ | صورتی | زندگی | جراحی | استرس

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی