آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » کالری هندوانه چقدر است؟+ خواص هندوانه

    کالری هندوانه چقدر است؟+ خواص هندوانه

    هندوانه یک میوه تابستانی خوشمزه است که دارای فواید زیادی هست. در ادامه به بااهمیت ترین فواید هندوانه اشاره می کنیم

    کالری هندوانه چقدر است؟+ خواص هندوانه

    هندوانه یک میوه تابستانی خوشمزه است که دارای فواید زیادی هست. در ادامه به بااهمیت ترین فواید هندوانه اشاره می کنیم

    خواص هندوانه را بشناسید

    هندوانه سرشار از لیکوپن

    رنگ قرمز هندوانه مربوط می شود به لیکوپن که یک آنتی اکسیدان هست. بررسی ها نشان داده اند این آنتی اکسیدان خطر بروز سرطان و دیابت را کم کردن می دهد.هندوانه زیاد از هر میوه و سبزی دیگری ماده مغذی دارد – حتی زیاد از گوجه فرنگی. هندوانه ای که داخل آن قرمزتر است لیکوپن بیشتری دارد. به علاوه هندوانه هایی که تخمه کمتری دارند، لیکوپن بیشتری دارند.

    زیاد بدانید : خواص هندوانه

    کالری هندوانه چقدر است؟+ خواص هندوانه

    هندوانه و محافظت از پوست در برابر خورشید

    برخی رنگدانه ها به محافظت از گیاه در برابر خورشید کمک می کنند. جالب است که خوردن آنها بر روی پوست هم تاثیر گذاشته و از پوست در برابر خورشید محافظت می کند. لیکوپن موجود در هندوانه خطر بروز آفتاب سوختگی را کم کردن می دهد. ولی با این حال محققان از این مسئله مطمئن نیستند، بنابراین هر چقدر هم که هندوانه می خورید، به هیچ عنوان استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

    قلب سالمتر با خوردن هندوانه

    هندوانه سرشار از آمینو اسیدی است به نام سیترولین citrulline که به حرکت خون در بدن کمک می کند و فشار خون را کم کردن می دهد. به علاوه قلب از همه ذرات لیکوپن موجود در هندوانه لذت می برد. بررسی ها نشان داده اند هندوانه می تواند خطر بروز حمله قلبی را کم کردن دهد. البته سبک زندگی بر روی سلامت قلب تاثیر می گذارد. بنابراین حتما ورزش کنید، سیگار را ترک کنید، مصرف چربی های اشباع را کم کردن دهید و به توصیه های دکتر عمل کنید.

    هندوانه و محافظت از مفاصل

    هندوانه حاوی رنگدانه طبیعی به نام بتا کریپتوکسانتین beta-cryptoxanthin است که می تواند از مفاصل در برابر التهاب محافظت کند. بعضی بررسی ها نشان می دهند که این رنگدانه به مرور وقت می تواند احتمال بروز آرتریت روماتوئید را کم کردن دهد.

    هندوانه منبع ویتامین A و اصلاح بینایی

    خوردن یک وعده هندوانه زیاد از ۳۰ درصد ویتامین A مورد نیاز روزانه را به شما ارائه می دهد. این ماده مغذی به حفظ سلامت چشم کمک می کند. غذا یکی از عالی ترین روش ها جهت دریافت ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن هست.

    هندوانه یک میوه تابستانی خوشمزه است که دارای فواید زیادی هست. در ادامه به بااهمیت ترین فواید هندوانه اشاره می کنیم

    آبرسانی مناسب بدن با هندوانه

    ۹۲ درصد هندوانه را آب تشکیل می دهد، بنابراین یک راه راحت جهت آبرسانی به بدن مصرف این میوه هست. هر سلولی در بدن به آب نیاز دارد. حتی یک کمبود کوچک در میزان آبرسانی به بدن منجر به بروز تغییراتی در شما خواهد شد. اگر کم آبی بدن جدی باشد، خطرناک خواهد بود و آبرسانی به صورت درون وریدی انجام می شود.

    نرمی و لطافت پوست با مصرف هندوانه

    ویتامین A، ویتامین B6 و ویتامین C موجود در هندوانه به حفظ لطافت و نرمی پوست کمک می کنند. هندوانه سرشار از آب است، به همین علت یک ماسک خوب جهت صورت محسوب می شود. یک قاشق غذاخوری آب هندوانه را با یک قاشق غذا خوری ماست یونانی ترکیب کنید. این ترکیب را روی صورت خود بمالید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید. بعد از آن صورت را با آب بشویید. ترکیب آب هندوانه و ماست می تواند به پوست آبرسانی کرده و به لطافت آن کمک می کند.

    هندوانه نیاز شما به قند را برطرف می کند

    یک فنجان بستنی حاوی حدود ۳۰۰ کالری است. همان میزان هندوانه تنها ۴۰ کالری دارد. بر خلاف سایر دسرها، هندوانه فاقد چربی هست، کلسترول کمی دارد و هیچ سدیمی ندارد. به علاوه آب موجود در هندوانه باعث می شود مدت زیادی سیر بمانید. می توانید مقدار هندوانه را در مخلوط کن بریزید و کمی آب لیموی تازه به آن اضافه کنید و بعد از مخلوط کردن آن را در فریز بگذارید و در وقت مناسب مصرف کنید.

    بهبود تمرین های ورزشی با هندوانه

    هندوانه سرشار از آب، آنتی اکسیدان و آمینو اسید است که جهت اصلاح عملکردهای ورزشی مهم هستند. به علاوه هندوانه حاوی مقدار زیادی پتاسیم است که می تواند گرفتگی عضلات را کم کردن دهد. همچنین می توانید بعد از عرق کردن در کلوب جهت جبران آب از دست رفته آب هندوانه بنوشید. انجام همه این کارها از گرفتگی عضلات پیشگیری کرده و خستگی را کم می کند.

    تنظیم سطح قند خون با هندوانه

    مطمئنا تلاش می کنید سطح قند خون خود را تنظیم کنید. هندوانه میوه مناسبی جهت این منظور محسوب می شود. هندوانه دارای ارزش شاخص گلیسمیک glycemic index یا GI به میزان ۸۰ است، ولی کربوهیدرات کمی دارد. به این معنا که میزان گلیسمیک هندوانه فقط ۵ است (میزان گلیسمیک نشان می دهد آن ماده غذایی با چه سرعتی وارد جریان خون می شود و چه میزان گلوکز می تواند تولید کند). بنابراین می توانید یک تکه هندوانه را بدون هیچ نگرانی بخورید.

    هضم هندوانه راحت است

    اگر دچار یک مسئله گوارشی مانند کرون Crohn’s disease یا کولیت Ulcerative colitis باشید، لیست مواد غذایی که نمی توانید در وقت بروز بخورید زیاد هست. ولی هندوانه در این لیست قرار نمی گیرد. این میوه نرم است و هضم آن حتی جهت یک روده ملتهب هم ساده است. فقط به یاد داشته باشید اگر از آن دسته افرادی هستید که باید فیبر کمی مصرف کنید، دانه های هندوانه را نخورید.

    کالری هندوانه چقدر است؟+ خواص هندوانه

    * بیماری کرون Crohn’s disease :بیماری کرون یکی از بیماری های التهابی روده است که مشخصه مهم آن التهاب بافت های دیواره روده هست. بیماری کرون یک بیماری مزمن است که قسمت های گوناگون دستگاه گوارش از دهان گرفته تا مقعد را ممکن است تحت تأثیر قرار دهد. این بیماری زیاد قسمت انتهایی روده باریک (ایلئوم) و قسمت ابتدایی روده بزرگ را تحت تأثیر قرار می دهد.

    خواص دانه های هندوانه

    مطمئنا در بچگی به شما گفته شده است که خوردن دانه هندوانه باعث می شود هندوانه در شکم سبز شود. این ادعا درست نیست؛ به هرحال امروز بسیاری از هندوانه ها دانه ندارند و از بلعیدن چند دانه هندوانه هم زیاد دلواپس نشوید آیا که دانه هندوانه هم مواد مغذی زیادی دارد.

    زیاد بدانید : دلایلی جهت زیاد کردن مصرف هندوانه

    زیاد بدانید : چرا و چه وقت هندوانه بخوریم؟

    هندوانه یک میوه تابستانی خوشمزه است که دارای فواید زیادی هست. در ادامه به بااهمیت ترین فواید هندوانه اشاره می کنیم

    زیاد بدانید : دیابتی ها هندوانه بخورند یا نخورند؟

    زیاد بدانید : بهترین وقت مصرف هندوانه را بدانید

    زیاد بدانید : مصرف هندوانه جهت چه افرادی مضر است؟

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت گروه تحریریه سایت
    seemorgh.com/health
    اختصاصی گروه تحریریه سایت

    کالری هندوانه چقدر است؟+ خواص هندوانه

    واژه های کلیدی: محافظت از پوست | ویتامین | هندوانه | خورشید | بیماری | ویتامین | هندوانه | سلامت | خورشید

    کالری هندوانه چقدر است؟+ خواص هندوانه

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • منابع اورجینال رباتیک
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی