خداوند آزادی را آفرید و انسان بردگی را.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » نوشیدنی هایی که کالری زیاد از نوشابه دارند

    نوشیدنی هایی که کالری زیاد از نوشابه دارند

     همه ما می دانیم نوشابه یک نوشیدنی ناسالم و با کالری زیاد هست، ولی آیا نوشابه تنها نوشیدنی ناسالم است؟ در ادامه چند نوشیدنی ناسالم دیگر معرفی می شوند

    نوشیدنی هایی که کالری زیاد از نوشابه دارند

    همه ما می دانیم نوشابه یک نوشیدنی ناسالم و با کالری زیاد هست، ولی آیا نوشابه تنها نوشیدنی ناسالم است؟ در ادامه چند نوشیدنی ناسالم دیگر معرفی می شوند

    نوشابه و نوشیدنی های ناسالم دیگر

    یک قوطی ۳۵۰ گرمی نوشابه چیزی بین ۱۲۵ و ۱۸۰ کالری دارد. کالری نوشابه مربوط به قند موجود در آن است که بین ۸ تا ۱۱ قاشق شکر در یک لیوان نوشابه شما وجود دارد. تمام این شاخصه ها نوشابه را به یک نوشیدنی ناسالم تبدیل کرده هست. با این حال هنوز نوشیدنی هایی وجود دارند که کالری زیاد و زیاد از نوشابه دارند.

    زیاد بدانید : بهترین و بدترین نوشیدنی ها جهت سلامت بدن

    نوشیدنی هایی که کالری زیاد از نوشابه دارند

    کالری آبمیوه

    درست است که آب سیب،آب پرتقال و دیگر آب میوه ها حاوی مقادیر زیاد ویتامین هستند که جهت داشتن یک رژیم غذایی سالم مهم می باشند. ولی کالری آب میوه ها زیاد هست، ۲۲۷ گرم آبمیوه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کالری دارد. بنابراین مقدار کالری آبمیوه از میزان مشابه نوشابه زیاد هست. حتی اگر نوشیدنی شما آبمیوه ۱۰۰ درصد طبیعی باشد، ولی قسمت زیاد کالری آن مربوط به قند موجود در آبمیوه است. جهت اینکه تغذیه سالمتری داشته باشید، بخشی از میوه را بخورید تا علاوه بر مواد مغذی موجود در آب میوه، فیبر و قند کمتری وارد بدن شما شود.

    کالری چای شیرین

    این نوشیدنی کلاسیک می تواند نسبت به نوشابه گزینش بهتری باشد، ولی مورد نیاز است برچسب های مربوط به این چای های آماده را بخوانید. یک قوطی ۳۵۰ گرمی از این چای می تواند تا ۱۵۰ کالری داشته باشد که همه این کالری مربوط به قند موجود در آن هست. با نوشیدن این چای در یک وعده غذایی کالری زیادی دریافت می کنید، بنابراین توصیه می شود از نوع شیرین نشده آن مصرف کنید.

    کالری شربت آبلیمو

    شربت آبلیمو یک نوشیدنی تابستانی است که اگر با آبلیموی تازه و طبیعی تهیه شود، مقداری ویتامین C به بدن شما می رساند. ولی با نوشیدن این شربت شما در واقع شکر دریافت می کنید – حدود ۷ قاشق چایخوری در یک لیوان. نمونه های آماده شربت آبلیمو حاوی ۱۵۰ تا ۱۸۰ کالری هستند که برابر است با میزان کالری نوشابه. اگر به دنبال شربت آبلیموی آماده هستید بهتر است نوع کم کالری آن را گزینش کنید، ولی توصیه اول این است که خودتان شربت آبلیمو تهیه کنید تا میزان شکر آن تحت کنترل خودتان باشد.

    کالری شیر کاکائو

    ۲۲۷ گرم شیر راحت خامه گرفته حاوی ۸۰ و ۹۰ کالری است. ولی ک یا دو قاشق غذاخوری شکلات میزان کالری آن را معادل یک لیوان نوشابه بالا می برد. شیر کاکائوهای آماده و بسته بندی حاوی ۱۴۰ کالری یا حتی زیاد از ۲۵۰ کالری هستند که این میزان بستگی به شیر آن دارد که آیا شیر کم چرب است یا پر چرب. شیر به خودی خود حاوی مقدار زیادی کلسیم، پروتئین و قند طبیعی هست. طعم دار کردن آن – چه با شکلات یا وانیل یا توت فرنگی – تنها به شیر قند اضافه می کند.

     همه ما می دانیم نوشابه یک نوشیدنی ناسالم و با کالری زیاد هست، ولی آیا نوشابه تنها نوشیدنی ناسالم است؟ در ادامه چند نوشیدنی ناسالم دیگر معرفی می شوند

    کالری نوشیدنی های حاوی قهوه

    یک فنجان قهوه تلختقریبا هیچ کالری ندارد. ولی بسیاری از افزودنی های شیرین و حاوی خامه کالری قهوه را زیاد کردن می دهند. ۳۵۰ گرم قهوه لاته شیرین نشده که حاوی شیر بدون چربی است دارای ۱۵۰ کالری هست. افزودن طعم های دیگر به این قهوه و استفاده از شیر پرچرب جهت آن کالری نوشیدنی را تا ۴۰۰ کالری زیاد کردن می دهد که مربوط به چربی و قند اضافه نوشیدنی هست. بنابراین بهتر است جهت قهوه خود از شیر کم چرب و طعم دهنده های بدون قند استفاده کنید.

    کالری اسموتی ها

    اسموتی ها معمولا در ظرف های بزرگ سرو می شوند و دارای ۲۰۰ تا ۴۰۰ کالری هستند، ولی می توانند حتی از این میزان هم کالری بیشتری داشته باشند. به طور کل با افزودن لبنیات پرچرب و شیرین کننده های دیگری مانند عسل کالری اسموتی را زیاد کردن می دهید. اگر قصد خرید اسموتی دارید، بهتر است اسموتی بدون قند را گزینش کنید. ولی عالی ترین کار این است که اسموتی را خودتان در منزل و با استفاده از میوه ها و سبزی ها آماده کنید.

    کالری نوشیدنی های انرژی زا

    ۲۲۷ گرم نوشیدنی انرژی زا حاوی ۱۵۰ کالری است که کالری آن معادل ۳۵۰ گرم نوشابه هست. بعضی از انواع این نوشیدنی های انرژی زاحتی بیش از نوشابه کالری دارند. زیاد این کالری مربوط به قند موجود در این نوشیدنی هاست – زیاد از ۸ قاشق چایخوری در آن. به علاوه با مصرف نوشیدنی های انرژی زا کافئین زیادی وارد بدن خود می کنید. بعضی از انواع آن چیزی معادل ۴ تا ۵ فنجان قهوه کافئین در یک قوطی خود دارند.

    زیاد بدانید : مضرات رد بول و سایر نوشابه های انرژی زا جهت سلامت قلب

    زیاد بدانید : چرا نوشابه انرژی زا خوب نیست؟

    کالری شیک پروتئین protein shake

    تاکنون شده است بعد از ورزش کردن یا به جای وعده غذایی، شیک پروتئین بخورید؟ بهتر است قبل از نوشیدن، برچسب ترکیبات را بررسی کنید تا بدانید چه چیزی می خورید. یک بطری شیک پروتئین حاوی ۱۱۰ تا ۲۰۰ کالری است که این کالری مربوط می شود به پروتئین، چربی و قند. شیک پروتیئن که با شیر درست شده است هست، حاوی کلسیم هم هست. بعضی برندها شیک بدون چربی یا بدون قند به شما ارائه می دهند که کالری کمتری دارد.

    نوشیدنی هایی که کالری زیاد از نوشابه دارند

    کالری آبجو

    ۳۵۰ گرم آبجو معمولی حدود ۱۵۰ کالری دارد. آبجو سبک تر چیزی حدود ۱۰۰ کالری دارد. به یاد داشته باشید که هر چه محتوای الکل در آبجو زیاد باشد، میزان کالری موجود در ان زیاد خواهد بود.

    کالری شراب

    ۱۴۰ گرم شراب سفید دارای ۱۲۰ کالری است و همان مقدار شراب قرمز ۱۲۵ کالری دارد. ولی خوردن بعضی خوراکی ها همراه با مشروب کالری آن را از این هم زیاد می کند. بسته به میزان قند موجود در شراب و آبمیوه ای که همراه ان می نوشید، یک وعده شراب ممکن است حدود ۱۴۰ یا حتی زیاد از ۲۰۰ کالری داشته باشد.

    زیاد بدانید : پاکسازی بدن با آبمیوه فراوان و خطرات آن

    زیاد بدانید : جوانی و شادابی پوست را با این آبمیوه ها تضمین کنید

     همه ما می دانیم نوشابه یک نوشیدنی ناسالم و با کالری زیاد هست، ولی آیا نوشابه تنها نوشیدنی ناسالم است؟ در ادامه چند نوشیدنی ناسالم دیگر معرفی می شوند

    زیاد بدانید : ۵ نوشیدنی شفابخش

    زیاد بدانید : این ۱۹ نوشیدنی را قبل از خواب مصرف کن و مانند یک کودک بخواب

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی گروه تحریریه سایت

    واژه های کلیدی: نوشیدنی | نوشابه | آبمیوه | پروتئین | کالری | سلامت | انرژی | اسموتی | آبلیمو

    نوشیدنی هایی که کالری زیاد از نوشابه دارند

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی