امام حسين(ع):اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » خواص خردل ، پودر خردل و روغن خردل

    خواص خردل ، پودر خردل و روغن خردل

    خردل از جمله موادی است که دارای فواید زیادی هست. در این مقاله به فواید خردل ، روغن خردل و پودر خردل می پردازیم.

    خواص خردل ، پودر خردل و روغن خردل

    خردل از جمله موادی است که دارای فواید زیادی هست. در این مقاله به فواید خردل ، روغن خردل و پودر خردل می پردازیم.

    خردل چه خواصی دارد؟

    به غیر از سس خردل، دانه های خردل زرد و سبز در آشپزخانه کاربردهای زیادی دارند. خردل زرد ذاتا همه فن حریف است که به صورت سس یا روغن، دانه و یا به شکل پودری در دسترس است و فایده های شگفت انگیزی جهت سلامتی دارد.

    عبارات مهم : کلسترول خون – استفاده
    خردل زرد، چاشنی معروفی است که معمولا در هات داگ و همبرگر به کار می رود. به غیر از سس خردل، دانه های خردل زرد و سبز در آشپزخانه کاربردهای زیادی دارند. خردل زرد ذاتا همه فن حریف است که به صورت سس یا روغن، دانه و یا به شکل پودری در دسترس است و فایده های شگفت انگیزی جهت سلامتی دارد.

    خردل، منبع خوبی از پروتئین، فیبر، ویتامین C و بسیاری از ویتامین های B کمپلکس هست. خردل، غنی از مواد معدنی چون پتاسیم، فسفر، کلسیم و منیزیم است که جهت سلامتی اهمیت زیادی دارند. اگر تصادفا سموم مضری را ببلعید می توانید از آن جهت جنبش به تهوع استفاده کنید. اگر از فواید خردل زرد آگاه نیستید وقت آن است که با آن اشنا شوید. شما خردل را چه بصورت دانه های آن مصرف کنید و چه به صورت کامل یا آسیاب شده است و یا سس، قطعا می توانید از فایده های آن بهره مند شوید.

    ۱٫ خردل موثر در تسکین گرفتگی های عضلانی

    خواص خردل ، پودر خردل و روغن خردل

    شما می توانید از خردل زرد جهت برطرف کردن فوری هر گونه اسپاسم عضلانی استفاده کنید، چه این اسپاسم در کمرتان باشد و چه شانه های تان. خردل زرد می تواند عصب های دهان تان را جنبش کند که در نتیجه، عصب هایی را که موجب گرفتگی شده است اند تحت تاثیر قرار می دهد.

    خردل منبع خوبی از پتاسیم و کلسیم نیز هست که دو ماده ی مغذی مهم و مورد نیاز جهت حفظ استخوان ها و مفاصل و عضلات هستند. یک قاشق چایخوری خمیر خردل زرد بخورید و بعد یک لیوان آب بنوشید. این کار را هر روز انجام دهید تا اسپاسم تان برطرف شود.

    ۲٫ خردل موثر در درمان دردهای بدنی

    می توانید از روغن خردل که از دانه های خردل زرد تهیه شده است جهت تسکین هر گونه دردی استفاده کنید، به عنوان نمونه درد آرتروز. روغن خردل در بدن بر خلاف گیرنده های درد عمل می کند، یعنی می تواند سیگنال های درد را به خوبی مهار کند. مقداری روغن خردل را گرم کرده و با آن قسمت دردناک بدن را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ماساژ بدهید. این کار را روزی ۲ تا ۳ بار انجام دهید. همچنین می توانید با دانه های خردل، ضماد درست کنید و آن را روی قسمت دردناک بگذارید. هر لحظه جهت جلوگیری از سوختگی، از یک حوله ی نازک بین پوست تان و ضماد استفاده کنید.

    ۳٫ خردل موثر در کم کردن حملات آسم

    برای تسکین فوری حمله ی آسم، روغن خردل یکی از عالی ترین راه حل هایی است که می توانید در منزل از آن کمک بگیرید. روغن خردل حاوی ترکیبات متعددی است که می توانند التهاب و عفونت را در بدن مهار کنند.

    روغن دانه های خردل زرد می توانند به باز کردن راههای هوایی کمک کرده و عملکرد ریه ها را اصلاح بدهند و در نتیجه تنفس را ساده تر کنند. یک قاشق چایخوری روغن خردل را با کمی کافور گرم کنید و اجازه دهید خنک شود، سپس به آرامی آن را روی قفسه سینه و بالای کمر ماساژ بدهید. این کار را روزی دو تا سه بار انجام دهید تا علائم آسم تسکین پیدا کند. همچنین می توانید از دانه های خردل یا روغن ارگانیک آن تا جایی که ممکن است در پخت و پزتان استفاده کنید.

    ۴٫ خردل موثر در برطرف کردن بوی بد دهان

    خردل زرد، درمانی راحت ولی موثر جهت برطرف کردن بوی بد دهان. بوی تند سس خردل می تواند بوی بد دهان را پوشش بدهد.

    یک قاشق چایخوری سس خردل زرد را در دهان بگذارید و یک دقیقه آن را در دهان بچرخانید و سپس تف کنید. بعد یک قاشق چایخوری سس خردل بخورید و در نهایت دهان تان را کاملا با آب بشویید. هر وقت مورد نیاز بود از این راهکار استفاده کنید.

    خردل از جمله موادی است که دارای فواید زیادی هست. در این مقاله به فواید خردل ، روغن خردل و پودر خردل می پردازیم.

    ۵٫خردل موثر در تقویت سلامت قلب

    خردل زرد جهت سلامت قلب بافایده هست. روغن خردل سرشار از چربی های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع بوده و می تواند کلسترول خون را تعدیل کند. روغن خردل، LDL یا کلسترول بد را پایین آورده و HDL یا کلسترول بد را بالا می برد، بنابراین می تواند ریسک بیماری های قلبی و عروقی را کم کردن بدهد. ضمنا برگ های گیاه خردل، قدرت فوق العاده ای در کم کردن کلسترول دارند، چون می توانند با بایل اسید* bile acid در سیستم گوارش ترکیب شده است و دفع اسیدها از بدن را راحت تر کنند. شما می توانید تنها با استفاده از رون خردل خالص جهت پخت و پز و افزودن گیاه آن به سالادها و سوپ ها از فوایدش بهره مند شوید.

    * بایل اسید bile acid :کبد با استفاده از کلسترول بایل اسید تولید می کند. بایل اسید ماده ای است که به هضم کمک می کند.

    ۶٫ خردل موثر در تسکین سرفه و سرما خوردگی

    روغن خردل به علت ذات تند و تیزش درمان خوبی جهت سرما خوردگی و سرفه است.روغن خردل محیط زیست گرم دارد و به برطرف گرفتگی بینی و سینه کمک می کند.

    گیاه و سس خردل به خاطر منیزیم و آهنی که دارد می تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و شما را جهت فصل سرما خوردگی و آنفلوآنزا آماده کند.چند حبه سیر را داخل روغن خردل بجوشانید و بگذارید خنک شود. آن را صاف کنید و از روغنی که به دست آمده جهت ماساژ سینه، کمر و کف پاها و کف دست های تان استفاده کنید. این کار را روزی ۲ تا ۳ بار انجام دهید. همچنین جهت پاکسازی خلط در سیستم تنفسی، یک قاشق چایخوری دانه های زیره را با ۲ تا ۳ قاشق چایخوری روغن خردل را در یک کاسه آب جوش ترکیب کرده و بخار آن را تنفس کنید.

    ۷٫ خردل موثر در درمان ریفلاکس

    سس خردل زرد جهت درمان برگشت اسید معده بسیار موثر است چون می تواند اسید معده را خنثی کند. همچنین محتوای سرکه ی موجود در این سس به کم کردن pH اسید معده کمک می کند و از این رو ناراحتی معده را فورا تسکین می دهد.

    یک قاشق چایخوری سس خردل بخورید و سپس یک لیوان آب بنوشید. این کار را هر چقدر که مورد نیاز بود تکرار کنید تا ریفلاکس تان برطرف شود.

    هشدار: اگر سس خردل باعث شدت یافتن سوزش معده تان شد، این راهکار را متوقف کنید.

    ۸٫ خردل موثر در تقویت استخوان ها و دندان ها

    چه باور بکنید و چه نه، حتی مقدار کمی خردل زرد هم می تواند کمک بزرگی به حفظ سلامت دندان ها و استخوان های تان بکند.

    مواد مغذی گوناگون موجود در خردل زرد مانند فسفر، منگنز و منیزیم جهت سلامت استخوان ها و دندان ها بسیار بافایده هستند. به عنوان نمونه کلسیم جهت ساختن استخوان ها و حفظ قدرت آنها و همچنین جهت حفظ دندان ها مهم است. پایین بودن سطح کلسیم بدن می تواند تاثیر منفی بر سلامت دندان ها و استخوان ها بگذارد.

    کافیست هر روز یک قاشق غذا خوری پودر خردل زرد بخورید و سپس یک لیوان آب بنوشید.

    خواص خردل ، پودر خردل و روغن خردل

    ۹٫ خردل موثر در تقویت رشد موها

    خردل ویتامین های زیادی دارد که رشد موهای سالم را تقویت می کنند. وجود بتا کاروتن β-Carotene، پروتئین، آهن و کلسیم، کمک زیادی به حفظ سلامت موهای تان می کند.

    روغن خردل می تواند با زیاد کردن گردش خون در پوست سر، رشد موها را زیاد کردن بدهد.مقداری روغن خردل را گرم کنید و آن را از ریشه به سمت ساقه به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ بدهید. کلاه دوش بگذارید و اجازه دهید چند ساعت بماند. سپس با شامپو شستشو بدهید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

    * بتا کاروتن β-Carotene :یک رنگدانه قرمز-نارنجی است که در گیاه های و میوه ها یافت میشود. این ترکیب پیش ساز ویتامین آ است.

    ۱۰٫ خردل موثر جهت درمان شب ادراری

    شب ادراری مشکلی بسیار ناراحت کننده است که می توانید با خردل زرد آن را برطرف کنید. همچنین اگر دچار عفونت مجاری ادراری هستید، خردل زرد کمک زیادی به شما می کند.

    دانه های خردل زرد برشته شده است را آسیاب کنید تا پودری شکل شوند. یک دوم قاشق چایخوری از این پودر را با یک فنجان شیر گرم ترکیب کرده و این نوشیدنی را هر شب، یک ساعت قبل از رفتن به رختخواب به کودک تان بدهید. این کار را هر شب انجام دهید تا مسئله شب ادراری برطرف شود.

    چند توصیه در مورد خردل

    سس خردل زرد، سدیم زیادی دارد بنابراین در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید.

    – اگر دچار هر نوع بیماری قلبی هستید، از مصرف سس خردل اجتناب کنید.

    – در مصرف این چاشنی تند زیاده روی نکنید چون ممکن است پرسشها گوارشی ایجاد کند.

    خردل، طبیعتی گرم دارد و می تواند دمای بدن را بالا ببرد، بعد این هم دلیلی دیگر جهت حفظ اعتدال در مصرف خردل.

    – خودتان در منزل هم می توانید سس خردل درست کنید و با ادویه هایی چون فلفل، سیر و یا پاپریکا و کمی نمک طعم دارش کنید.

    روغن خردل را با عصاره ی خردل اشتباه نگیرید.

    روغن خردلی که آلوده به روغن خشخاش است مصرف نکنید چون جهت سلامتی تان خطرناک است.

    خردل از جمله موادی است که دارای فواید زیادی هست. در این مقاله به فواید خردل ، روغن خردل و پودر خردل می پردازیم.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : خردل بخورید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : سس خردل چه خواصی دارد؟ و مصرف آن جهت چه افرادی ممنوع است؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فواید سس قرمز،خردل،سفید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : فواید خردل سیاه

    خواص خردل ، پودر خردل و روغن خردل

    گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    منبع: bartarinha.ir


    واژه های کلیدی: کلسترول خون | استفاده | استخوان | سلامتی | کلسترول | کلسیم | سلامت | دندان | درمانی

    خواص خردل ، پودر خردل و روغن خردل

    خواص خردل ، پودر خردل و روغن خردل

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی