سعادت عادت است آنرا پرورش دهید.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » رژیم گرفتن و باورهای اشتباه مربوط به آن

    رژیم گرفتن و باورهای اشتباه مربوط به آن

    رژیم گرفتن یک مسئله بسیار مهم محسوب می شود، به خاص جهت افرادی که دارای اصافه وزن هستند، ولی باورهای غلطی در مورد رژیم گرفتن وجود دارد که در

    رژیم گرفتن و باورهای اشتباه مربوط به آن

    رژیم گرفتن یک مسئله بسیار مهم محسوب می شود، به خاص جهت افرادی که دارای اصافه وزن هستند، ولی باورهای غلطی در مورد رژیم گرفتن وجود دارد که در این مقاله به مرسوم ترین اعتقادات اشتباه در مورد رژیم گرفتن اشاره می کنیم.

    باورهای اشتباه در مورد رژیم گرفتن

    اکثر شما تصمیم به چربی سوزی گرفته اید. در این شرایط از خوردن غذاهای ناسالم اجتناب می کنید، میان وعده نمی خورید و هر وقت وقت آزاد پیدا می کنید به کلوب می روید، ولی باز هم نتیجه های خوبی مشاهده نمی کنید. در این باره با دکتر مایکل براد Michelle Braude، دکتر و متخصص تغذیه صحبت کردیم و ایشان به اعتقادات اشتباه مرسوم در مورد رژیم غذایی اشاره کرده اند که در ادامه به بیان آنها می پردازیم.

    عبارات مهم : باورهای اشتباه – مواد غذایی

    ۱٫ رژیم گرفتن و باورهای اشتباه : نخوردن وعده غذایی به چربی سوزی کمک می کند

    شاید تصور کنید نخوردن یک وعده غذایی یا سپری کردن وقت بین نهار و شام بدون هیچ میان وعده ای کار بسیار موثری است که در فرایند چربی سوزی انجام می دهید، ولی دکتر مایکل اعتقاد است گرسنگی کشیدن روش خوبی جهت چربی سوزی نیست. دکتر مایکل علت این مسئله را اینگونه توضیح می دهد : زیرا اولا زمانی که شما گرسنه می شوید، همه چیز به نظرتان خوشمزه می رسد، دوم اینکه جهت احساس رضایت باید غذای بیشتری بخورید. در نهایت نتیجه اینگونه است که بعد از گرسنگی کشیدن غذای زیاد از حد نیاز می خورید و همچنین غذاهای سالمی جهت خوردن گزینش نمی کنید.

    خوردن میان وعده های کوچک و مغذی بین هر وعده غذایی با حفظ ثبات قند خون و نیرومند تر کردن متابولیسم بدن، از بروز این مسئله پیشگیری می کند. دکتر مایکل توصیه می کند اگر می دانید مدت زیادی قرار است بیرون منزل باشید یا جهت مدت طولانی کار انجام دهید، حتما میان وعده های مقوی همراه خود داشته باشید. میان وعده های انتخابی شما باید حاوی ۲۰۰ کالری یا کمتر باشند و ترکیبی از فیبر، چربی های بافایده و پروتئین باشند. به عنوان مثال آجیل، دانه ها و میوه های خشک – یک سیب و یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و غلات سبوس دار با حمص یا هوموس – گزینش خوبی هستند.

    رژیم گرفتن و باورهای اشتباه مربوط به آن

    *حمص hummus :حُمص (به عربی: حُمُّص) یا نخود-ارده یک خوراک مدیترانه ای-عربی است که در خاورمیانه بسیار محبوب هست؛ و زیاد در سینی های مزه به عنوان پیش غذا سرو می شود. این خوراک از نخود پخته، روغن زیتون، ارده، آبلیمو و سیر له شده است درست می شود.

    ۲٫ رژیم گرفتن و باورهای اشتباه : در وقت رژیم گرفتن باید رژیم غذایی بدون گلوتن گزینش کنید

    مگر اینکه مبتلا به بیماری سلیاک celiac یا عدم تحمل گلوتن باشید، در غیر این صورت گزینش رژیم غذایی بدون گلوتن هیچ مزیتی ندارد. هر گونه چربی سوزی در صورت گزینش رژیم غذایی بدون گلوتن احتمالا به این علت است که از خوردن کیک، بیسکویت و نان اجتناب می کنید و در نتیجه کالری کمتری مصرف می کنید و نه به خاطر اینکه گلوتن را از رژیم غذایی خود از بین بردن کرده اید.

    حذف گروه های غذایی از رژیم منجر به بروز کمبودهای غذایی و بروز پرسشها بهداشتی می شود. اگر نشانه شما چربی سوزی است بهتر است بر روی اندازه هر وعده غذایی تمرکز کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : درباره بیماری سلیاک چه می دانید؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علت، علامت و درمان سلیاک

    رژیم گرفتن یک مسئله بسیار مهم محسوب می شود، به خاص جهت افرادی که دارای اصافه وزن هستند، ولی باورهای غلطی در مورد رژیم گرفتن وجود دارد که در

    ۳٫ رژیم گرفتن و باورهای اشتباه : غذاهای سالم باعث زیاد کردن وزن نمی شوند

    بهتر است به خاطر داشته باشید صرفا سالم بودن و مغذی بودن یک غذا به این معنا نیست که می توانید مقدار زیادی از آن غذا را بخورید. حتی اگر تنها به خوردن غذای سالم مانند آجیل، آووکادو، روغن زیتون و شکلات تلخ عادت دارید، مورد نیاز است میزان مصرف خود از این مواد غذایی را به خاطر داشته باشید.

    به عنوان مثال مصرف کمی روغن زیتون مزیت های زیادی جهت سلامت شما دارد، ولی اگر مقدار زیادی از آن را روی غذا یا نان خود بریزید، کالری زیادی دریافت کرده و زیاد کردن وزن در پی خواهد داشت. این مسئله در مورد آجیل و مغزی جات هم درست است – بهتر است میزان مناسب و سالم را شناسایی کنید و از خوردن بیش از آن مقدار اجتناب کنید.

    ۴٫ رژیم گرفتن و باورهای اشتباه : کربوهیدرات ها باعث چاقی می شوند

    حذف کامل کربوهیدرات ها از رژیم غذایی در ابتدا منجر به چربی سوزی می شود، ولی این مسئله پایدار نیست و خیلی سریع احساس خستگی و جنبش پذیری خواهید کرد. به علاوه بعد از اینکه دوباره رژیم غذایی معمول خود را شروع کنید، مجددا دچار زیاد کردن وزن خواهید شد. به جای کنار گذاشتن تمام کربوهیدرات ها، غذای مناسب بخورید. غذاهای مناسب عبارتند از کربوهیدرات های تصفیه نشده و حاوی سبوس، مانند غلات سبوس دار یا نان چاودار، کینوا quinoa ، برنج قهوه ای، سیب زمینی شیرین و جو. همه این ها منابع غنی از فیبر (یک رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات پایین هر لحظه با یک عارضه جانبی یعنی یبوست، همراه است) و انواع متفاوت ویتامین ها و مواد معدنی دیگر هستند.

    *کینوا یا خاویار گیاهی quinoa : یک دانه کوچک لوبیا شکل به رنگ عاج است .عطر ملایم و طعمی شیرین و مطلوب دارد. مخصوصا جهت کسانی که رژیم غذایی دارند و همچنین گیاهخواران توصیه می شود. کینوا سرشار از کربوهیدرات های بافایده جهت تامین انرژی بدن است.

    ۵٫ رژیم گرفتن و باورهای اشتباه : دوری از خوردن چربی به چربی سوزی کمک می کند

    دکتر مایکل تاکید می کند بدن شما جهت سوزاندن چربی به منابع خوب چربی نیاز دارد. به این ترتیب اطمینان حاصل کنید چربی های سالم و اشباع نشده موجود در آجیل ها، دانه ها، کره بادام زمینی، آووکادو و روغن زیتون مصرف می کنید. این چربی ها دارای مزیت های زیادی جهت سلامت هستند و احساس رضایت از غذا خوردن به شما می دهند (احساس سیری کامل). ثابت شده است که این روغن ها خطر بروز بیماری های قلبی را کم کردن می دهند و به بدن در جذب ویتامین ها و مواد معدنی کمک می کنند. آنها را روزانه و به مقادیر مناسب در رژیم غذایی خود قرار دهید تا زیاد احساس سیری کنید و در فرایند چربی سوزی موفق تر باشید.

    رژیم گرفتن و باورهای اشتباه مربوط به آن

    ۶٫ رژیم گرفتن و باورهای اشتباه : ورزش کردن بااهمیت ترین عامل چربی سوزی است

    ورزش کردن فوق العاده است و جهت حفظ سلامتی مهم هست، ولی لازم است که با یک رژیم غذایی خوب و سالم همراه باشد تا به نشانه خود در چربی سوزی برسید. هر مربی ورزشی نیز این توصیه را به شما خواهد کرد که ورزش کردن نمی تواند جای رژیم غذایی سالم را بگیرد و اصول مهم جهت چربی سوزی در واقع در آشپزخانه شما وجود دارند. به علاوه ورزش کردن باعث زیاد کردن اشتها می شود، بنابراین مورد نیاز است در این مورد با دقت بیشتری واکنش‌ها کنید و بعد از هر بار ورزش کردن با احتیاط غذا بخورید.

    متاسفانه ورزش کردن این مجوز را به شما نمی دهد که هر چه می خواهید بخورید و کالری که می سوزانید در مقایسه با غذایی که می خورید نقش کمتری در تلاش شما جهت چربی سوزی دارد. با این حال ورزش کردن دارای هزاران مزیت دیگر هست، بنابراین ورزش منظم همراه با گزینش یک رژیم غذایی سالم و متعادل یک شیوه زندگی عالی است که می توانید گزینش کنید.

    ۷٫ رژیم گرفتن و باورهای اشتباه : عدد روی ترازو همه واقعیت مربوط به وزن را نشان می دهد

    دکتر مایکل می گوید: وزن خود را با رقم روی ترازو محاسبه نکنید. بیقراری و بی صبری جهت مشاهده سریع تر نتیجه چشمگیر تمام تلاش های شما در روند چربی سوزی را خراب می کند. به علاوه راه های مهم دیگری جهت کنترل میزان چربی سوزی وجود دارد، از جمله چقدر لباس هایتان اندازه شما هستند، چه احساسی دارید و چطور به نظر می رسید و سطح انرژی و استقامت شما.

    ایجاد تغییرات ثابت در رژیم غذایی و شیوه زندگی و توجه به نتیجه های یک روند آهسته است و ممکن است چند هفته طول بکشد. تلاش کنید صبور باشد و به عادت های تازه و سالم انتخابی خود پایبند بمانید، بدن شما از تمام تغییراتی که ایجاد کرده اید هر روز بهره می برد. به این عادت ها و نکات پایبند بمانید و مطمئن باشید نتیجه خوبی مشاهده خواهید کرد، به خاص اینکه نتیجه حاصل پایدار خواهد بود.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : رژيم غذايی لاغری

    اگر می خواهید زیاد بدانید : رژیم لاغری ۷ روزه ای که ۸ کیلو وزن تان را کم می کند

    رژیم گرفتن یک مسئله بسیار مهم محسوب می شود، به خاص جهت افرادی که دارای اصافه وزن هستند، ولی باورهای غلطی در مورد رژیم گرفتن وجود دارد که در

    اگر می خواهید زیاد بدانید : قبل از شروع به رژیم گرفتن، این نکات را بخوانید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : به جای رژیم گرفتن، این مواد غذایی را بخورید تا لاغر شوید

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: باورهای اشتباه | مواد غذایی | رژیم غذایی | باورهای غلط | وعده غذایی | غذا خوردن | خوردن غذا | کالری | احساس | احساسی

    رژیم گرفتن و باورهای اشتباه مربوط به آن

    رژیم گرفتن و باورهای اشتباه مربوط به آن

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • افست کتاب لاتین
  • چاپ کتاب اورجینال
  • منابع اورجینال رباتیک