آیا او (خدا) برای بنده اش کافی نیست؟ (قران کریم)
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

    عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

     قلب یکی از بااهمیت ترین اندام های بدن است که عدم توجه به آن پیامدهای جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. همه می دانیم رژیم غذایی بد و ورزش

    عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

    قلب یکی از بااهمیت ترین اندام های بدن است که عدم توجه به آن پیامدهای جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. همه می دانیم رژیم غذایی بد و ورزش نکردن به قلب آسیب می رساند، ولی بعضی عوامل آسیب رسان دیگر نیز وجود دارند که شاید تاکنون هرگز نشنیده باشید. در این مقاله به این عوامل اشاره می شود.

    قلب بیمار به خاطر این عادت های عجیب

    حقایقی در مورد قلب

    همه شما می دانید که یک رژیم غذایی ناسالم و تحرک کم می تواند به قلب آسیب بزند. ولی مواردی وجود دارند که باعث بروز بیماری های قلبی می شوند و شما از آنها اطلاعی ندارید. در ادامه به بعضی از این موارد اشاره می کنیم و نکاتی را بیان می کنیم که به سالم نگه داشتن قلب کمک می کنند.

    عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

    ۱٫ قلب و پرسشها دندانی

    برای مسواک زدن و استفاده از نخ دندان انگیزه بیشتری نیاز دارید؟ افرادی که مبتلا به بیماری های لثه هستند، زیاد از دیگران در معرض مبتلا شدن به بیماری های قلبی نیز می باشند. ارتباط بین این دو مسئله مشخص نیست، ولی برخی متخصصان تصور می کنند باکتری های لثه های شما ممکن است وارد جریان خون شده است و منجر به التهاب رگ های خونی و بروز دیگر پرسشها قلبی شود. هر ۶ ماه یک بار جهت چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر متوجه قرمزی و التهاب در لثه های خود شدید یا هر گونه تغییری در دندان هایتان مشاهده کردید، بلافاصله به دکتر مراجعه کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : وقتی دندان و قلب متحد می شوند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : از دست دادن دندان ها جهت قلب مضر است!

     قلب یکی از بااهمیت ترین اندام های بدن است که عدم توجه به آن پیامدهای جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. همه می دانیم رژیم غذایی بد و ورزش

    اگر می خواهید زیاد بدانید : تاثیر جرم دندان بر سکته مغزی و قلبی

    ۲٫ قلب و کار شیفتی

    طبق بررسی هایی که در دانشگاه غربی کانادا انجام شده، کار کردن در شب یا داشتن ساعت های کاری نامنظم خطر بروز حمله قلبی را زیاد کردن می دهد. محققان می گویند کار شیفتی تاثیر بدی بر روی ریتم شبانه روزی بدن داشته و این مسئله به قلب آسیب می زند. بنابراین اگر ساعت کاری منظم روزانه ندارید، اقداماتی انجام دهید تا خطر بروز بیماری قلبی را در خود کم کردن دهید. ورزش کنید، رژیم غذایی سالم داشته باشید و به طور منظم به دکتر مراجعه کنید.

    ۳٫ قلب و گیر کردن در ترافیک

    هر کسی که در ترافیک مانده به شما می گوید که ترافیک استرس زاست. به همین علت است که محققان یک ساعت ماندن در ترافیک را معادل زیاد کردن چشمگیر میزان حمله قلبی در افراد می دانند.میزان بالای سر و صدا – مانند سر وصدایی که در یک بزرگراه می شنوید – هم با بروز حمله قلبی در ارتباط هستند. اگر نمی توانید از رانندگی در ساعات اوج ترافیک اجتناب کنید، سعی کنید با گوش دادن به موسیقی آرام بخش سطح استرس خود را کم کنید. یا اینکه با مسافران خود صحبت کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آیا زندگی در نزدیکی یک بزرگراه شلوغ بر سلامت قلب تاثیر می گذارد؟

    عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آلودگی هوا و ترافیک دو عامل مهم در زیاد کردن میزان سکته قلبی

    ۴٫ قلب و یائسگی زودهنگام

    اگر خانمی هستید که قبل از سن ۴۶ سالگی وارد دوره یائسگی شده است اید، احتمال بروز حمله قلبی یا سکته مغزی دو برابر زیاد از کسانی است که دیرتر وارد یائسگی می شوند. کم کردن سطح استروژن، هورمونی که دارای اثرات موثر و دوستانه است، نقش مهمی در بروز این مسئله دارد. از دکتر بخواهید آزمایش های مربوط به عوامل بروز بیماری قلبی را (مانند کلسترول بالا) بر روی شما انجام دهد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کدام زنان در معرض یائسگی زودرس هستند؟

     قلب یکی از بااهمیت ترین اندام های بدن است که عدم توجه به آن پیامدهای جبران ناپذیری در پی خواهد داشت. همه می دانیم رژیم غذایی بد و ورزش

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بیماریهای بعد از یائسگی

    ۵٫ قلب و خروپف کردن

    اگر همسرتان به شما می گوید که شب ها خروپف می کنید یا به نظر می رسد در هنگام خواب دچار کمبود هوا یا گرفتگی نفس شده است اید، به دکتر مراجعه کنید. ممکن است مبتلا به یک مشکل جدی به نام آپنه خواب باشید. این مسئله زمانی بروز می کند که مسیر هوایی تان به طور موقت مسدود شده است و باعث وقفه های تنفسی می شود. این اختلال با بروز مشکلاتی مانند فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم، سکته مغزی و نارسایی قلبی در ارتباط است. درمان می تواند به تنفس راحت تر و کم کردن خطر بروز بیماری قلبی کمک کند.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : انواع آپنه خواب، علائم، شیوع، علل و درمان هر یک از آنها

    عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : دچار آپنه خواب شده است اید اگر این ۷ علائم را دارید

    اگر می خواهید زیاد بدانید : آیا خروپف کودکان در خواب خطرناک است؟

    ۶٫ قلب و هپاتیت C

    اگر دچار این عفونت در کبد خود هستید، احتمال اینکه دچار کلسترول پایین و فشار خون پایین باشید، بیش از دیگران است. ولی با وجود پایین بودن کلسترول و فشار خون، مبتلا شدن به بیماری هپاتیت C خطر بروز بیماری قلبی را نیز زیاد کردن می دهد. محققان فکر می کنند هپاتیت C ممکن است باعث التهاب سلول های بدن و بافت ها شود، از جمله سلول ها و بافت های قلب. در این شرایط به طور منظم به دکتر مراجعه کنید تا هر گونه علائم مسئله قلبی را پیگیری کنید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : هپاتیت C چیست؟

    ۷٫ قلب و عدم خواب کافی و خوب

    وقتی شب ها به طور متوالی کمتر از ۶ ساعت می خوابید، خطر بالا رفتن فشار خون و کلسترول خون زیاد کردن پیدا می کند. این عوامل باعث چاق شدن و مبتلا شدن به دیابت می شود که هر دو عوامل آسیب رسان به قلب هستند. این مسئله به این معنا نیست که در طول روز ۹ ساعت بخوابید. هنگامی که به طور منظم زیاد از ۹ ساعت می خوابید، خطر مبتلا شدن به دیابت و سکته مغزی در شما زیاد کردن پیدا می کند. دیابت و سکته مغزی هم هر دو عوامل شدت یافتن کننده بیماری قلبی هستند. مغز، بدن و قلب خود را عادت دهید به خواب منظم و کافی – ۷ تا ۹ ساعت خواب شبانه.

    ۸٫ قلب و ازدواج نا موفق

    یک ازدواج موفق و داشتن یک جفت مناسب باعث خوش حالی و سلامت قلب می شود. سالمندانی که در ازدواج خود موفق هستند کمتر از کسانی که یک ازدواج ناشاد دارند، در معرض مبتلا شدن به بیماری قلبی هستند. علت احتمالی چیست؟ استرس. زمانی که مضطرب هستید، احتمال گزینش رژیم غذایی نامناسب و اقداماتی که به قلب آسیب می رسانند، مانند نوشیدن بیش از حد الکل، زیاد است. به علاوه هورمون استرس دارای تاثیر منفی بر روی قلب است. بنابراین اگر ازدواج خوش حالی ندارید، حتما به مشاور مراجعه کنید.

    ۹٫ قلب و تنهایی

    وقتی که وقت خود را با افرادی که دوست دارید، سپری می کنید، استرس شما کم کردن پیدا کرده و فعالیت شما نیز زیاد کردن پیدا می کند. افرادی که تنها زندگی می کنند، بیش از دیگران در معرض مبتلا شدن به بیماری قلبی هستند. اگر به خانواده و دوستان خود نزدیک نیستید، به کسی که نیاز به کمک دارند، نزدیک شوید یا یک حیوان خانگی گزینش کنید.

    ۱۰٫ قلب و چربی شکم

    هر میزان وزن اضافه به نوعی سنگینی روی قلب شماست، ولی چربی اطراف کمر و شکم خطرناک تر است. چربی در قسمت میانه بدن باعث می شود بدن شروع به تولید هورمون ها و مواد شیمیایی کند که می توانند فشار خون را زیاد کردن دهند و تاثیر بدی بر روی عروق خونی و سطح کلسترول داشته باشند. اگر خانم هستید و اندازه دور کمرتان زیاد از ۸۹ است و یا آقا هستید و اندازه دور کمرتان زیاد از ۱۰۱ هست، به دکتر مراجعه کنید و در مورد رژیم غذایی خود و برنامه ورزشی با دکتر مشورت کنید. بررسی ها نشان داده اند که یوگا و تمرینات ورزشی شدید و کوتاه مدت روش های خوبی جهت کم کردن دور کمر هستند.

    ۱۱٫ قلب و تماشای زیاد تلویزیون

    افرادی که مدت زیادی از وقت خود را جلوی تلویزیون سپری می کنند، بیش از دیگران در معرض مبتلا شدن به بیماری های قلبی هستند. هر ساعتی که به تماشای تلویزیون سپری می کنید، خطر مبتلا شدن به بیماری قلبی در شما ۲۰ درصد زیاد کردن پیدا خواهد کرد.نشستن بااهمیت ترین عامل بروز این مسئله است و با بروز مشکلاتی مانند فشار خون بالا در ارتباط هست. تا زمانی که محققان علت ارتباط بین تماشای تلویزیون و بروز بیماری های قلبی را کشف نکرده اند، بهتر است میزان تماشا کردن تلویزیون را محدود کنید.

    ۱۲٫ قلب و ورزش بیش از حد

    ورزش کردن جهت قلب عالی هست. ولی اگر اندام شما نامتناسب شده است یا اگر هر از گاهی و کم ورزش می کنید، بهتر است به تدریج ورزش را شروع کرده و استقامت خود را بالا برید. زمانی که جهت مدت زیاد یا خیلی سخت ورزش می کنید، خطر بروز حمله قلبی و دیگر پرسشها زیاد کردن پیدا می کند. اگر در مورد میزان ورزش و نوع ورزش مناسب خود مطمئن نیستید، بهتر است با یک ورزش ملایم مانند پیاده روی شروع کنید. اگر در معرض مبتلا شدن به بیماری قلبی هستید، با دکتر مشورت کنید و در هنگام ورزش کردن از یک کنترل کننده قلب استفاده کنید.

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    Save

    واژه های کلیدی: کلسترول بالا | رژیم غذایی | کلسترول خون | دندانپزشک | نخ دندان | مبتلا شدن | ترافیک | بیماری | ازدواج | ارتباط | کلسترول

    عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

    عادت های عجیبی که به قلب آسیب می رسانند

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب