تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » به تعویق انداختن پیری با ۵ راه موثر

    به تعویق انداختن پیری با ۵ راه موثر

    هیچ قرص جادویی ای جهت به تعویق انداختن پیری وجود ندارد ولی تغییرات شیوه زندگی از هم اکنون می تواند باعث شود که در آینده احساس جوانی بیشتری داشته باشید.

    به تعویق انداختن پیری با 5 راه موثر

    هیچ قرص جادویی ای جهت به تعویق انداختن پیری وجود ندارد ولی تغییرات شیوه زندگی از هم اکنون می تواند باعث شود که در آینده احساس جوانی بیشتری داشته باشید.

    ۵ راهی که می تواند پیر شدن شما را به تعویق بیندازد

    افزایش سن یک واقعیت است و هر انسانی با آن روبرو می شود.

    عبارات مهم : مقابله با پیری – مواد غذایی
    ولی دکتر رابین برزین Robin Berzin، مشاوره ای عالی جهت به تعویق انداختن روند پیری جهت شما دارد.

    هیچ قرص جادویی ای جهت به تعویق انداختن پیری وجود ندارد ولی تغییرات شیوه زندگی از هم اکنون می تواند باعث شود که در آینده احساس جوانی بیشتری داشته باشید.

    پیری فقط در پوست اتفاق نمی افتد، بلکه سلول ها، بافت ها و اندام ها را هم درگیر می کند. بنابراین زمانی که شما دلواپس ایجاد چین و چروک روی پوستتان می شوید باید بدانید که پیری خیلی وقت پیش از سن ۲۶ سالگی در بدنتان شروع شده.

    فرایند بیولوژیکی زیاد کردن سن در نتیجه عوامل زیادی پیش می آید که از نظر تئوی نقش استرس اکسیداتیو از رادیکال های آزاد، روند گلیکاسیون ( اتصال مولکول های قند به پروتئین های خون )، کوتاه شدن تلومر ها و اثرات التهاب بر بدن است.

    به عنوان مثال در یک مطالعه گروهی از شرکت کنندگان از یک رژیم غذایی گیاهی، انجام ورزش میانگین و فعالیت های کم کردن دهنده استرس مثل یوگا و مدیتیشن استفاده کردند و گروه دیگر این تغییرات را در سبک زندگیشان ایجاد نکردند.

    دانشمندان طول تلومر ( کلاهک های محافظتی در انتهای کروموزوم ها ) گلبول های سفید در هر دو گروه را در ابتدای مطالعه و ۵ سال بعد اندازه گیری کردند.

    گروهی که تغییرات سالم در سبک زندگی داشتند به طول میانگین طول تلومرهایشان ۱۰ درصد زیاد کردن داشت در حالی که طول تلومر در گروه کنترل به طول میانگین ۳ درصد کم کردن داشته است.

    تحقیقات نشان داده اند که تلومرهای کوتاه تر با بیماری هایی مانند سرطان و کم کردن طول عمر فرد همراهند و تغییرات سالم در سبک زندگی باعث زیاد کردن طول تلومر ها خواهد شد.

    برای به تعویق انداختن پیری تمرینات اینتروال شدید به برنامه ورزشی هفتگی خود بیفزایید

    به تعویق انداختن پیری با ۵ راه موثر

    هر ورزشی جهت حفظ سلامت مهم است به خصوص با زیاد کردن سن.

    ورزش ایروبیک ( هوازی ) جهت حفظ سلامت قلب و عروق حیاتی است در حالی که تمرین های مقاومتی به حفظ توده عضلانی و تراکم استخوانی کمک می کند.

    اما مشخص شده است ورزش های اینتروال شدید high intensity interval training یا به اختصار HIIT که اغلب جهت چربی سوزی مورد توجه قرار می گیرند جهت مقابله با پیری، بسیار ارزشمند هستند و در واقع می توانند علایم پیری سلولی را معکوس نمایند.

    مطالعات نشان داده اند که کم کردن عمل میتوکندری ها که در واقع نیرگاه های سلولی هستند یکی از بااهمیت ترین عوامل پیری است و تنها ورزشی که روی سلامت و زیاد کردن تعداد میتوکندری ها اثر می گذارد، ورزش های HIIT است.

    من به بیمارانم توصیه می کنم که جهت معکوس کردن روند پیری در هفته حداقل دو روز تمرینات HIIT را انجام دهند.

    برای به تعویق انداختن پیری مصرف قند های تصفیه شده است را ترک کنید

    مصرف رژیم غذایی با قند بالا باعث تجزیه کلاژن پوست می شود، پروتئینی که تقویت کننده پوست هست. این امر می تواند نشانه های ظاهری پیری مثل خشن شدن، چین و چروک و از دست دادن انعطاف پذیری پوست را زیاد کردن دهد.

    زمانی که قند مصرف میکنید با پرتئین های موجود در خونتان تصویر العمل داده و محصولات پایدار پیشرفته گلیکاسیون advanced glycation end products یا به اختصار AGEs از طریق فرایندی به نام گلیکاسیون، تولید می شود که به پروتئین های کلاژن و الاستین آسیب وارد می کند که اثر قابل توجهی بر پوست می گذارد.

    ضمن این که التهاب ایجاد شده است در بدن بر اثر مصرف قند با بیماری های مرتبط با سن، استرس اکسیداتیو و آسیب میتوکندری ها در ارتباط است.

    به همین علت من به بیمارانم توصه می کند که قندهای تصفیه شده است را از رژیم غذایی خود از بین بردن کرده و عسل، سیروپ افرا و میوه ها را جایگزین آن کنند.

    برای به تعویق انداختن پیری مکمل های حاوی گلوتاتیون مصرف نمایید

    گلوتاتیون Glutathione، پپتیدی است که به طور طبیعی در بدن ساخته می شود و در تمام سلول ها وجود دارد. نیرومند ترین آنتی اکسیدان بدن است که نقش مهمی در سم زدایی بدن از تننش های محیطی، آلودگی هوا، فلزات سنگین و سایر سموم دارد.

    با زیاد کردن سن، سطح گلوتاتیون کم کردن پیدا کرده و ما را نسبت به استرس اکسیداتیو oxidative stress، آسیب پذیر تر می کند.

    استرس اکسیداتیو زمانی اتفاق می افتد که مولکول های ناپایدار به نام رادیکال های آزاد به پروتئین ها، چربی ها و DNA سلولی ما آسیب می رسانند.

    این آسیب ها با گذشت وقت منجر به پیری، بیماری های مرتبط با سن و کم کردن طول عمر می شود.

    تحقیقات تازه نشان داده اند که تقویت سطح گلوتاتیون شما می تواند به کم کردن ا سترس اکسیداتیو و مبارزه با پیری کمک کند.

    هیچ قرص جادویی ای جهت به تعویق انداختن پیری وجود ندارد ولی تغییرات شیوه زندگی از هم اکنون می تواند باعث شود که در آینده احساس جوانی بیشتری داشته باشید.

    کاهش تنش فیزیکی و احساسی در زندگی

    بدن شما در برابر استرس های فیزیکی و احساسی با پاسخ جنگ و گریز مقابله می کند که منجر به ترشح هورمون های کورتیزول و آدرنالین می شود.

    این تصویر العمل فیزیولوژیکی در مقدار کم طبیعی است ولی اگر تحت فشار زیاد و مداوم قرار بگیرید، ترشح بالای کورتیزول منجر به تولید زیاد رادیکال های آزاد خواهد شد.

    استرس مزمن با نشانه های التهاب همراه است که منجر به ایجاد بیماری های مرتبط با سن مثل مقاومت در برابر انسولین، سخت شدن شریان ها و سندرم متابولیک همراه است.

    من جهت مقابله با استرس های عاطفی و پر خطر از بیمارانم می خواهم که تمرینات یوگا و مدیتیشن انجام دهند.

    کاهش قرار گرفتن در معرض آلودگی های محیطی

    رادیکال های آزاد بواسطه فرایندهای روزانه بدن مانند تنفس ایجاد می شوند.

    هر نوع آلاینده محیطی از جمله آلودگی هوا، مواد شیمیایی لوازم آرایشی و آفت کش های مواد غذایی منجر به استرس اکسیداتیو در بدن می شود.

    مطالعه ای که اخیرا انجام شده است نشان داده است که لکه های پیری روی پست با زیاد کردن نسبتا کم آلودگی هوا، ۲۵ درصد زیاد کردن پیدا می کند.

    قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا در طولانی مدت با بیماری های قلبی عروقی، اختلال عملکرد شناختی، سرطان و فوت زودرس همراه است.

    افرادی که هر سال دوز سنگین مواد شیمیایی آزاد شده است از زغال سنگ، نفت، بنزین، تنباکو و پوب را تنفس می کنند نسبت به دیگران تلومر های کوتاه تری دارند.

    شاید نتوانید خود را از آلودگی های محیط شهری دور کنید ولی می توانید با استفاده از لوازم آرایشی ارگانیک ، دوز مواد شیمیایی ای که به بدن می رسند را کم کردن دهید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۵ علت پیری سریع رس؟!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کشف عامل ضد پیری به وسیله دانشمندان

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کاهش سرعت پیری با ۶ دستور موثر گیاهی

    به تعویق انداختن پیری با ۵ راه موثر

    اگر می خواهید زیاد بدانید : عوارض خوراکی های ترش مزه: پیری زودرس و کم خونی!!!

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی گروه تحریریه سایت

    واژه های کلیدی: مقابله با پیری | مواد غذایی | رژیم غذایی | آلودگی هوا | سبک زندگی | بیماری | آلودگی | رادیکال | سلامت | زندگی | استرس

    به تعویق انداختن پیری با 5 راه موثر

    به تعویق انداختن پیری با ۵ راه موثر

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب اورجینال
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • کتاب های الکترونیک اورجینال