شما بدون تسلط بر خود نمی توانید فاتح دیگران باشید.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » خاصیت انجیر تازه، انجیر خشک و برگ آن

    خاصیت انجیر تازه، انجیر خشک و برگ آن

     انجیر یکی از میوه های خوشمزه و پرخاصیت است که هم میتوان از شکل خشک شده است آن استفاده کرد و هم از برگ های آن. در این مطلب

    خاصیت انجیر تازه، انجیر خشک و برگ آن

    انجیر یکی از میوه های خوشمزه و پرخاصیت است که هم میتوان از شکل خشک شده است آن استفاده کرد و هم از برگ های آن. در این مطلب با جزیئات کامل به تمام فواید انجیر و برگ انجیر اشاره می کنیم.

    فواید انجیر و برگ انجیر

    مزایای انجیر عبارتند از مصرف میوه جهت درمان پرسشها جنسی، برطرف یبوست، سو هاضمه، هموروئید، دیابت، سرفه، برونشیت و آسم. به علاوه انجیر یک روش سریع و سالم جهت زیاد کردن وزن بعد از اصلاح یک بیماری سخت است.

    عبارات مهم : پیشگیری از سرطان – سرطان روده بزرگ
    درخت انجیر از خانواده شاه توت محسوب می شود که معمولا در آسیا می روید. انجیر خشک تقریبا هر زمانی از سال و در هر جایی در دسترس شما می باشد.

    موارد مصرف انجیر

    انجیر میوه شیرین و نرمی است که خمیر آن معمولا جایگزین شکر می شود. شربت انجیر نیز به عنوان یک جایگزین سالم تر به جای شربت ذرت و نیشکر مورد استفاده قرار می گیرد. انجیرهای پردازش شده است نیز جهت ساختن پودینگ و انواع کیک، مربا، ژله و دسرهای متفاوت استفاده می شود. میوه انجیر به عنوان یک میان وعده سالم در نظر گرفته می شود.

    خاصیت انجیر تازه، انجیر خشک و برگ آن

    خواص انجیر

    خواص انجیر مربوط می شود به مواد معدنی، ویتامین ها و فیبر موجود در این میوه است. انجیر حاوی مقدار زیادی مواد مغذی است، از جمله ویتامین A، ویتامین B1، ویتامین B2، کلسیم، آهن، فسفر، منگنز، سدیم، پتاسیم و کلرین.

    انجیر دارای مزیت های فوق العاده زیادی است که در ادامه با شرح زیاد به آنها اشاره می کنیم.

    پیشگیری از یبوست

    هر سه عدد انجیر حاوی ۵ گرم فیبر است. وجود فیبر زیاد در انجیر به عملکرد سالم و منظم روده کمک کرده و از یبوست پیشگیری می کند. فیبر به زیاد کردن حجم و حرکات روده کمک می کند، بنابراین نه تنها از بروز یبوست پیشگیری می کند، بلکه در برطرف اسهال و حرکات نامنظم و ناسالم روده هم موثر است.

    کاهش وزن

    فیبر موجود در انجیر به چربی سوزی کمک کرده و اغلب مصرف آن به افراد چاق توصیه می شود. با این حال کالری بالای این میوه می تواند باعث زیاد کردن وزن شود، به خاص زمانی که با شیر مصرف می شود. خوردن مقدار کمی انجیر جهت دریافت مواد مغذی مهم کافیست و پرخوری انجیر توصیه نمی شود.

    کاهش سطح کلسترول

    انجیر حاوی پکتین pectin هست. پکتین یک فیبر محلول در آب هست. زمانی که انجیر در سیستم گوارشی حرکت می کند، کلسترول اضافه را با خود به سمت سیستم دفع کننده بدن می برد. به علاوه پکتین به عنوان یک فیبر قابل حل حرکات سالم روده را جنبش می کند. پکتین دارای خاصیت ملین است. مصرف مقدار زیاد فیبر به سلامت کلی بدن کمک کرده و از بروز انواع پرسشها شکمی از جمله سرطان روده پیشگیری می کند.

     انجیر یکی از میوه های خوشمزه و پرخاصیت است که هم میتوان از شکل خشک شده است آن استفاده کرد و هم از برگ های آن. در این مطلب

    پیشگیری از بیماری قلبی

    انجیر خشک شده است حاوی فنول، اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ است.این اسیدهای چرب خطر بروز بیماری های قلبی را کم کردن می دهند. به علاوه برگ های انجیر تاثیر مهار کنندگی بر روی تری گلیسرید دارد و میزان تری گلیسرید را کم کردن می دهد. تری گلیسرید یک عامل مهم دیگر در بروز بیماری های قلبی است.

    زیاد بدانید : نکات جالب و مهمی راجع به تری گلیسرید

    زیاد بدانید : اگر تری گلیسرید بالا دارید، از این غذاها اجتناب کنید

    درمان سرطان روده

    وجود فیبر از بین بردن رادیکال های آزاد و دیگر عوامل بروز سرطان را جنبش می کند، به خاص در روده بزرگ، آیا که حرکت سالم روده را زیاد کردن می دهد.

    زیاد بدانید : نشانه های اولیه سرطان روده بزرگ که باید بدانید

    زیاد بدانید : مشخصات افرادی که به سرطان روده بزرگ مبتلا می شوند

    خاصیت انجیر تازه، انجیر خشک و برگ آن

    پیشگیری از سرطان پستان

    فیبر موجود در انجیر به پیشگیری از سرطان سینه کمک می کند. بعد از دوره یائسگی تعادل هورمونی زنان دچار اختلال می شود. تمام بخش های سیستم بدن طوری با هم در ارتباط هستند که این اختلال هورمونی بر روی سیستم ایمنی تاثیر می گذارد و در نتیجه بر روی توانایی آنتی اکسیدان ها جهت مبارزه با رادیکال های آزاد تاثیر می گذارد. رادیکال های آزاد نخستین عوامل بروز سرطان هستند، بنابراین انجیر با ارائه فیبر به بدن حالت دفاعی در برابر رادیکال های آزاد ارائه می دهد.

    کنترل دیابت

    سازمان دیابت امریکا انجیر را به عنوان یک میوه سرشار از فیبر راهی جهت درمان و کنترل دیابت معرفی می کند. برگ های انجیر میزان تزریق انسولین مورد نیاز جهت بیماران دیابتی را کم کردن می دهند. برگ های انجیر سرشار از پتاسیم هستند که میزان قند جذب شده است به وسیله بدن را بعد از هر وعده غذایی تنظیم می کند.با پتاسیم در مقدار زیاد، بالا رفتن یا پایین آمد قند خون کمتر اتفاق می افتد، بنابراین انجیر به دیابتی ها کمک می کند زندگی طبیعی داشته باشند.

    پیشگیری از فشار خون

    افراد معمولا سدیم را به شکل نمک مصرف می کنند، ولی پتاسیم پایین و سدیم بالا در بدن منجر به بروز فشار خون می شود. انجیر سرشار از پتاسیم است و سطح سدیم کمی دارد، بنابراین یک دفاع فوق العاده در برابر تاثیرات فشار خون محسوب می شود. این شاخصه انجیر باعث شده است این میوه به آسانی قابل مصرف باشد، به علاوه به آرامش عصب ها کمک می کند.

    درمان برونشیت bronchitis

    مواد شیمیایی طبیعی موجود در برگ های انجیر آن ها را یکی از موثرترین ترکیبات جهت چای می کند. چای برگ انجیر جهت درمان بسیاری از پرسشها تنفسی از جمله برونشیت bronchitis تجویز می شود و همچنین جهت پیشگیری و کم کردن علائم آسم استفاده می شود.

     انجیر یکی از میوه های خوشمزه و پرخاصیت است که هم میتوان از شکل خشک شده است آن استفاده کرد و هم از برگ های آن. در این مطلب

    درمان بیماری های مقاربتی

    در طب سنتی شبه قاره هند و مناطق دیگر دنیا انجیر به عنوان تسکینی جهت بیماری های مقاربتی استفاده می شود.مصرف خوراکی یا موضعی انجیر به تسکین بیماری های مقاربتی کمک می کند، ولی جهت اثبات آن به تحقیقات بیشتری نیاز هست.

    بهبود اختلال در عملکرد جنسی

    سال ها انجیر به عنوان درمانی جهت کم کردن و اصلاح اختلالات جنسی استفاده شده، اختلالاتی مانند عدم میل به جنسی، مقاومت در برابر فعالیت جنسی یا اختلال در نعوظ. به همین دلیل انجیر به عنوان یک مکمل نیرومند بارداری یا جنسی در نظر گرفته می شود. موفقیت انجیر به عنوان یک تقویت کننده قوای جنسی مورد پرسش هست، ولی مقدار زیاد ویتامین و مواد معدنی موجود در انجیر به اصلاح انرژی کمک می کند. جهت اصلاح انرژی و قوای جنسی ۲ تا ۳ عدد انجیر را در طول شب در داخل شیر قرار دهید و صبح روز بعد آنها را بخورید.

    تقویت استخوان ها

    انجیر سرشار از کلسیم است که یکی از بااهمیت ترین عوامل جهت تقویت استخوان ها محسوب می شود. به علاوه وجود فسفر زیاد در انجیر به شکل گیری استخوان ها کمک می کند و در صورت بروز هر گونه آسیب استخوانی در رشد و ترمیم سریعتر استخوان موثر هست.

    پیشگیری از دفع کلسیم از طریق ادرار

    افرادی که سدیم زیادی در رژیم غذایی خود مصرف می کنند، ممکن است کلسیم زیادی را از طریق ادرار از دست بدهند. پتاسیم بالای موجود در انجیر از بروز این شرایط پیشگیری کرده و میزان دفع کلسیم را تنظیم می کند. انجیر می تواند میزان کلسیم دفع شده است را به حداقل برساند، در حالیکه اسید اوریک و سایر سموم مضر را از بدن دفع می کند.

    خاصیت انجیر تازه، انجیر خشک و برگ آن

    پیشگیری از دژنراسیون ماکولا Macular Degeneration

    علت مهم نابینایی در سالمندان دژنراسیون ماکولاست. میوه هایی مانند انجیر جهت پیشگیری از علائم آن با بالا رفتن سن بسیار موثر هستند.

    زیاد بدانید : رژیم غذایی مدیترانه ای و کم کردن خطر بیماری چشمی دژنراسیون ماکولا

    زیاد بدانید : جلوگیری از آب مروارید, خشکی چشم و ماکولا با این مواد غذایی

    بهبود گلو درد

    حالت چسبندگی و لعاب انجیر به اصلاح گلو درد کمک می کند. خاصیت تسکین دهندگی این میوه ها و آب طبیعی آنها به اصلاح درد و کم کردن فشار وارد شده است به تارهای صوتی کمک می کند.

    احتیاط در مصرف انجیر

    خوردن مقدار زیاد انجیر منجر به اسهال می شود. به علاوه انجیر خشک حاوی مقدار زیادی قند است که به طور بالقوه منجر به پوسیدگی دندان ها می شود. به علاوه بعضی افراد به انجیر و مواد شیمیایی موجود در آن حساسیت دارند و تصویر العمل حساسیتی که به این میوه نشان می دهند ممکن است خفیف یا شدید باشد. بنابراین قبل از هر گونه عوض کردن در رژیم غذایی خود ابتدا با دکتر مشورت کنید.

    و کلام آخر اینکه طی چند هفته بعد از یک جراحی بهتر است انجیر زیاد مصرف نکنید، آیا که این میوه در افراد حساس ممکن است منجر به خونریزی شود.

    زیاد بدانید : خواص انجیر خشک زیاد است یا انجیر تازه؟

    زیاد بدانید : خواص انجیر سیاه تازه را بدانید + طبع انجیر سیاه چیست؟

    زیاد بدانید : انجیر قوای جنسی را زیاد کردن می دهد

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت گروه تحریریه سایت
    seemorgh.com/health
    اختصاصی گروه تحریریه سایت

    واژه های کلیدی: پیشگیری از سرطان | سرطان روده بزرگ | خواص انجیر خشک | مواد غذایی | رژیم غذایی | درمان سرطان | وعده غذایی | مواد غذایی | سرطان روده | ویتامین | استفاده

    خاصیت انجیر تازه، انجیر خشک و برگ آن

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • کتاب اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • خرید کتاب خارجی
  • چاپ کتاب آمازون
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی