کامیابی تنها در این است که بتوانی زندگی را به شیوه خودسپری کنی.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » آقایان عزیز جهت حفظ سلامت خود باید این آزمایش ها را انجام دهید

    آقایان عزیز جهت حفظ سلامت خود باید این آزمایش ها را انجام دهید

    برخی امراض در بین مردها رواج بیشتری دارد، ولی متاسفانه مردها کمتر به دکتر مراجعه می کنند. در این مقاله به بااهمیت ترین آزمایش هایی که مردها باید به صورت منظم انجام دهند اشاره می کنیم.

    آقایان عزیز جهت حفظ سلامت خود باید این آزمایش ها را انجام دهید

    برخی امراض در بین مردها رواج بیشتری دارد، ولی متاسفانه مردها کمتر به دکتر مراجعه می کنند. در این مقاله به بااهمیت ترین آزمایش هایی که مردها باید به صورت منظم انجام دهند اشاره می کنیم.

    آزمایش هایی که مورد نیاز است مردها به صورت منظم انجام دهند

    نیازی به برآوردهای خاصی نیست تا مشخص شود مردان زیاد از زنان از مراجعه به دکتر اجتناب می کنند. در حقیقت زنان ۱۰۰ درصد زیاد از مردان جهت معاینه، انجام آزمون های غربالگری و مشاوره های پیشگیری از بیماری به دکتر مراجعه می کنند، حتی اگر مسئله به وجود آمده خیلی سخت و کشنده نباشد.

    عبارات مهم : سرطان پروستات – کلسترول بالا
    دکتر لسلی شلاتر Leslie Schlachter، مدیر برنامه سلامت مردان در کوه سینا Mount SinaiMount Sinai می گوید: بسیاری از مردان در طول سال های زیادی، از وقت کودکی که به متخصص اطفال مراجعه کرده اند تا ۵۰ سالگی که نخستین وحشت های مربوط به سلامت خود را دارند، به دکتر مراجعه نمی کنند. مراجعه به دکتر نباید اینقدر به تعویق بیفتد.

    چکاپ های پیشگیرانه سلامتی به سلامت مردان کمک می کند. این معاینات و چکاپ ها باعث می شود سرطان های خطرناک در مراحل اولیه کشف شده است و زندگی فرد را نجات دهند.

    در ادامه به آزمایشات و معایناتی اشاره می کنیم که مورد نیاز است حتما انجام دهید تا زندگی سالم تری داشته باشید.

    این آزمایش ها را مردها سالی یک بار انجام دهند

    ۱٫ آزمون قند خون

    آقایان عزیز جهت حفظ سلامت خود باید این آزمایش ها را انجام دهید

    دکتر شلاتر می گوید: آزمون هر سال قند خون جهت مردان مهم است تا احتمال مبتلا شدن به بیماری های قلبی کم کردن پیدا کند.دیابت یک بیماری مزمن است که با زیاد کردن سطح قند خون مشخص می شود و به شدت خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی و دیگر پیامدها و آسیب های اندام های داخلی را زیاد کردن می دهد. پیامدهایی مانند آسیب کبدی و اختلال نعوظ که بر اثر آسیب رسیدن به عصب بروز می کند. آزمایش هر سال قند خون عالی ترین روش جهت تشخیص دیابت است که قبل از پیشرفت آن می توان به درمان آن پرداخت.

    بسیاری از مردان در اوایل مبتلا شدن به دیابت یا تشخیص این بیماری می توانند مسئله را با رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن مدیریت کنند.دکتر شلاتر می گوید: اگر مدیریت سبک زندگی با رژیم غذایی و ورزش کردن کافی نیست، داروهای خوراکی و انسولین وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

    ۲٫ آزمایش و بررسی پوست

    مردانی که سابقه مبتلا شدن به سرطان پوست را در خانواده خود داشته اند یا در سنین پایین دچار آفتاب سوختگی شدید شده است اند، بیش از دیگران در معرض مبتلا شدن به سرطان پوست هستند. به گفته دکتر شلاتر سرطان پوست مردان را در هر سنی تحت تاثیر قرار می دهد.

    لازم است هر سال به وسیله یک متخصص پوست مورد معاینه قرار بگیرید.در منزل نیز به خال ها و نشان هایی که از وقت تولد روی بدن داشته اید، دقت بیشتری کنید آیا که تغییرات جزئی می تواند نشانگر بروز مسئله باشد. استفاده مداوم از کرم ضد آفتاب مهم هست.

    ۳٫ آزمایش PSA

    از هر ۷ آقا یک نفر به سرطان پروستات مبتلا می شود. به جز سرطان پوست، سرطان پروستات نیز در بین مردان بسیار مرسوم است. آزمایش SPA یا Prostate Specific Antigen آنتی ژن خاص پروستات همراه با معاینات دیجیتال مقعدی عالی ترین روش ها جهت کشف سرطان پروستات هستند.

    دکتر شلاتر می گوید: همه مردان از ۵۰ تا ۷۰ سالگی باید هر سال مورد معاینه قرار گیرند.اگر فردی سابقه مبتلا شدن به سرطان پروستات در خانواده خود داشته، آزمایش PSA باید در سن ۴۰ سالگی شروع شود.

    برخی امراض در بین مردها رواج بیشتری دارد، ولی متاسفانه مردها کمتر به دکتر مراجعه می کنند. در این مقاله به بااهمیت ترین آزمایش هایی که مردها باید به صورت منظم انجام دهند اشاره می کنیم.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : سرطان پروستات و باور های غلط راجع به پروستات

    اگر می خواهید زیاد بدانید : اولین کاری که همه مردان باید جهت مواظبت از پروستات خود انجام دهند

    این آزمایش ها را مردها هر ۳ سال یک بار انجام دهند

    ۴٫ کولونوسکوپی

    کولونوسکوپی آزمایش مورد نیاز جهت مردان (و زنان) بالای ۵۰ سال است،در این سن خطر مبتلا شدن به سرطان روده زیاد کردن پیدا می کند. دیگر عوامل شدت یافتن کننده عبارتند از سابقه مبتلا شدن به بیماری التهابی روده یا گزینش یک رژیم غذایی با چربی حیوانی بالا.

    دکتر شلاتر می گوید: اگر شما سابقه خانوادگی مبتلا شدن به سرطان روده را ندارید، کولونوسکوپی باید در سن ۵۰ سالگی انجام شود. کولونوسکوپی های بعدی هر ۳ تا ۱۰ سال انجام می شود که این فاصله بر اساس نتیجه های هر کولونوسکوپی تعیین می شود.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : در چه مواردی باید کولونوسکوپی انجام داد؟

    این آزمایش ها را مردها هر ۴ سال یک بار انجام دهند

    ۵٫ آزمایش فشار خون و کلسترول

    فشار خون بالا بااهمیت ترین عامل بروز سکته مغزی در مردان است و اگر کنترل نشود خیلی خطرناک خواهد بود. کلسترول بالا منجر به بروز پرسشها قلبی و عروقی جدی می شود، از جمله حمله قلبی و سکته مغزی.

    دکتر شلاتر می گوید: معاینه را می توانید با اساس کار خون انجام دهید. اندازه گیری فشار خون در هر جایی و بدون نیاز به ملاقات دکتر انجام می شود.

    مردان از ۲۰ سالگی به بالا هر ۳ تا ۵ سال باید کلسترول خود را چک کنند و بعد از ۵۰ سالگی این کار را هر سال انجام دهند.

    اگر شانس مبتلا شدن به بعضی امراض را دارید این آزمایش ها را انجام دهید

    ۶٫ اکوی قلب* یا اکوکاردیوگرافی Echocardiogram

    بسیاری از عوامل مرگبار قلبی با آزمایش کلسترول و کنترل فشار خون و کنترل وزن مدیریت می شوند. ولی اگر سابقه بیماری قلبی در بین اعضای خانواده وجود دارد، یا اگر قبلا دچار کلسترول بالا یا فشار خون بالا بوده اید، اکوی قلب یا اکوکاردیوگرافی می تواند به شما اطمینان دهد که آسیب قلبی جدی وجود ندارد.

    آقایان عزیز جهت حفظ سلامت خود باید این آزمایش ها را انجام دهید

    *اکوکاردیوگرافی Echocardiogram :پژواک نگاری قلب یا اکوکاردیوگرافی که به آن سونوگرافی قلب یا اکوی قلب هم گفته می شود روشی غیر تهاجمی است که با استفاده از امواج صوتی، ساختمان داخلی قلب به تصویر کشیده می شود و در حقیقت به عنوان استاندارد تشخیص بیماری های قلبی تلقی می شود.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۴۱ خوراکی جهت مقابله با فشار خون بالا

    اگر می خواهید زیاد بدانید : غذاهایی که کلسترول خون شما را کم کردن می دهند

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ۵ خوراکی جهت کم کردن کلسترول بد خون

    برخی امراض در بین مردها رواج بیشتری دارد، ولی متاسفانه مردها کمتر به دکتر مراجعه می کنند. در این مقاله به بااهمیت ترین آزمایش هایی که مردها باید به صورت منظم انجام دهند اشاره می کنیم.

    ۷٫ آزمایش آنزیم کبد

    آزمایش آنزیم کبد بخشی از کار استاندارد خون است و به دنبال آسیب های کبدی است که عوامل مختلفی باعث بروز آن می شوند، از جمله الکل – به طور کل میزان مصرف نوشیدنی های الکلی در بین مردان زیاد از زنان هست.

    دکتر شلاتر می گوید: آزمون آنزیم های کبد جهت مردان خیلی مهم هست، آیا که مصرف داروهای بدون نسخه، مصرف الکل، اختلالات التهابی، اختلالات تیروئید، چاقی و بعضی سموم باعث زیاد کردن این آنزیم ها می شوند.

    ۸٫آزمایش TSH*

    تیروئید با آزادسازی هورمون هایی که سوخت و ساز بدن را تنظیم می کنند، به همه سلول ها در بدن کمک می کند. هر گونه عوض کردن در هورمون هایی که تولید می کند می تواند بر روی زندگی یک مرد تاثیر بگذارد و منجر به زیاد کردن وزن، بی تفاوتی و خستگی مفرط شود. نوعی آزمایش خون به نام هورمون جنبش کننده تیروئید TSH می تواند جهت ارزیابی عملکرد تیروئید اجام شود.

    دکتر شلاتر می گوید: متاسفانه بسیاری از نشانه های مربوط به کم کاری یا پرکاری تیروئید، نشانه هایی هستند که مردان احساس می کنند بخشی از زندگی آنهاست. ولی اگر آزمایش انجام شده است هر گونه اختلالی نشان دهد، این اختلالات با مصرف دارو برطرف می شوند.

    *TSH یا thyroid-stimulating hormone : هورمونی است که عملکرد تیروئید را کنترل می کند. این هورمون، هورمون تیروئید جنبش کننده هست. در واقع این هورمون از غده هیپوفیز در مغز تولید می شود.

    ۹٫ آزمایش غربالگری ریه

    سرطان ریه یکی از قابل پیشگیری ترین سرطان هاست. ۹۰ درصد مواقع در افراد سیگاری این سرطان تشخیص داده می شود. دیگر افراد مبتلا به سرطان ریه کسانی هستند که از لحاظ ژنتیکی مستعد مبتلا شدن به این بیماری هستند یا کسانی که در معرض دود سیگار دیگران یا مواد شیمیایی سمی قرار گرفته اند.

    دکتر شلاتر می گوید: پیشگیری بسیار مهم است. سرطان ریه اغلب شرایطی است که به صورت اتفاقی و در اسکن های مربوط به دیگر امراض کشف می شود. غربالگری سرطان ریه کمی بحث براگیز هست، آیا که فرم های پذیرفته شده است اسکن این بیماری دارای پرتوهایی هستند.

    متخصصان سرطان ریه به دنبال روش هایی هستند که میزان کمتری از پرتو در آزمایش به کار گرفته شود که ممکن است در آینده امکان پذیر شود. استفاده از اشعه ایکس به طور سالیانه به عنوان ابزاری جهت غربالگری ریه توصیه نمی شود.

    آقایان عزیز جهت حفظ سلامت خود باید این آزمایش ها را انجام دهید

    انتخاب یک سبک زندگی سالم

    علاوه بر مراجعه به دکتر روش های زیادی دیگری وجود دارد که مردان – و در واقع همه افراد – می توانند جهت پیشگیری از بیماری استفاده کنند. که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

    – ورزش کردن: ۳ تا ۴ روز در هفته و هر بار به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش کنید. این ورزش ها مشمول بر ورزش های قلبی عروقی و وزنه برداری می شود.

    – رژیم غذایی متعادل: یک رژیم غذایی متعادل گزینش کنید که حاوی چربی کمی است و مشمول بر مخلوطی از سبزیجات، میوه ها، پروتئین، فیبر، گوشت بدون چربی و کربوهیدرات های پیچیده است و میزان غذاهای فرآوری شده است و قند اضافه شده است به رژیم غذایی خود را محدود کنید.

    – نوشیدن آب به میزان کافی: به بدن خود آبرسانی کنید و مایعات به میزان کافی بنوشید.

    – سیگار نکشید: ۹۵ درصد تشخیص سرطان ریه در افرادی است که سیگار می کشند. سیگار کشیدن خطر مبتلا شدن به بسیاری از سرطان ها و بیماری های مزمن دیگر را نیز زیاد کردن می دهد.

    – دوری از الکل: از نوشیدن بیش از حد الکل اجتناب کنید.

    – خواب کافی: شما حداقل به ۷ ساعت خواب شبانه نیاز دارید.

    تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ


    واژه های کلیدی: سرطان پروستات | کلسترول بالا | سرطان پوست | رژیم غذایی | کلسترول خون | سرطان ریه | سرطان پوست | سرطان روده | آزمایش خون | هورمون ها | مبتلا شدن

    آقایان عزیز جهت حفظ سلامت خود باید این آزمایش ها را انجام دهید

    آقایان عزیز جهت حفظ سلامت خود باید این آزمایش ها را انجام دهید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود فایل های زبان اصلی ریاضی فیزیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • کتاب اورجینال
  • چاپ کتاب آمازون
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتاب های الکترونیک اورجینال