امام علي(ع):هر كه نگاه خود را از حرام باز دارد دلش آرام خواهد شد.
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » بهبود گردش خون با بعضی غذاها و خوراکی ها

    بهبود گردش خون با بعضی غذاها و خوراکی ها

    بهترین روش جهت اصلاح گردش خون و پیشگیری از بیماری های قلبی استفاده از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات متنوع باشد. 

    بهبود گردش خون با بعضی غذاها و خوراکی ها

    بهترین روش جهت اصلاح گردش خون و پیشگیری از بیماری های قلبی استفاده از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات متنوع باشد.

    رژیم غذایی مناسب جهت اصلاح گردش خون

    بهترین روش جهت اصلاح گردش خون و پیشگیری از بیماری های قلبی استفاده از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات متنوع باشد. رژیم غذایی شما باید حاوی آنتی اکسیدان، فیبر، اسیدهای چرب امگا۳ و مواد معدنی باشد. به علاوه این مواد مغذی جهت سلامت کلی بدن هم مهم هستند. عالی ترین مواد غذایی جهت سلامت گردش خون عبارتند از:

    عبارات مهم : مواد غذایی – رژیم غذایی

    بهبود گردش خون با سیر و پیاز

    سیر و پیاز از ایجاد پلاک در عروق خونی جلوگیری می کنند. این دو آنتی بیوتیک و تصفیه کنده های طبیعی خون هستند که به اصلاح ایمنی بدن و مبارزه با عفونت ها کمک می کنند.

    بهبود گردش خون با بعضی غذاها و خوراکی ها

    بهبود گردش خون با شکلات تیره

    شکلات تیره گذشته از طعم خوشایندی که دارد غنی از مواد مغذی و فلاونوئید هایی است که به اصلاح جریان خون در بدن کمک کرده و سطح کلسترول و فشار خون را کم کردن می دهند. همچنین شکلات به عنوان جنبش کننده تولید سروتونین serotonin و فنیل اتیل آمین Chocolate آشنا می شود که باعث کم کردن استرس در بدن می شوند.

    بهبود گردش خون با مرکبات

    مرکبات دارای ویتامین C هستند که باعث زیاد کردن گردش خون می شود و با فواید آنتی اکسیدانی که دارند به از بین بردن سموم از بدن کمک می کنند.

    بهبود گردش خون با فلفل چیلی

    فلفل چیلی با جنبش تصویر العمل هایی مثبت جریان خون در سراسر بدن را اصلاح می بخشد.

    بهبود گردش خون با روغن زیتون

    روغن زیتون غنی از آنتی اکسیدان های طبیعی و ویتامین های E، K و D است که جهت جریان خون مفیدند. همچنینن باعث زیاد کردن اشتها و اصلاح تراکم استخوان می شود. روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان فنولیک phenolic است که از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند.

    بهترین روش جهت اصلاح گردش خون و پیشگیری از بیماری های قلبی استفاده از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات متنوع باشد. 

    بهبود گردش خون با آجیل ها و دانه ها

    مصرف آجیل ها و دانه ها معمولا به اصلاح سلامت پوست و مو کمک می کند. آجیل ها و دانه ها حاوی ویتامین B3، نیاسین و اسیدهای چرب امگا۳ هستند که شما را از اختلالات گردش خون و بیماری های قلبی حفظ می نمایند.

    بهبود گردش خون با ورزش

    ورزش یکی از موثرترین راه های اصلاح سلامت گردش خون است و این بدان معناست که شما باید در فعالیت های شدید جسمانی شرکت کنید. تحقیقات نشان داده اند که ورزش های ساده مثل پیاده روی، شنا یا دوچرخه سواری به مدت ۳۰ درقیقه در روز هم جهت حفظ سلامت گردش خون مناسب است. جهت ورزش کردن روزانه وقت بگذارید بخصوص اگر پشت میز نشین هستید.

    برخی از گیاهانی که جهت سلامت گردش خون بافایده هستند جهت داشتن یک سبک زندگی سالم هم مفیدند. این گیاه های عبارتند از:

    بهبود گردش خون با چای سبز

    مطالعات نشان داده اند که چای سبز دارای فواید دارویی متعددی از جمله اصلاح عملکرد سلول های خونی در عروق خونی. نوشیدن چای سبز به طور مرتب می تواند خطر بیماری مانند بیماری های قلبی و سرطان را کم کردن دهد. جهت این که نتیجه های بهتری بدست آورید از چای سبز ارگانیک استفاده کنید.

    بهبود گردش خون با جینگوبیلوبا

    جینگوبیلوبا Ginkgo biloba یکی از قدیمی ترین گونه های درخت روی زمین هست. این درخت فواید آنتی اکسیدانی نیرومند داشته و هزاران سال است که در درمان اختلالات خونی و حافظه مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه با کم کردن چسبندگی پلاکت ها و انقباض عروق خونی به اصلاح گردش خون کمک می کند. جینگو بیلوبا با اصلاح جریان خون اثرات بیماری آلزایمر را کم کردن می دهد.

    بهبود گردش خون با بعضی غذاها و خوراکی ها

    بهبود گردش خون با قره قاط

    با این که قره قاط Bilberry معمولا در درمان اسهال مورد استفاده قرار می گیرد ولی فواید رقیق کنندگی خون هم دارد. به همین علت در بیماری نارسایی وریدی که به علت رگ های آسیب دیده بوجود آمده باشد مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات نشان داده اند که بیلبری باعث اصلاح جریان خون شده است و در درمان آترواسکلروز atherosclerosis کمک کننده است.

    بهبود گردش خون با جعفری

    جعفری Parsley علاوه بر محبوب زیادی که در پخت انواع غذا دارد به علت فواید منبسط کننده عروق vasodilation یکی از بااهمیت ترین اجزای مکمل های گیاهی است ضمن این که غنی از ویتامین b12 و C هم می باشد.

    بهبود گردش خون با پوست درخت بید ویلو بارک

    تجزیه و تحلیل علمی نشان داده است که پوست درخت بید ویلو بارک willow bark حاوی سالیسین salicin هست، ماده ای شیمیایی شبیه آسپرین. ویلوبارک صدها سال است که به صورت سنتی جهت درمان درد و التهاب تجویز می شود. ماده فعال سالیسین موجود در آن با رقیق کردن خون موجب اصلاح گردش خون در بدن می شود.

    بهبود گردش خون با فلفل کاین

    فلفل کاین Cayenne pepper حاوی کپسایسین capsaicin است که علت ایجاد طعم تند فلفل است. کاین به طور سنتی به عنوان درمان مشکلاتی از قبیل درد مزمن، گردش خون ضعیف، سردرد، گلودرد و دندان درد مورد استفاده قرار می گیرد.

    بهترین روش جهت اصلاح گردش خون و پیشگیری از بیماری های قلبی استفاده از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است که حاوی مقدار زیادی میوه و سبزیجات متنوع باشد. 

    بهبود گردش خون با شاه بلوط

    تحقیقات نشان می دهد که مصرف شاه بلوط Horse Chestnut خام می تواند کشنده باشد. ولی اگر به درستی پردازش شود می تواند جهت درمان نارسایی گردش خون مورد استفاده قرار بگیرد.

    بهبود گردش خون با زالزالک

    زالزالک Hawthorn با اصلاح عملکرد عضلات قلب و تنظیم ضربان قلب، گردش خون را در بدن اصلاح می دهد.

    بهبود گردش خون با ریشه زنجبیل

    زنجبیل دارای فواید منبسط کننده است و به انبساط عروق و در نتیجه گردش خون بهتر در بدن کمک می کند. به علاوه زنجبیل فواید اصلاح دهنده سلامتی دیگری هم دارد از جمله اصلاح حالت تهوع و سوء هاضمه. زنجبیل ضد ویروس و ضد التهاب است و جهت سرماخوردگی، آنفلوآنزا و ترمیم بافت ها مناسب هست. یک لیوان چای زنجبیل در روز روشی مناسب جهت اصلاح گردش خون و سیستم ایمنی در بدن است.

    نکته ای که باید دقت کنید

    قبل از مصرف هر کدام از مکمل های گیاهی باید حتما در مورد تداخلات دارویی آن ها با پزشکتان مشورت نماید. به یاد داشته باشید که مصرف این مکمل ها در وقت اشتباه یا مقدار زیاد آن می تواند جهت شما خطرناک باشد.

    بهبود گردش خون با بعضی غذاها و خوراکی ها

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علائم کمبود اکسیژن در خون

    اگر می خواهید زیاد بدانید : علائم گردش خون ضعیف چیست؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : توصیه هایی جهت پاهای خسته(۱)

    اگر می خواهید زیاد بدانید : لطفا به کم خونی لطف نفرمائید؟!

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: مواد غذایی | رژیم غذایی | ویتامین | استفاده | مشکلات | سلامتی | بیماری | شکلات | سلامت | زنجبیل

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • منابع اورجینال رباتیک
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • جعبه هدیه کتاب
  • خرید کتاب کاغذی از آمازون
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • چاپ کتاب آمازون
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • کتب خلبانی زبان اصلی