تنها راه تغییر یافتن یک تصمیم واقعی است.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » چرا فرزند های ژاپنی سالم ترند؟

    چرا فرزند های ژاپنی سالم ترند؟

    کودکان ژاپنی سالم ترین کودکان دنیا محسوب می شوند، ولی علاوه بر تغذیه سالم چه عوامل دیگری به سلامت کودکان در این کشور کمک می کند؟

    چرا فرزند های ژاپنی سالم ترند؟

    کودکان ژاپنی سالم ترین کودکان دنیا محسوب می شوند، ولی علاوه بر تغذیه سالم چه عوامل دیگری به سلامت کودکان در این کشور کمک می کند؟

    چرا کودکان ژاپنی سالم ترین کودکان دنیا هستند؟

    زمانی که صحبت از زندگی طولانی و سلامت جسمی می شود، مورد نیاز است عالی ترین ها را مطرح کنیم. همه ما می خواهیم که کودکانمان سالم و شاد باشند، ولی غذا – آنچه باید نسل بعد را تغذیه کند – به شکل یک چالش در بین خانواده ها تبدیل شده است و باعث سردرگمی و اختلاف نظر در رسانه ها شده است است.

    عبارات مهم : رژیم غذایی – تغذیه سالم
    طبق نتیجه های مربوط به تحقیقی که در این باره در The Lancet انجام شد، اگر کودک شما در ژاپن به دنیا بیاید، مطمئنا بیشترین طول عمر و سالم ترین زندگی را خواهد داشت که علت آن نیز به سبک زندگی و الگوی غذا خوردن مردم این کشور مربوط می شود.

    مسئله جالب دیگر این است که حتی چاقی و شیوع دیابت در بین کودکان کودکان ژاپنی در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا در سطح پایین تری است و اخیرا نیز کمتر هم شده. راز این سلامتی چیست؟ اگر شما هم صاحب فرزند هستید، بهتر است این حقایق را بدانید. در ادامه به بیان چند علت مهم و کارها ژاپنی ها در این زمینه می پردازیم.

    ۱٫ ژاپنی ها وعده های غذایی سالم جهت خانواده گزینش می کنند

    چرا فرزند های ژاپنی سالم ترند؟

    وعده های غذایی ژاپنی ها بسیار موثر هست، از این رو که هم سیر کننده است و هم اینکه مواد مغذی با کیفیت بالا را جهت فرد فراهم می کند. زمانی که نیازهای بدن خود را با مواد با کیفیت تامین می کنید، کمتر میل به به مصرف تنقلات و غذاهای غیر بافایده خواهید داشت. ولی برای سلامت کودک مورد نیاز نیست غذاهایی مانند سوشی، جلبک دریایی یا توفو بخورید و بهتر است عادت های غذایی خانواده خود را در یک مسیر سالم قرار دهید.

    بیشتر غذاهای گیاهی مانند میوه ها، سبزیجات، لوبیا، دانه های جامد و چربی های سالم مانند ماهی های غنی از امگا ۳ مصرف کنید و کمتر به سمت غذاهای فراوری شده است با نمک و قند اضافه بروید. غذاهای سالم دارای کالری نسبتا کم، مواد مغذی زیاد و بسیار سیر کننده هستند. این شاخصه ها خطر چاقی و بروز امراض را کم کردن و سلامت جسمی و طول عمر را زیاد کردن می دهد.

    یک مسئله مهم در مورد ژاپنی ها این است که غذای مهم آنها برنج است و نه نان یا پاستا. مزیت سبک ژاپنی ها در ساختن برنج دانه کوتاه ، که ترجیحا برنج قهوه ای هست، این است که بعد از پخت آب زیادی دارد، برنج خیلی نرم است و بسیار سیر کننده بوده و کالری آن از نان کمتر است. این نوع برنج سیر کننده و با کالری کم می تواند جایگزین بسیاری از غذاهای ناسالم شده است و میزان مصرف کالری بدن را کم کردن دهد.

    ۲٫ ژاپنی ها به غذا خوردن در جمع خانواده اهمی می دهند

    کودک خود را تشویق کنید که از میان وعده های خود لذت ببرد – ولی به میزان کافی و تعداد دفعات مناسب.میان وعده ها در ژاپن دارای مقدار کمتر و در همچنین در دفعات کمتر مصرف می شود. مورد نیاز نیست جهت میان وعده دادن به فرزند خود خیلی به خود سخت بگیرید. یک نگرش راحت تر نسبت به این قضیه داشته باشید تا کودک شما نیز در غذا خوردن سخت گیر نباشد. به کودک خود نشان دهید که از خوردن غذا لذت می برید و غذا طعم فوق العاده دارد.

    بر روی مسئله با هم شام خوردن تاکید شود. حتی هنگامی که که مشغله تان زیاد هست، وقت خاصی را به به خوردن غذا اختصاص دهید، بنابراین حداقل یک بار در روز می توانید بنشینید و با کودک خود غذا بخورید. غذا را با عشق بپزید و مطمئن باشید این عشق در قلب کودک بازتاب خواهد داشت. لذت غذا خوردن با کودک را حس کنید. محققان معتقدند والدین باید در مورد عادت های غذا خوردن کودک خود آگاه باشند، استرس و فشار غذا خوردن را کم کنند و فقط از غذا خوردن با هم لذت ببرند.

    ۳٫ ژاپنی ها کودکان خود را تشویق به کشف غذاهای تازه می کنند

    کودکان ژاپنی سالم ترین کودکان دنیا محسوب می شوند، ولی علاوه بر تغذیه سالم چه عوامل دیگری به سلامت کودکان در این کشور کمک می کند؟

    تمایلات و علاقه فرزند ها به غذاها به مرور وقت عوض کردن می کند و والدین به تدریج می توانند با قرار دادن انتخابات گوناگون در برابر کودک وی را به سمت غذاهای سالم راهنمایی کنند. هر چه کودک در سن پایین تر این را تجربه کند و تنوع غذاهای سالم ارائه شده است جهت وی زیاد باشد، رژیم غذایی او سالم تر خواهد شد.

    ارائه گزینه های تازه غذایی به کودک باعث می شود کودک در گزینش غذاهای سالم زیاد تلاش کند، زیاد غذا بخورد و غذای خود را زیاد دوست داشته باشد. به این ترتیب می توانید ذائقه های تازه به کودک خود معرفی کنید آیا که ذائقه کودک نیز به مرور وقت عوض کردن می کند و بالغ می شود.

    نوزادها شاید فقط به یک غذا و یک طعم نیاز داشته باشند، کودکان زیاد از ۲ سال به غذاها و طعم های بیشتری نیاز دارند – شاید بیش از ۲۰ نوع. بنابراین ناامید نشوید و غذاهای تازه و سالم به کودک خود معرفی کنید – البته بدون هیچ فشار و استرسی. یک ضرب المثل قدیمی ژاپنی نیز می گوید یک غذای تازه می تواند یک زندگی را طولانی تر کند.

    ۴٫ ژاپنی ها در بشقاب های کوچک غذا می خورند

    همه ما می دانیم که شام سرو شده است در رستوران ها مقدار خیلی زیادی است و باعث می شود ناخودآگاه پرخوری کنیم. چگونه می توانید این مقدار را متعادل کنید؟ نخستین اقدامی که در این زمینه می توانید انجام دهید تغییر بشقاب شام تان است. برای شام بشقاب های بزرگ تر را کنار بگذارید و از بشقاب های کوچک تر استفاده کنید.

    ایده استفاده از بشقاب های غذاخوری کوچک تر در بسیاری از تحقیقات مربوط به رژیم غذایی مورد توجه قرار گرفته است. پروفسور جنیفر اورلت فیشر Jennifer Orlet Fisher، مدیر مرکز آموزش و تحقیقات چاقی در دانشگاه Temple دریافت که اگر کشیدن غذا به عهده خود کودک قرار بگیرد، تمایلی جهت کشیدن غذای زیاد ندارد. بنابراین توصیه می شود به کودکان خود بشقاب های کوچک بدهید و بگذارید کودک غذایش را خودش بکشد، این کار در متعادل کردن اندازه غذا و اشتهای کودک به شکل مناسب موثر است. درسی که از ژاپنی ها می گیریم این است که غذای خود را در بشقاب های کوچک بخورید، ولی از خوردن میوه و سبزی مضایقه نکنید.

    ۵٫ کودکان ژاپنی فعالیت جسمی زیادی دارند

    جدا کردن کودک از بازی های کامپیوتری و دیگر تجهیزات وسوسه کننده کار مشکل هست، اما کودکان واقعا به حداقل ۶۰ دقیقه فعالیت جسمی متعادل در روز نیاز دارند. مورد نیاز است فعالیت جسمی جهت کودکان جالب باشد. پیاده روی تا مدرسه یا بازی کردن در پارک و شهربازی را امتحان کنید.

    محققان دریافته اند میزان پیاده روی و دوچرخه سواری در بین کودکان ژاپن در مقایسه با دیگر کشورها به طور قابل ملاحظه ای بالاست (۹۸٫۳ درصد کودکان در ژاپن پیاده یا با دوچرخه به مدرسه می روند) که با کم بودن میزان چاقی در بین کودکان ژاپنی ارتباط نزدیک دارد.

    سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که سطح مناسب فعالیت جسمی از ۵ تا ۱۷ سالگی به اصلاح سلامت استخوان ها، عضلات و مفاصل کمک می کند و همچنین در سلامت سیستم قلب و عروق، تعادل و کنترل حرکت، اصلاح مدیریت علائم استرس و افسردگی و همچنین اصلاح تعاملات اجتماعی کودک موثر است.

    واقعیت این است که کودکان بازی کردن را دوست دارند. اگر به کودکان وقت داده شود تمام راه های بازی کردن را پیدا خواهند کرد و این کاملا طبیعی است. کودک خود را به محیطی امن در بیرون منزل بفرستید تا بازی کند. کودکان از نظر زیستی آماده حرکت کردن، دویدن و پریدن هستند و اگر این کار را انجام دهند، عملکرد بهتری در مدرسه خواهند داشت، شادتر هستند و تمرکز بیشتری دارند.

    ۶٫ ژاپنی ها در منزل از سبک غذایی سالم خود حمایت می کنند

    چرا فرزند های ژاپنی سالم ترند؟

    در منزل محیطی را فراهم کنید که از گزینش غذای سالم و سبک غذایی سالم حمایت کند. وعده های غذایی را به طور مرتب همراه با خانواده بخورید. پخت و پز سالم و خوشمزه را همراه با کودک تمرین کنید. این ایده که کودکان خود را جهت رسیدن به سلامت جسمی به آشپزخانه وارد کنید، به وسیله بسیاری از محققان مورد حمایت قرار گرفته است که برای کودکان ۶ تا ۱۰ سال موثر است.

    تحقیقی که در این زمینه انجام شد نشان داد درگیر کردن کودکان در آماده سازی غذای سالم بسیار ارزشمند است و به اصلاح رژیم غذایی آنها کمک می کند. خوردن وعده های غذایی در کنار یکدیگر و همراه با خانواده در دنیای امروز سخت تر شده است است، آیا که والدین تا دیر وقت کار می کنند و برنامه کودکان نیز بعد از ساعات مدرسه با کارهای متفاوت پر شده است هست. ولی غذا خوردن در کنار یکدیگر مسئله ای است که باید جهت آن تلاش کرد، لیکن مزیت های آن جهت سلامت جسمی کودکان خیلی زیاد است. تحقیقاتی در این زمینه انجام شد و نشان داد که میل کردن غذا در کنار یکدیگر ارتباط مستقیم با کم کردن چاقی و اضافه وزن کودک دارد.

    ۷٫ ژاپنی ها والدینی مصمم و قاطع هستند

    برخی والدین نمی توانند اختیاری نسبت به فرزند خود داشته باشند، ولی در مورد غذا و سبک زندگی، والدین ژاپنی موفق عمل می کنند و نسبت به کودکان خود اختیارات زیادی دارند.

    پدر و مادرهای مقتدر و مصمم مربوط به دهه ۱۹۶۰ می شود که روانشناس دایانا بامریند Diana Baumrind طرفدار چنین والدینی بود. اقتدار والدین روش راحت ای است که می توان به وسیله آن نیازهای کودک را بدون توضیحات زیاد گوشزذ کرد.

    به وسیله اقتدار خود می توانید راهنمایی هایی را به کودک ارائه دهید و قوانینی را وضع کنید که انتظار می رود کودک دنبال کند. منظور از اقتدار سخت گیری به کودک نیست. می توانید حامی کودک باشید و در عین حال از وی بخواهید آنطور که شما می خواهید و آنچه به نفع اوست انجام دهد. بنابراین اگر فرزند خود را دوست دارید بهتر است والدینی مقتدر و مهربان باشید.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : تغذیه مناسب جهت کودکان

    کودکان ژاپنی سالم ترین کودکان دنیا محسوب می شوند، ولی علاوه بر تغذیه سالم چه عوامل دیگری به سلامت کودکان در این کشور کمک می کند؟

    اگر می خواهید زیاد بدانید : تغذیه کودکان بعد از یک سالگی

    اگر می خواهید زیاد بدانید : تاثیر تغذیه بر رشد کودک

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی سیمرغ

    واژه های کلیدی: رژیم غذایی | تغذیه سالم | خوردن میوه | غذا خوردن | سبک زندگی | خوردن غذا | خانواده | کودکان | والدین | سلامتی | فرزند

    چرا فرزند های ژاپنی سالم ترند؟

    چرا فرزند های ژاپنی سالم ترند؟

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • منابع اورجینال پزشکی بالینی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • کتب چشم پزشکی زبان اصلی
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • چاپ کتاب لاتین
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی