هر انسانی مرتکب اشتباه می شود ؛اما فقط انسان های احمق اشتباه خود را تکرار می کنند.(سیسرون)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » ناسالم ترین غذاها جهت زنان را بشناسید

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان را بشناسید

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان منجر به بروز مشکلاتی مانند اختلالات هورمونی، اضافه وزن و حتی ناباروری می شود. در این مطلب ناسالم ترین غذاها را جهت زنان معرفی می کنیم.

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان را بشناسید

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان منجر به بروز مشکلاتی مانند اختلالات هورمونی، اضافه وزن و حتی ناباروری می شود. در این مطلب ناسالم ترین غذاها را جهت زنان معرفی می کنیم.

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان

    عموما چیزی به عنوان غذای خوب یا بد وجود ندارد. در میانه روی هر چیز جای خود را دارد. ولی بعضی غذاها نسبت به بقیه جهت سلامتی شما بدتر هستند و در صورت امکان باید پرهیز شوند.

    عبارات مهم : پوکی استخوان – زنان باردار
    برای زنانی که در حال تلاش جهت باردار شدن هستند، به دنبال متعادل کردن هورمون هایشان هستند یا می خواهند از یک بیماری مزمن نجات پیدا کنند، عوارض سلامتی بیشتری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

    برخی از این غذاها به عنوان اخلالگران هورمونی آشنا می شوند، در حالی که بقیه ممکن است احتمال ایجاد یک بیماری مزمن را زیاد کردن دهند. و اگر در حال تلاش جهت باردار شدن یا در دوران شیردهی هستید، ممنوعیت های عمده ای در لیست وجود دارد.

    این غذاها به علت ایجاد اخلال در باروری یا قرار دادن در معرض خطر اضافه وزن و بیماری های قلبی، ناسالم ترین گزینه ها هستند و هرگز نباید در بشقاب شما دیده شوند.

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان : الکل

    می دانید که نوشیدن الکل در طول بارداری ممنوع است. ولی لذت بردن از یک (یا چند) نوشیدنی زمانی که در تلاش جهت باردار شدن هستید ممکن است مانع عدم مصرف شود. مطابق با تحقیق انتشار یافته در مجله همه گیر شناسی، زنانی که دست کم یک نوشیدنی الکلی در روز مصرف می کنند نسبت به زنانی که نوشیدنی نمی نوشند، ۵۰% زیاد در معرض خطر ناباروری هستند. کوکتل مورد علاقه خود را با آب و میوه تازه جانشین کنید، حداقل تا زمانی که شیردهی شما به اتمام رسیده باشد.

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان را بشناسید

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان : اره ماهی

    سازمان غذا و دارو آمریکا اره ماهی را به عنوان ماهی منع شده است بخصوص جهت زنان باردار، زنانی که در تلاش جهت باردار شدن هستند یا در حال شیردهی اند اعلام کرده است. مسئله در مقادیر جیوه می باشد، که ممکن است تا ۰.۹۹ قسمت در میلیون برسد.

    این ماهی بعد از کاشی ماهی دومین ماهی مسموم شده است با جیوه محسوب می شود.

    حتی اگر به باردار شدن فکر می کنید ارزش آن را ندارد. خوردن جیوه در حین بارداری می تواند به مغز و سیستم عصبی کودک در حال رشد شما آسیب برساند. ماهی های بی خطر تر مانند گربه ماهی، فلاندر، قزل آلا و تیلاپیا را گزینش کنید و ۳-۲ بار در هفته از آن لذت ببرید.

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان :آب میوه

    مردم تصور می کنند که تمام آب میوه های طبیعی باید سالم باشند چون از میوه گرفته می شوند. و مطمئنا آب پرتقال یا گریپ فروت تازه با ویتامین ها و مواد معدنی مهمی مانند ویتامین C همراه هستند ولی همزمان مملو از شکر می باشند. از آنجا که بیماری قلبی قاتل شماره یک زنان هست، یک نفر از چهار زن هر سال از پرسشها مرتبط فوت می کند، این نوع از بمب های قند باید پرهیز شود.

    آدام اسپلاور، متخصص قلب و عروق بالینی و بنیان گذار همکاران سلامتی نانو بیان می کند که “من در جنگ با قند هستم. هر چیزی که حاوی گلوکوز ، فروکتوز یا هر نوع قند باشد به علت زیاد کردن التهاب جهت قلب شما مضر است لیکن التهاب بیماری های قلبی عروقی ایجاد می کند.”

    دکتر اسپلاور بیان می کند که قند مایع حتی جهت بدن بدتر است.قند مایع قند خون را سریع تر بالا می برد و زیاد کردن انسولین را ترغیب می کند که باعث زیاد کردن وزن می شود. خود میوه را مصرف کنید، که حاوی فیبر بوده و به تنظیم قند خون کمک می کند.

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان :خامه قهوه

    منبع خاموش دیگر روغن ترانس،خامه قهوه غیرلبنی است که اغلب با روغن های هیدروژنه ترانس ساخته می شوند. جهت مثال اجزاء مزه مهم کافی میت شامل: شربت ذرت جامد، سویا و یا بذر کتان هیدروژنه شده است ی جزیی می باشد. حتی مقادیر اندک این روغن های ترانس فرآوری شده است می تواند جهت قلب مضر باشد. برای شما بهتر است که در عوض شیر کامل مصرف کنید.

    دنبال فرآورده غیرلبنی هستید؟ خامه ساخته شده است از شیر بادام و شیر نارگیل را امتحان کنید. این محصولات بدون شیرین کننده ها یا طعم دهنده های مصنوعی ساخته شده است اند و عطر و طعم خامه ای به قهوه شما می افزاید.

    از پوکی استخوان تا باروری این کالاهای اساسی در رژیم غذایی می تواند تاثیر منفی بخصوص در سلامت زنان داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که از این غذاهای مضر پرهیز می کنید.

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان منجر به بروز مشکلاتی مانند اختلالات هورمونی، اضافه وزن و حتی ناباروری می شود. در این مطلب ناسالم ترین غذاها را جهت زنان معرفی می کنیم.

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان :نان سفید

    به دلیل متعادل کردن هورمون ها و سر و کار داشتن با اختلالات متابولیک خاص زنان، وزن کم کردن سخت است. ممکن است فکر کنید که نان سفید گزینه بهتری است از به عنوان نمونه یک دونات، ولی درواقع هر دوی اینها کربوهیدرات تصفیه شده است هستند و بدن شما کربوهیدرات تصفیه شده است را مانند شکر فرآوری می کند.

    کربوهیدرات های تصفیه شده است تقریبا از تمامی فیبرهای خود محروم هستند که یعنی باعث زیاد شدن قند خون و زیاد کردن سطوح انسولین در بدن شما می شوند. این مسئله بخصوص در ۵ میلیون زنی که سندروم تخمدان پلی کیستیک دارند مسئله زا ست.

    زنان با سندروم تخمدان پلی کیستیک مقاومت انسولین دارند، به این معنی که بدن آن ها زمانی که انسولین تولید می شود تا گلوکوز، مانند آن چه از کربوهیدرات های تصفیه شده است دریافت شده، را بسوزاندپاسخ نمی دهد. این منجر به قند خون بالا و زیاد کردن وزن بخصوص در محدوده شکم می شود.

    بر طبق تحقیقات گروه سلامت عمومی هاروارد، اتفاق بد دیگر جهت زنان این است که افزایش قند خون جلوی تخمک گذاری را میگیرد.زنان با سندروم تخمدان پلی کیستیک و مقاومت انسولین باید مصرف کربوهیدارت های تصفیه شده است را محدود کنند، ولی اگر مجبور به استفاده از نان هستید، از تمام انواع غلات استفاده کنید و آن را با یک پروتئین مصرف کنید. فیبر ترکیب شده است با پروتئین به پایدار سازی قند خون و سطوح انسولین کمک می کند.

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان :قهوه فوق العاده بزرگ

    عموما قهوه سالم هست، مطالعات نشان داده که می تواند به زندگی طولانی تر کمک کند، نگرانی را کم کردن دهد و جهت قلب بافایده است، به اضافه اینکه مزایای سلامتی زیاد دیگری دارد.

    اما ممکن است مقدار زیادی از یک خوردنی خوب استفاده کنیم. دکتر ماما مایک، استادیار زنان و وضع حمل و علوم باروری در دانشگاه پزشکی مانت سینای می گوید :” یک فرد بالغ می تواند روزی ۴۰۰ میلی گرم کافئین مصرف کند، که معادل ۴ فنجان ۲۵۰ گرمی قهوه می باشد. ولی نوشیدن مقدار بیشتری از آن می تواند موجب استخراج کلسیم شده است که در طول وقت پوکی استخوان را به همراه دارد».

    زنان در معرض ریسک بالاتر پوکی استخوان هستند، از ۱۰ میلیون آمریکایی مبتلا به پوکی استخوان، ۸۰ درصد آن ها زن هستند. از نوشیدن قهوه لذت ببرید، ولی تنها یک یا دو فنجان بنوشید.

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان :شیر بدون چربی

    شیر اغلب با ویتامین D ، ویتامین مهم که زیاد مردم از کمبود آن زحمت می برند، غنی شده است است.ویتامین D می تواند به چربی سوزی کمک کند، با افسردگی مبارزه کند و جلوی پوکی استخوان را بگیرد. ولی ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی هست، به این معنی که جهت جذب شدن به چربی نیاز دارد.

    از آنجا که تمام چربی های شیر خامه گرفته و رقیق شده است از بین بردن شده است هست، بهتر است شیر ۲ درصد یا کامل را بنوشید تا از مزایای محافظت از استخوان ویتامین D بهره ببرید. همچنین شیر خامه گرفته و رقیق شده است با ناباروری مرتبط است. بنابراین اگر در تلاش جهت بارور شدن هستید بهتر است شیری مصرف کنید که مقدار کمی یا همه چربی را دارد.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : زنان باید با زیاد کردن سن این غذاها را زیاد مصرف کنند

    گردآوری : گروه سلامت گروه تحریریه سایت
    seemorgh.com/health
    منبع : isna.ir

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان را بشناسید

    واژه های کلیدی: پوکی استخوان | زنان باردار | ویتامین D | ویتامین | بارداری | استخوان | سلامتی | بیماری | باردار | انسولین | سلامت

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان را بشناسید

    ناسالم ترین غذاها جهت زنان را بشناسید

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • خرید کتاب مکانیک زبان اصلی
  • چاپ کتاب اورجینال
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • چاپ کتاب لاتین