لباس قدیمی را بپوشید ولی کتاب نو بخرید.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » بهترین رژیم غذایی جهت دیابت

    بهترین رژیم غذایی جهت دیابت

    رژیم غذایی سالم و مناسب جهت افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم هست. در این مطلب چند توصیه مهم در مورد رژیم مناسب بیماری دیابت بیان می شود.

    بهترین رژیم غذایی جهت دیابت

    رژیم غذایی سالم و مناسب جهت افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم هست. در این مطلب چند توصیه مهم در مورد رژیم مناسب بیماری دیابت بیان می شود.

    رژیم غذایی جهت دیابت

    رژیم غذایی مناسب و درست به شما در کنترل قند خون کمک می کند، کنترل وزن نیز به اصلاح این بیماری کمک می کند. برنامه های غذایی آشنا شده است و محبوب می توانند مسیر درست را در گزینش رژیم غذایی به شما ارائه دهند. توصیه مهم این است که نوع رژیم غذایی انتخابی شما باید قابل تهیه جهت شما باشد.

    عبارات مهم : رژیم غذایی مدیترانه ای – رژیم غذایی مناسب

    رژیم غذایی را با اصول اولیه شروع کنید

    بهترین رژیم غذایی جهت دیابت

    مراقب مقدار غذا و کالری که دریافت می کنید، باشید.غذاهای سرخ کردنی، شیرینی ها و هر چیز چرب و نمکی را از رژیم غذایی خود از بین بردن کنید. به جای آن بیشتر به مصرف سبزیجات، غلات سبوس دار، پروتئین بدون چربی، لبنیات کم چرب، میوه و چربی های سالم بپردازید. به علاوه مورد نیاز است هر چند ساعت یک بار غذا بخورید تا سطح قند خون خود را ثابت نگه دارید.

    رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین گزینش کنید

    مجبور نیستید به خاطر دیابت کربوهیدرات را کامل کنار بگذارید. اگر می خواهید میزان کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود محدود کنید با دکتر مشورت کنید. بررسی ها در مورد مزیت های رژیم غذایی با کربوهیدرات پایین جهت دیابت نوع ۲ هنوز در حال انجام است، ولی پژوهشی که به وسیله ۲۵ متخصص در این باره انجام شد حاکی از آن است که این سبک خوردن می تواند نخستین گام جهت مدیریت بیماری باشد آیا که کم کردن کربوهیدرات باعث کم کردن گلوکز خون می شود.

    رژیم غذایی مدیترانه ای

    رژیم غذایی سالم و مناسب جهت افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم هست. در این مطلب چند توصیه مهم در مورد رژیم مناسب بیماری دیابت بیان می شود.

    رژیم غذایی مدیترانه ای که به سلامت قلب کمک می کند، دارای مقدار زیادی میوه و سبزی است؛ماهی، گوشت مرغ، آجیل ها، روغن زیتون، حبوبات و غلات سبوبس دار دیگر مواد غذایی موجود در این رژیم غذایی است. بررسی ها نشان داده اند رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند سطح قند خون را تحت کنترل بگیرد.

    رژیم غذایی دش Dash

    متخصصبن تغذیه رژیم غذایی دش dash را توصیه می کنند، این نوع رژیم غذایی به کم کردن فشار خون کمک می کند لیکن بر روی میوه ها، سبزیجات، لبنیات کم چرب، غلات سبوس دار، گوشت بدون چربی، ماهی، آجیل و لوبیا تمرکز دارد. این رژیم غذایی خوردن مقداری شیرینی را نیز مجاز می داند. تحقیقی که در این زمینه انجام شد نشان داد رژیم غذایی دش می تواند حساسیت به انسولین را اصلاح بخشد و همراه با ورزش می تواند به چربی سوزی کمک کند.

    کنترل وزن

    در هنگام خوردن هر ماده غذایی مراقب میزان کالری آن باشید. اکثر سبزیجات تقریبا هیچ کالری ندارند، بنابراین می توانید هر مقدار که بخواهید از سبزیجات بخورید. در حالیکه فست فودها و دسرها حاوی کالری زیادی هستند. بررسی ها نشان داده اند حذف فست فود و دسر از برنامه غذایی و اضافه کردن سبزیجات به جای آن به کنترل وزن کمک زیادی می کند.

    غذاهای آماده و کنسروی را از برنامه خود از بین بردن کنید

    بهترین رژیم غذایی جهت دیابت

    غذای آماده و کنسروی هر چه که باشد، ولی ارزش آن از غذایی که در منزل آماده کرده اید زیاد نیست. مراقب این غذاها باشید، غذاهای آماده یک لیست طولانی از ترکیبات متفاوت دارند که هر لحظه جهت بیماران مبتلا به دیابت بافایده نیستند.

    رژیم غذایی نخستین

    ایده پشت این رژیم غذایی این است که مانند انسان های اولیه غذا بخوریم، قبل از اینکه کشاورزی مدرن به وجود امده باشد و انسان ها جهت سیر کردن خود شکار می کردند. به این ترتیب هیچ گونه لبنیات، شکر تصفیه شده، دانه ها یا حبوبات و هیچ روغن نباتی مصرف نمی شود. این رژیم غذایی سالم به نظر می رسد، ولی بررسی های بیشتری باید روی آن انجام شود.

    رژیم غذایی بدون گلوتن

    رژیم غذایی سالم و مناسب جهت افراد مبتلا به دیابت بسیار مهم هست. در این مطلب چند توصیه مهم در مورد رژیم مناسب بیماری دیابت بیان می شود.

    گلوتن پروتئینی است که در غلاتی مانند گندم، جو و چاودار یافت می شود. افراد مبتلا به اختلالات گوارشی مانند مبتلایان به بیماری سلیاک، باید از خوردن گلوتن اجتناب کنند. اکثرا معتقدند گزینش رژیم غذایی بدون گلوتن به کم کردن وزن، اصلاح گوارش و ارتقا انرژی کمک می کند. ولی این نظریه ها به وسیله تحقیقات علمی انجام شده است مورد حمایت قرار نمی گیرند. به علاوه گلوتن در بسیاری از موادی غذایی که مصرف می کنیم، از سس سالاد گرفته تا ویتامین ها، وجود دارد. مورد نیاز نیست رژیم غذایی بدون گلوتن را دنبال کنید، مگر با توصیه پزشک.

    گیاهخواری و خام خوار گیاهخواری

    محدود کردن یا دوری از محصولات حیوانی مانند مرغ، ماهی و ماست یک روش سالم در گزینش رژیم غذایی است. بررسی ها نشان داده اند گزینش یک رژیم غذایی بر مبنای گیاه های و دوری از هر گونه محصول حیوانی فیبر زیاد و کالری کم وارد بدن می کند و فرد چربی خیلی کمتری مصرف می کند.

    خوردن غذاهای خام

    بهترین رژیم غذایی جهت دیابت

    افرادی که این نوع رژیم خام ذلت را گزینش می کنند، معتقدند که پختن مواد غذایی در دمای بالا می تواند مواد مغذی آن را از بین ببرد. این افراد مقدار زیادی محصولات تازه، دانه و آجیل می خورند و سبزیجات و میوه های متفاوت را با استفاده از مخلوط کن با هم ترکیب می کنند. گرچه این روش غذا خوردن به چربی سوزی کمک می کند، ولی شواهد کافی در مورد تاثیر آن بر روی اصلاح علائم دیابت وجود ندارد.

    رژیم غذایی قلیایی

    افرادی که این نوع رژیم غذایی را گزینش می کنند، معتقدند غذاهایی مانند گندم، گوشت و قند بدن را اسیدی می کنند که اسیدی شدن بدن منجر به بروز بیماری های بلند مدت می شود. از طرف دیگر غذاهایی مانند سبزی ها و دانه ها می توانند شیمی بدن را عوض کردن دهند و محیط بدن را قلیایی کنند. قلیایی شدن بدن به چربی سوزی و حفظ سلامت کمک می کند.

    هر روز یا روز درمیان روزه گرفتن

    در مواردی که توصیه می شود افراد روزه بگیرند، نشانه این است که اجتناب موقتی از خوردن می تواند به چربی سوزی و احتمالا مبارزه با بیماری های مزمن کمک کند. ولی غذا نخوردن به مدت طولانی جهت فرد مبتلا به دیابت خطرناک است و منجر به بروز مشکلاتی مانند افت قند خون و کم آبی بدن می شود.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : کنترل دیابت با رژیم غذایی

    اگر می خواهید زیاد بدانید : دیابت و ۱۰ اشتباه مرسوم راجع به رژیم دیابتی

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ترمیم زخم های دیابتی با رژیم غذایی

    اگر می خواهید زیاد بدانید : رژیم غذایی جهت بیماران دیابتی

    اگر می خواهید زیاد بدانید : میوه های ممنوعه در دیابت

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    seemorgh.com/health
    اختصاصی گروه تحریریه سایت

    واژه های کلیدی: رژیم غذایی مدیترانه ای | رژیم غذایی مناسب | رژیم غذایی سالم | بیماران دیابتی | برنامه غذایی | مواد غذایی | غذای آماده | رژیم غذایی | رژیم غذایی | کنترل وزن | غذا خوردن

    بهترین رژیم غذایی جهت دیابت

    بهترین رژیم غذایی جهت دیابت

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • چاپ کتاب اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • خرید کتاب خارجی
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • خرید کتاب زبان اصلی فیزیک کوانتومی
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • کتاب های پزشکی مولکولی اورجینال
  • دانلود فایل های زبان اصلی بیماری های مغز و اعصاب
  • منابع اورجینال رباتیک