در این جهان، همواره برای كسانی كه از خطری بهراسند، خطری وجود خواهد داشت.
خوش آمدید - امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • A
    خانه » پزشکی و بهداشت » بهداشت و ارتقاء سلامت » افزایش باروری مردان با چند توصیه اصولی و مهم

    افزایش باروری مردان با چند توصیه اصولی و مهم

     باروری مردان گاهی با بعضی عوامل به خطر می افتد که شاید به آنها توجه نداشته باشید. در این مطلب به چند اصل مهم جهت تقویت باروری در مردان اشاره می شود.

    افزایش باروری مردان با چند توصیه اصولی و مهم

    باروری مردان گاهی با بعضی عوامل به خطر می افتد که شاید به آنها توجه نداشته باشید. در این مطلب به چند اصل مهم جهت تقویت باروری در مردان اشاره می شود.

    باروری در مردان با این نکات اصلاح پیدا می کند

    در اینجا ۱۰ توصیه را راجع به باروری مردان و ارتقا سلامت اسپرم بیان می کنیم.

    عبارات مهم : آنتی اکسیدان – مواد غذایی

    ۱٫ مقداری آنتی اکسیدان به رژیم غذایی تان بیفزایید

    احتمالاً نام آنتی اکسیدان ها را به عنوان مبارزان علیه سرطان و بیماری های قلبی و عروقی شنیده اید، حال باید اعلام کنیم که این مواد به باروری مردان نیز کمک می کنند. پژوهشگران دریافته اند مردانی که آنتی اکسیدان هایی را به عنوان مکمل غذایی مصرف کرده اند، تعداد اسپرم های کمتری با دی ان ای آسیب دیده تولید می کنند نسبت به مردانی که هیچ آنتی اکسیدانی مصرف نکرده اند. مردانی که آنتی اکسیدان بیشتری استفاده کرده بودند شانس بارداری در آن ها زیاد بوده است.

    سعی کنید غذاهای غنی از روی مصرف کنید. روی یا زنیک zinc ماده معدنی مهم جهت ساخت و رشد اسپرم سالم است. آنتی اکسیدان های بسیاری وجود دارند؛ ولی آن مواردی که به طور خاص به حفظ سلامت اسپرم کمک می کنند عبارت اند از:

    افزایش باروری مردان با چند توصیه اصولی و مهم

    • روی: در گوشت قرمز و لوبیاها و مرغ
    • ویتامین C : در بسیاری از میوه ها و سبزیجات و کیوی، مرکبات
    • سلنیوم: در ماهی تن و بعضی از آجیل ها و مرغ
    • ویتامین E : موجود در آجیل ها، روغن ها و سبزیجات برگ دار
    • لیکوپن: در گوجه فرنگی، گریپ فروت، و هندوانه

    اگر می خواهید زیاد بدانید : نشانه های کمبود ویتامین C

    اگر می خواهید زیاد بدانید : ویتامین C در این ۱۲ خوراکی زیاد از پرتقال وجود دارد!!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : راه های درمان كمبود روی در بدن

    اگر می خواهید زیاد بدانید : منابع غذایی ویتامین E

     باروری مردان گاهی با بعضی عوامل به خطر می افتد که شاید به آنها توجه نداشته باشید. در این مطلب به چند اصل مهم جهت تقویت باروری در مردان اشاره می شود.

    علاوه بر مصرف این مواد غذایی می توانید با مشورت دکتر اگر مورد نیاز بود از مکمل های غذایی استفاده کنید. زیرا مصرف مکمل غذایی ممکن است با بعضی داروها تداخل داشته باشد؛ ولی در عین حال توصیه می کنیم که تعادل در مصرف نیز رعایت شود و مقدار زیادی از این مواد غذایی مصرف نکنید.

    ۲٫ داشتن رابطه جنسی منظم

    داشتن روابط جنسی مکرر جهت سلامت اسپرم مهم است. اگر مایلید فرزند دار شوید، نیاز است که در وقت تخمک گذاری رابطه جنسی داشته باشید. این رابطه باعث زیاد کردن باروری مردان خواهد شد. مطالعات پژوهشگران نشان می دهد که سلامت اسپرم زمانی در عالی ترین حالت آن واقع شده است است که رابطه جنسی دو روز پیش از آن رخ داده باشد. مطالعه ای دیگر بر روی سه هزار مرد نشان داد که حرکت اسپرم ها و شکل آن ها با تعداد روزهایی که از رابطه جنسی اجتناب کرده باشند رابطه دارد. به این شکل که، در مردانی با تعداد اسپرم طبیعی، سلامت اسپرم به طور خاص ای بعد از ده روز دوری از رابطه جنسی کم کردن می یابد. بعد بهتر است حداقل دو بار در هفته رابطه جنسی داشته باشید و آن هم نه فقط در وقت تخمک گذاری.

    ۳٫ مصرف سویا را محدود کنید

    مصرف زیاد سویا جهت باروری مردان مضر است. خوردن سویا بر تعداد اسپرم ها اثر می گذارد. دقت کنید که فقط مصرف سویا نیست، در نظر بگیرید در بعضی محصولات کارخانه ای نیز ممکن است سویا به کار رفته باشد. مصرف سویا تعداد اسپرم ها را کم کردن می دهد.

    نتایج پژوهشی دیگر نشان داد سویا ممکن است به درمان سرطان پروستات کمک کند. بعد باید چه کرد؟ آیا بازهم می توان سویا مصرف کرد؟ این مطالعه نشان داد که مردانی که اضافه وزن دارند تصویر العمل بیشتری به سویا بروز می دهند. در این موارد هرچه میزان مصرف سویا زیاد شود، غلظت اسپرم ها کم تر می شود. بعد بهتر است در مصرف آن حد تعادل را رعایت کنید.

    ۴٫ از مواد شیمیایی سمی در محل کار بپرهیزید

    کشاورزان، نقاشان و مردانی که با مواد شیمیایی سروکار دارند، ریسک ناباروری در آن ها زیاد است و تعداد اسپرم کمتری نسبت به مردانی دارند که در مکان های دیگر کار می کنند. مردانی که با فلزات کار می کنند، اسپرم هایی با حرکت محدودتر تولید می کنند. علت چنین مسئله ای تاکنون مشخص نشده هست. گمانی که وجود دارد این است که مواد شیمیایی موجود در رنگ ها و افرادی که با فلزات سروکار دارند و نیز کشاورزان (به علت استفاده از مواد آفت زدا) ممکن است به اسپرم ها آسیب برسانند. افرادی که با فلزات سروکار دارند، احتمالاً تعداد اسپرم کمتری دارند یک دلیل، حرارت موجود در محل کارشان است. اگر در معرض مواد شیمیایی هستید توصیه می شود که تا حد امکان از ماسک و دستکش استفاده کنید و بدنتان را کاملاً بپوشانید.

    ۵٫ سیگار نکشید

    این هم علت دیگری جهت اینکه این عادت را کنار بگذارید. حتماً از مضرات سیگار چیزهای زیادی شنیده اید، ولی اگر هنوز هم قانع نشده اید، بدانید که سیگار کشیدن بر باروری شما اثر می گذارد. پژوهش های انجام شده است بر روی مصرف سیگار و کیفیت اسپرم ها نشان می دهد که سیگار کشیدن بر بسیاری از جنبه های سلامت اسپرم اثر می گذارد که مشمول بر تعداد اسپرم ها، کم کردن حرکت اسپرم و شکل اسپرم هست. نتیجه پژوهشی دیگر نشان می دهد که در لقاح آزمایشگاهی به دو شیوه ICSI، مصرف سیگار بسیار اثرگذار است.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : بعد از ترک سیگار چه اتفاقاتی در بدن شما می افتد؟+سیر زمانی

    افزایش باروری مردان با چند توصیه اصولی و مهم

    اگر می خواهید زیاد بدانید : توصیه های راحت ولی کاربردی جهت ترک سیگار

    ۶٫ فضا را خنک نگه دارید

    بدانید که حتی گرمای تولیدشده از نوت بوک بر باروری شما اثر می گذارد. بهتر است نوت بوک را بر روی میز یا سطح دیگری قرار دهید. ارگان های تناسلی مردان به همین علت در خارج از بدنشان است تا دما را کمتر از ۹۸٫۶ فارنهایت نگه دارد. دمای بالا می تواند به اسپرم آسیب برساند. حمام کردن طولانی در آب داغ نیز آسیب رسان است. نشستن طولانی مدت نیز دمای آن منطقه را زیاد کردن می دهد. اگر کارتان پشت میزنشینی هست، یا اینکه مجبورید مدت زیادی بنشینید؛ توصیه می کنیم که هر از چندگاهی برخیزید و چند قدم راه بروید.در زمستان به مدت طولانی از بخاری استفاده نکنید. منظور بخاری های ماشین هست. لباس زیرهای نخی بپوشید و تلاش کنید که تنگ نباشد.

    ۷٫ وزن متعادل داشته باشید

    اضافه وزن بر باروری مردان اثر می گذارد. یکی از راه های بارورتر شدن، این است که وزنتان را متعادل نگه دارید. کمبود وزن یا اضافه وزن بر تعادل هورمونی اثر می گذارد و بر تعداد اسپرم ها مؤثر است.

    نتایج پژوهشی نشان داد که شاخص توده بدنی کمتر از بیست، تعداد اسپرم ها را کم کردن می دهد.مردانی که اضافه وزن دارند، سطح تستوسترون کمتری داشته و تعداد اسپرم ها نیز در آن ها کم کردن می یابد.

    ۸٫ الکل اینجا هم مقصر است

    مصرف الکل، باروری را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد. نتیجه های پژوهشی روشن کرد که هرچه میزان مصرف الکل زیاد کردن یابد، تعداد اسپرم ها کم کردن می یابد و شکل طبیعی اسپرم ها از بین رفته و حرکت اسپرم ها نیز تخریب می شود. در لقاح آزمایشگاهی نیز در صورت مصرف الکل، شانس موفقیت کم کردن می یابد.

     باروری مردان گاهی با بعضی عوامل به خطر می افتد که شاید به آنها توجه نداشته باشید. در این مطلب به چند اصل مهم جهت تقویت باروری در مردان اشاره می شود.

    ۹٫ بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

    مراقبت منظم و مراجعه به دندانپزشک را فراموش نکنید، لیکن بهداشت دهان و دندان بر باروری مردان اثر می گذارد.باکتریواسپرمی bacteriospermia، یا حضور باکتری در منی، بر باروری مردان اثر می گذارد.

    ۱۰٫ درمان بیماری های پایه پزشکی

    لازم است با پزشکتان راجع به سلامت کنونی و پیشینتان صادق باشید. مثلاً دیابت ممکن است بر باروری مؤثر باشد.مشکلاتی در انزال نیز احتمالاً بر باروری اثر بگذارد. یک سوم افرادی که مبتلا به دیابت هستند از آن اطلاع ندارند.

    عفونت در دستگاه تناسلی یا ادراری نیز ممکن است بر باروری اثر سوء داشته باشد. باید در نظر داشت که بعضی عفونت ها هیچ نشانه ای ندارند. بیماری های تیروئید، کرون، سلیاک، سندروم کوشینگ Cushing’s syndrome و کم خونی از دیگر بیماری های اثرگذار بر باروری هستند.

    * سندروم کوشینگ Cushing’s syndrome : سندروم کوشینگ به علت میزان بالای هورمون کورتیزول به وجود می آید. شايع ترين علائم بيماري سندروم کوشینگ عبارتند از: زیاد کردن وزن، چاقی، تجمع چربی، به خصوص در قسمت میانی بدن، صورت (باعث ایجاد یک صورت گرد)، بین شانه ها و پشت.

    اگر می خواهید زیاد بدانید : این ماده غذایی جهت مردان نابارور بافایده است

    افزایش باروری مردان با چند توصیه اصولی و مهم

    اگر می خواهید زیاد بدانید : باید و نبایدهای خوراکی جهت تقویت اسپرم

    اگر می خواهید زیاد بدانید : چاق ها نابارور می شوند؟!

    اگر می خواهید زیاد بدانید : سلامت اسپرم به این عوامل وابسته است

    اگر می خواهید زیاد بدانید : رژیم غذایی مناسب جهت اصلاح باروری در مردان

    گردآوری : گروه سلامت گروه تحریریه سایت
    seemorgh.com/health
    منبع : tebyan.net

    واژه های کلیدی: آنتی اکسیدان | مواد غذایی | رژیم غذایی | کیفیت اسپرم | ترک سیگار | مکمل غذایی | رابطه جنسی | ویتامین E | ویتامین C | ترک سیگار | ویتامین

    افزایش باروری مردان با چند توصیه اصولی و مهم

    افزایش باروری مردان با چند توصیه اصولی و مهم

    اخبار

    آرشیو

    گالری عکس

    آرشیو

    اس ام اس های تازه

    آرشیو

    آهنگ های پیشواز

    آرشیو
  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • خرید منابع پزشکی اورجینال
  • خرید کتاب خارجی pdf
  • خرید کتاب های زبان اصلی علم شیمی
  • کتب خلبانی زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های سرمایه گذاری
  • هاردکپی کتاب های دندانپزشکی
  • چاپ کتاب لاتین
  • افست کتاب لاتین
  • دانلود فایل های زبان اصلی خودرو
  • هاردکپی کتاب های سخت افزار