انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶
A
خانه » سبک زندگی » آشپزی » بادنجان شکم پر با سس بشامل+اموزش اشپزی+عکس

بادنجان شکم پر با سس بشامل+اموزش اشپزی+عکس

بادمجان شکم پر,بادمجان شکم پر در فر,بادمجان شکم پر شمالی

بادنجان شکم پر با سس بشامل+اموزش اشپزی+عکس

بادمجان شکم پر با پنیر پیتزا

تعداد : ۶ نفر

زمان آماده سازی : ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای بادنجان شکم پر :

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
بادنجان دلمه ای ۶ عدد متوسط ۱۰۰ گرم / ۱۷ کالری
روغن زیتون ۶ ق غ ۱۰۰ گرم / ۹۰۰ کالری
پیاز ریز خرد شده ۱ عدد متوسط ۱۰۰ گرم / ۳۶ کالری
سیر خرد شده ۲ حبه ۱۰۰ گرم / ۱۲۰ کالری
گوشت چرخ کرده گاو یا گوسفند یا مخلوط ۴۰۰ گرم ۱۰۰ گرم / ۳۲۰ کالری
گوجه فرنگی ریز خرد شده ۵ عدد متوسط ۱۰۰ گرم / ۱۵ کالری
پونه ۱ ق چ ۱۰۰ گرم / ۶۶ کالری
چعفری خرد شده نصف فنجان ۱۰۰ گرم / ۲۵ کالری
نمک و فلفل به مقدار لازم ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
سس بشامل ۱ فنجان نامشخص
پنیر پارمسان رنده شده ۱ فنجان ۱۰۰ گرم / ۲۸۹ کالری
گوجه گیلاسی ۱۲ عدد ۱۰۰ گرم / ۱۵ کالری

مواد لازم سس بشامل :

مواد لازم اندازه مقدار / کالری
کره ۲ ق غ ۱۰۰ گرم / ۷۳۷ کالری
آرد ۲ ق غ ۱۰۰ گرم / ۳۶۰ کالری
شیر گرم ۱ و نیم فنجان ۱۰۰ گرم / ۹۵ کالری
نمک به مقدار لازم ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
فلفل به مقدار لازم ۱۰۰ گرم / ۰ کالری
جوز هندی به مقدار لازم ۱۰۰ گرم / ۵۱۲ کالری
زرده تخم مرغ هم زده ۲ عدد ۱۰۰ گرم / ۱۴۷ کالری

طرز تهیه بادنجان شکم پر با سس بشامل :

*. به نقل از آکاایران : فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود.بادنجان ها را شسته خشک نمایید. ساقه شان را جدا کرده و از درازا به دو نیم قسمت کنید.گوشت و هسته ی بادمجان ها را خالی کنید و خرد کرده کناری بگذارید.

*. ۲ قاشق روغن زیتون را درون تابه ریخته روی حرارت بگذارید پیاز را اضافه کرده تفت دهید تا نرم شود سپس سیر و بعد از آن گوشت را اضافه کرده به مدت ۵ دقیقه با آرامی تفت دهید.بادنجان ، گوجه فرنگی ، پونه ، جعفری ، نمک و فلفل را اضافه کرده طبخ کنید تا آب گوجه کشیده شود.

*. تابه را کناری بگذارید و شروع به تهیه سس بشامل نمایید.کره را در تابه ای دیگر روی حرارت کم بگذارید تا ذوب شود سپس آرد را اضافه کرده هم بزنید تا کاملا با کره مخلوط شود.تابه را از روی حرارت برداشته شیر را کم کم اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

*. دوباره تابه را روی حرارت برگردانید و مدام هم بزنید تا سس غلیظ شود. سپس سس را از روی حرارت برداشته نمک ، فلفل و جوز هندی را به آن اضافه کنید و چند دقیقه صبر کنید از حرارت بیوفتد سپس زرده تخم مرغ را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود.

*. بادنجان هایی که نصف کرده اید را از قسمت نصف شده در کمی روغن سرخ  کنید سپس شعله را خاموش کرده بادنجان ها را برگردانید و تا نیمه داخلشان را با مواد میانی پر کنید رویشان پنیر پارمسان پاشیده.

*. سپس بقیه ی مواد را رویشان بگذارید و با قاشق کاملا فشرده شان کنید و رویشان سس بشامل بریزید.باقیمانده ی پنیر پارمسان را رویشان ریخته و گوجه گیلاسها را بچینید.بادنجان های شکم پر را به مدت حدود ۵۰ دقیقه در فر بگذارید تا بپزند و رویشان طلایی شود.

خواص بادمجان :

*. ریشه بادمجان و شاخه های خشک شده و برگهای آن اثر بند آورنده خون را دراست و قابض بوده و می توان در آن برای درمان احتلام بانه و انواع خونریزیها استفاده کرد.

*. بادمجان پادزهر خوبی برای مسمومیت های حاصل از خوردن قارچ سمی است .

*. خوردن بادمجان گرفتگی رگها را باز می کند و شخص را ازخطرسکته قلبی محفوظ می درد .

*. بادمجان برطرف کننده یبوست است .

بادنجان شکم پر با سس بشامل+اموزش اشپزی+عکس

 

دانلود

اخبار

آرشیو

گالری عکس

آرشیو

اس ام اس های تازه

آرشیو

آهنگ های پیشواز

آرشیو